DAGENE FREMOVER.

Vi nyter vel et par ekstra fridager, men mye mer enn det orker jeg ikke. 

Jeg har forresten klippet pannelugg, hvis dere ikke har fått det med dere. Jeg klippet den i slutten av oktober, men har allerede måtte klippe meg selv 4 ganger etter det fordi den blir for lang. Det er rart hvordan panneluggen virker til å vokse mye fortere enn resten av håret. Målet mitt nå er å spare så langt hår at det går ned til rumpen (jeg bør derfor trene mer rumpe slik at rumpen ikke henger og det tar lenger tid å oppnå målet), og når det skjer, da skal jeg klippe det kortere igjen. Når jeg la ut det bildet var det ingen som trudde på at det var ekte, for det var ingen som visste at jeg hadde den lengden på håret nå – det er fordi jeg har vært, og fortsatt er, i en slik “mellomlengde” at den bare er i veien så jeg 90% av tiden har håret i strikk. Men det er sant, det er håret mitt på bildet.

I morgen er det tilbake på jobb for min del. Jeg syns i grunn et par ekstra fridager er nok. Det kan hende jeg tar fri på fredag, jeg får se hvor mye jeg rekker å gjøre nå. Jeg syns det er litt deilig å være på jobb i romjulen for da er det ingen som ringer og ingen som sender mail så jeg kan jobbe uforstyrret (ikke at kundene forstyrrer, det er jo de vi jobber for) og da er det så deilig å få unna alt man bare forskyver, som ikke er superviktig, men som man likevel må få gjort. Det er mange frister som kommer nå de to neste månedene, så greit å gjøre litt forberedelser så man er sikker på å rekke alt uten for mye overtid.

Og for vi veit ordet av det er det nyttårsfeiring og brått et helt nytt år. Det blir ingen feiring for meg i år. Jeg har 2 nye hunder for året, som jeg ikke veit hvordan reagerer, så jeg skal bare være hjemme sammen med de og ligge på sofaen foran tv og legge meg klokken 21. En perfekt dag, med andre ord. Kristoffer skal feire med noen kamerater og har fått streng beskjed om at festen ikke skal flyttes hjem til oss på noe som helst tidspunkt. Skal jeg ha “fri” så skal jeg ha fri. Det har allerede blitt skutt opp en den raketter her i området den siste tiden og hundene har ikke reagert på det, men jeg tar ingen sjanser, så vi lufter oss godt litt tidlig på dagen og så bare slapper vi av resten av dagen og kvelden og satser på at de 2 nye trollene takler det like fint som Frøken Knut alltid har gjort.

 

ELEVELE

 

#hverdag #fridager #feiring

 

12 kommentarer
    1. Ja, det stemmer, du har lugg nå. Det har jeg ikke tenkt på 😀 Skal du klippe av håret når det blir rumpelangt, og GI BORT? Siden planen er å klippe det når det er langt? Vi har også bare nyttårsaften i stillheten og roen som regel. Jeg har sovnet før raketter mang en nyttårsaften 😀

      1. Tja, hvis håret fremdeles er fint når det er så langt så kanskje det kan doneres 😀 Takk for tips *finner ikke hjerte* Høres ut som en perfekt avslutning på året;)

    2. Frøken Knut er et artig navn på en hund om jeg tolker det rett. Skal selv på jobb iorgen men blir neppe fulle dager. Bra og ha noe og henge dagene på. Tenkte på middag snart tror jeg egg med noe tilbehør enten stekte epler eller laks. Hadde laks i går men det smaker alltid godt. Have a nice day.

      1. Ikke alle syns hundenavnene mine er like artige 😛 Men så lenge hundene kommer når jeg roper så er det greit 😛 ha ha… Laks er så godt og noe jeg spiser alt for sjeldent – må nok bli laks en av dagene 😀

    3. Se der ja. Det var ikke rare Juleferien. Neste år har jo en helt annen sammensetning av dagene, så da blir det ikke så lett «å lure seg unna» fridagene. Men du verden så deilig det kan være på jobb, når verden rundt ikke aner man er der – såvidt jeg husker. Har ennå sterke minner fra vår «hunde-tid» og Nyttårs dunder&brak. Vi endte med å ha han på kennel i Sulis, langt unna alt av menneskelig støy. Fortsatt God Jul, og Godt Nyttår 🤗

      1. Netse år har sjefen bestemt at julaften er stengt også, så 😛 Syns det er litt deilig innimellom mas og tjas å bare slappe litt av på jobb 🙂 Åhh, det er kjedelig når dyrene blir så redde <3 Fant hjertet… Ha ha…

    4. Hihi, der er vi ikke like….. jeg eeeelsker å ha fri! Men – i vår bransje er det smart å kunne jobbe når ingen andre gjør det, så…! Kos deg videre – og lykke til på nyttårsaften! <3 klem

      1. He he, er ikke så mange som nyter iobbdagene like mye sommer, trur jeg 😛 Men ja, jeg fikk gjort så mye de to første dagene, så jeg tok fri i dag 🙂

    5. Nyttårsaften kan være et mareritt for hunder men tror eierne er flinke med det. Greit med 3 siste dager med vanlig arbeide i 2023. Men neste år et det mange ekstra fridager så det er godt man kan tenke på det. Ha en fin kveld.

      1. Har vært en del smell og breking her allerede og ingen av hundene ser ut til å bry seg, så tenker det skal gå helt fint å ligge på sofaen og se film sammen med meg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg