MVA-KURS HELE DAGEN.

 

Mye informasjon på kort tid. 

 

I dag har jeg vært på MVA-kurs hele dagen. Herre jemenin. Moms er ikke bare moms, det er masse lover og regler med tilhørende unntak og maks forvirring. Det er moms kort oppsummert altså. Men det er også veldig gøy og spennende! Dagen har gått kjempefort, og jeg har lært mye nytt. Jeg har også fått hundre nye spørsmål, så jeg håper kollegene mine er opplagte til å svare på de de neste dagene. Kremt. Nå skal jeg dø litt på sofaen. Jeg er sliten i kropp og hode. 

 

♠ ELEVELE ♠

 

___________________________________

#hverdag #jobb #mva #kurs #moms

___________________________________

14 kommentarer
    1. Momsen er viktig og det er en selvfølge at butikker betaler den inn 6 ganger i året har jeg hørt. Men du verden så billig alt hadde vært hvis ikke momsen hadde vært der. Men systemet må leve, og myndighetene elsker slike gebyrer og lover laget av byråkrater. Ha en fin aften.

    2. ojj.. håper den sofaseansen er høyst midlertidig 😀 Men skjønner litt.. har såvidt rota litt med det der.. og takk og pris for at jeg smatt ut av det i grevens tid. Momsen på gamle gubber må jo bli astronomisk 😀 Lykke til 🙂

    3. Anonym: Ja, noen betaler seks ganger i året, andre betaler én gang i året (det er kun lov hvis man har korrekte betalinger seinest på forfall alle de seks terminene året før- da kan man søke om lov til å betale årlig) 🙂 Jeg tenker som så at hvis det ikke hadde vært mva på varer så hadde de sikkert skrudd opp prisene enda mer slik at det blei like dyrt for forbrukerne, mens bedriftene hadde tjent mer 🙂 Men så har man jo mva-fradrag og kompensasjon, så man betaler ofte ikke så mye mva likevel, alt i alt 🙂

    4. Margrethe: Akkurat nå er jeg litt glad for at jeg ikke jobber med lønn 😛 ha ha.. Jeg, naboen og en venn gikk tur i går og da prøvde vi å finne ut reglene for egenmelding, og det gikk ikke bra 😛 ha ha

    5. Garman: Jeg vil nok si at det er for spesielt interesserte 😛 ha ha.. Sånn generelt så er jo mva enkelt- det er når man skal gå i dybden, slik som i en kommune med ulike regler på hver enhet, det begynner å bli komplisert 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg