KJENNER JEG ER DRITLEI.

 

Hund er ikke alltid like gøy! 

 

Kort fortalt fra tidligere. Petter begynte å klø tidlig i sommer (det var i mai, men da var det jo allerede sommer). Vi dro til veterinæren hvor de mistenkte at det var flåtthalsåndet han reagerte på. Blei litt bedre etter noen dager uten, men blei etter en liten måned mye verre igjen. Ny tur til veterinæren hvor han fikk dråper mot midd for å utelukke alt som var smittsomt, og i tillegg blei han satt på allergifór for å begynne å utelukke det. Han så ut til å bli bedre etter få dager. 

Men nå de siste 3 ukene har det bare blitt verre og verre. Han klør ikke helt ekstremt, 2-3 ganger om dagen og på samme plass hver gang. Men det er mye i forhold til vanlig, da han ellers klør seg maks 1 gang i uken og da gjerne fordi han har på et halsbånd, noe vi til vanlig ikke bruker inne. Men huden han er helt rosa, mer eller mindre over hele kroppen, og han er så klart rød der han klør seg. Jeg bestilte time hos en ny veterinær, som er veldig flink på hudproblemer. 

Kort fortalt. Han er allergisk, men vi veit ikke mot hva enda. Han har tatt blodprøve, men svarene vil ikke komme før om 2-4 uker. I mellomtiden får han “allergitabletter” mot midd som han da må gå på resten av livet. Hurra for at disse pakkene med tablettene varier i pris på apotekene hvor av de billigste er 1.800 kr! Forsikringsselskapet kommer til å elske meg. Kjenner jeg er litt lei, men får bare vente på konkrete svar på blodprøvene slik at vi kan forebygge. 

 

♠ ELEVELE ♠

 

_______________________________________

#hundogkatt #hund #veterinær #allergi

_______________________________________

12 kommentarer
    1. Uff og uff….er så kjedelig med allergi hos hund…er så mye du må passe på…godbiter, mat osv..ish…Ja jeg er litt på samme tanke med minste man her…lurer på om hun er allergisk mot noe…for har perioder med kløe og nå hjelper de to andre med å slikke på det da..så blir det jo fort mye verre…har fått et åpent sår ved øret…Så nå går hun med oppblåsbar krage, og jeg må passe på så de andre ikke slikker…Håper inderlig det ikke er allergi..for mine spiser jo alt de finner ute også..og det blir så mye styr…Så ønsker deg bare lykke til, og det går jo bra.når man kommer inn i det, og du kan vel litt om det…var ikke katten allergisk? føler med deg og Petter!

    2. Toini: Heldigvis virker det ikke som om det er matallergi da, så akkurat det stresser meg ikke så mye nå- for det er skikkelig kjipt å aldri kunne gi hunden noen ting liksom og måtte lete etter godbiter man kan bruke. Men, kan jo hende det er midd i fóret han reagerer på da, men da må man bare fryse maten, så hjelper det 🙂 Ellers heller det forøyeblikket mest mot såkalt husstøvmidd, og det er jo skikkelig kjipt da, for det blir man jo ikke kvitt okke som hvor mye man støvsuger og vasker. Men men, får bare vente på prøvene og se hva de sier 🙂 Han har fått to tabletter i dag og jeg har enda ikke sett at han har klødd seg i kveld- hu sa jeg ville merke forskjell med en gang, så da er det i alle fall mest sannsynlig midd av noe slag han reagerer på :/

    3. ladyaugust: Dritkjipt, men ja, flaks for forsikring, ellers hadde jeg måtte tømme sparekontoen, igjen (gjorde jo det med Lillemor i 4 år siden eieren ikke hadde forsikret henne og hu hadde så mange plager at forsikringsselskapene nektet å forsikre henne når jeg søkte) :O

      Nei, hele kroppen, bortsett fra noen få flekker her og der, er “angrepet” og er rosa/rød. Men han klør mest bak armhulene på siden av brystet liksom, og litt balk ved midjen (husker ikke hva det heter på hund- ha ha). Men, første runde med tabletter er gitt og han har ikke klødd seg i dag, så det lover jo bra. Bortsett fra at det da er noe midd han reagerer på. Så får bare vente på svar på blodprøven for å finne ut nøyaktig hva det er, slik at man kan prøve å forebygge :/

    4. frodith: Kanskje han faktisk er allergisk mot seg selv og Ellinor? :O Det hadde vært krise. Jeg veit om et tilfelle der en hund faktisk er allergisk mot menensker, så han kan ikke ha kroppskontakt med mennesker. Stakkars. Husker ikke hvilken rase det var, Schäfer kanskje, men han har nesten ikke pels igjen pga allergien mot mennesker og må gå med genser.

      Ja, blodpørven vil gi nøyaktige svar på hva han reagerer på, så krysser fingrene for at det kun er én ting og at det er lett å forebygge slik at han ikke trenger så mye medisiner :/

    5. natheless: Ja, håper svarene kommer tilbake med at det kun er én ting han reagerer på og at det er “enkelt” å forebygge. Og jeg er enda mer glad for at jeg har forsikring, for dette blir dyrt :O

    6. Margrethe: Allergi er noe dritt. Men skal han ført ha allergi håper jeg ikke det har noe med mat å gjøre, for det er noe dritt. Men det finnes jo midd i maten de ofte reagerer på, så jeg veit jo ikke :/

    7. Så kjipt! Men du skal vel igrunnen bare være glad han iallefall er forsikret! Tror ikke forsikringssselskapet var så glade i oss heller da Jonas var valp! Han vokste jo 10 kilo i måneden de første tre månedene etter at han kom til oss. Og det resulterte i voksesmerter, som måtte behandles med smertestillende og betennelsesdempende. Varte helt til i sommer, men nå er han ferdig utvokst, så det er heldigvis over for godt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg