HUND & KATT- 2 ÅR MED PETTER I HUS.

 

Tiden går fort! 

 

I dag er det hele to år siden jeg satte meg i bilen for å hente Petter. Det var hele 6 måneder før tiden, faktisk. Jeg hadde egentlig ikke tid til valp når Petter kom til verden, så jeg sa nei mer enn fem ganger når oppdretter spurte om jeg ikke ville ha han. Etter mye nei, nei og nei blei vi enige om en plan likevel.

Petter skulle bo hos oppdretter frem til han var et år, så skulle han bo hos meg etter det. Jeg hadde som sagt ikke tid til valp den gangen siden jeg var ny i jobben og jobbet mye. Oppdretter har et ganske likt hundehold som meg hva kommer til regler inne, så vi kom frem til en løsning som passet oss begge.

Men så blei en av de andre hundene til oppdretter syk og hu hadde mye å styre med. Jeg tilbød meg å passe Petter, eller en av de andre voksne hundene, et par uker så hu ikke hadde så mye å styre med. Jeg måtte overtale henne og to dager seinere blei vi enige om at jeg skulle passe Petter noen uker. 


På båten på vei hjem igjen etter å ha plukket opp Petter i Moss.

Det var jo veldig kjekt å få muligheten til å bli kjent med Petter også. I tillegg skulle jeg ha litt sommerferie i ukene som kom, så jeg hadde tid til han. Vi fikk liksom muligheten til å bli kjent og det å trene på å være litt hjemme aleine de dagene jeg var på jobb. Oppdretter hadde så klart begynt denne treningen. 

Det gikk veldig bra med en stor valp i hus. Han var jo så snill og god den lille rampen. Som med andre hunder kom han liksom aldri hjem til oppdretter igjen. Han bare blei her hos meg, selv om han egentlig bare skulle bli noen få uker og jeg skulle hente han hjem på heltid 6 måneder seinere. Sånn kan det gå.

Etter et par måneder var han faktisk på “ferie” hos oppdretter i tre uker. Da trengte jeg en pause og et par ekstra øyne grunnet litt utfordringer. Det løste seg heldigvis. Petter har garantert gitt meg minst 5 ekstra grå hårstrå på disse to årene, men han er helt fantastisk og har kommer for å bli for evig og alltid. 

 

Har din hund gitt deg grå hår?

 

________________________________________

#hundogkatt #hund #irskulvehund #valp #jubileum

________________________________________

10 kommentarer
    1. blomsterevasheksehus: Tusen takk 😀 Dessverre er det kun Petter som lever igjen av de på bildet <3 Men han veier opp for mye han 😀

      Tusen takk 😀

    2. Hi-hi, jeg tror alltid at hundene skal BLI hos deg…selv om du ikke tror det selv 😀 He-he… Så jeg var ikke overrasket med Petter 😀

    3. frodith: He he.. Noen hunder veit jeg med sikkerhet aldri skal bli 😛 Men jeg skjønner hvorfor andre ikke trur på meg alltid 😛 Petter var på en måte allerede ferdig utlært med alt det jeg ikke hadde tid til å lære han, så det gjorde liksom ingenting at han blei når jeg først hadde hentet han 🙂

    4. Ja alle hunder tror jeg gir eier litt grå hår..sånn er det bare…Men Jayli her i huset har gitt få grå hår..men begge de to andre har noen litt rare ting for seg! Søte, gode Petter….godgutt det!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg