JEG VEIT HVORDAN BIND FUNGERER, ALTSÅ.

 

Kanskje jeg bør slutte med hudpleie? 

 

Jeg går på p-piller, så det skjer bare én, maks to ganger i året at jeg har mensen. Kun for å sjekke at systemet fungerer. Jeg hater nemlig å ha mensen, så det unngår jeg så mye som mulig. Sist gang jeg hadde det, i sommer, da ved et “uhell” fordi jeg glemte pillen flere dager på rad, så måtte jeg løpe ned på apoteket, som er det nærmeste stedet fra jobb at de selger slike artikler, for å kjøpe en pakke med bind. Jeg finner ikke ting i hyllene selv og må spørre om hjelp. 

Hu som jobbet der, som jeg altså måtte spørre om hjelp til å finne riktig hylle, begynte å fortelle om forskjellen på de ulike typene. Hvorfor noen hadde vinger og andre ikke, og hvorfor noen var tykkere enn andre og når man burde bruke hvilken. Hu begynte også å fortelle om truseinnlegg. Jeg blei bare stående å høre på henne, for det var tydelig at hu trudde det var første gang jeg hadde fått mensen. Kanskje jeg bør slutte med hudpleien slik at jeg får litt flere rynker? 

 

♠ ELEVELE ♠

 

__________________________________________________________

#typiskelin #humor #ung #gammel #jente #kropp #mensen

__________________________________________________________

19 kommentarer
    1. solliv: Jeg hadde ikke hjerte til å avbryte henne heller for å si at jeg har hatt mensen i 16 år, jeg skal bare ha den pakken der jeg 😛 ha ha..

    2. Ta det som et stort kompliment! Den dagen kommer da du blir kjempeglad for å bli tatt for å være ti år yngre enn du er!! Jeg var av dem som måtte vise legitimasjon for å komme inn på utesteder (for å bevise at jeg var voksen) til jeg var langt opp i 20-årene. I dag blir jeg veldig stolt og glad hvis noen sier at jeg er en ungdommelig 55-åring! Det handler ikke bare om rynker, men også om personlighet tror jeg. Du er ei nydelig og ærlig jente både uttapå og inni. Du har et helt eget uttrykk! Fortsett med å være deg! 😀

    3. Jøsss,, heldige du. Jeg har jo kjøpt bind noen ganger i mitt liv, fra den tida da de var innpakka i gråpapir og ”anonyme” og til mamma, og opp gjennom et langt ekteskap. Men ikke fanken at noen holdt sånt foredrag for meg.. diskriminering joooooo 😛

    4. karidansen: Tusen takk for hyggelig kommentar 🙂

      Og jeg må nesten vise legitimasjon før jeg i det hele tatt får komme inn på polet enda. Syns det er helt greit jeg altså 😉 ha ha..

      Og selvfølgelig handler det ikke bare om rynket- det var bare for å poengtere at jeg er mye eldre enn folk trur- faktisk ca 17 år, tar man høyde for når jeg selv fikk min første menstruasjon (den varierer så klart veldig fra person til person) 🙂 Det er heller ingen hemmelighet at desto mer rynker man har, desto eldre trur folk at man her, så et greit poeng, syns jeg 😉

    5. karidansen: Glemte å si- og da selvfølgelig ut i fra denne samtalen hvor det eneste jeg sa var; hvor har dere bind?, og vedkommende da ikke har noe særlig grunnlag å vurdere personlighet opp i mot alder sånn sett 🙂 Men jeg syns det var såpass gøy at jeg ler av det 4-5 måneder seinere 😛

    6. Toini: Ja, men når nærmeste butikk er fem min unna og man er på jobb, som jeg skrev, så tar man apoteket som ligger 30 meter opp i gaten 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg