HVERDAG- TIDENES SVENSKEHANDEL.

 

Noen ganger blir selv jeg overrasket over hvor god deal man kan gjøre i Sverige.

 

En 15 kg sekk med Eukanuba, som Petter spiser, koster 819 kr. Jeg må ha to sekker i måneden. Det blir altså 1.638 kr i måneden på fór til Petter aleine. Irsk ulvehund er ikke akkurat billig i drift. Jeg har ikke vært så veldig fornøyd med Eukanuba og har lenge snakket om å prøve et nytt fór. Ting tar litt tid bare.

Det fóret jeg vil prøve er ikke alltid så lett å få tak i. Stort sett må jeg bestille det på nett. Noen ganger har de tilbud på fóret, men jeg har vel som regel betalt rundt 759 kr for 13 kg. For en tid tilbake var jeg i Sverige og fant ut at XXL på Nordby Senteret solgte det til 579 kr. Det er vesentlig billigere, kan du si.

Før jeg dro til Gol stoppet jeg derfor innom for å kjøpe med en sekk til Petter slik at jeg fikk begynt overgangen til nytt fór mens jeg enda hadde en sekk igjen av Eukanuba. Det er lurt å ta en mild overgang, ellers kan de fort bli dårlige i magen. Til min store glede hadde de ta tre og betal for to på hele butikken.


Den siste sekken med Taste of the Wild befinner seg i den svarte dunken.

Jeg tok da så klart med meg 3 sekker hundefór, selv om jeg egentlig bare skulle ha én. Før jeg fant ut at det var tre for to på hele butikken hadde jeg plukket med meg et par andre ting også, og måtte derfor på let etter en tredje ting, slik at jeg fikk utnyttet tilbudet fult ut. Man må jo gjøre det så billig man bare kan.

Jeg endte derfor opp med 3 sekker hundefór, 2 kg hundegodis, 1 stk balansebrett og 1 stk gym ball. Jeg fikk beskjed for sikkert 3 år siden at jeg måtte kjøpe meg et slikt balansebrett, så når den likevel var billig i Sverige passet jeg på. For alt dette betalte jeg, i svensk valuta, 1.316 kr! Tidenes svenskehandel!


Gym ball kr. 59 og balansebrett kr. 99.

Jeg betaler altså til vanlig 1.638 kr for mat til Petter på én måned, og nå fikk jeg alt dette for under den prisen. Det er billig altså! Det er seriøst den beste svenskehandelen jeg har gjort noen gang. Og det sier litt, med tanke på at jeg har bodd i Sverige og bodd på grensen og handlet i Sverige i alle år.

Jeg kommer nesten ikke over hvor god deal jeg gjorde den dagen. Det er jo jo helt rått! Jeg håper de har det tilbudet neste gang jeg er oppover også. Med dyre hunder i drift er det kjekt å spare hver eneste krone man kan spare. Om ikke så er uansett én sekk i Sverige nesten 200 kr billigere enn i Norge.

Så penger spart er det uansett om jeg har turen oppover og trenger hundemat. Dette fóret er også mer mettende enn Eukanuba, så selv om sekken er 2 kg mindre enn Eukanuba vil jeg likevel slippe unna med kun to sekker i måneden. Den svarte fórdunken kjøpte jeg på Felleskjøpet til 149 kr. Billig det også.

 

Er du ofte i Sverige og handler billig?

 

___________________________________________________________________________

#hverdag #svenskehandel #harrytur #billig #tatrebetalforto #hundemat #gymball #balansebrett

___________________________________________________________________________

12 kommentarer
    1. Så godt å høre at du ble fornøyd! Fikk meg litt til å tenke på den tiden jeg hadde rotter nå, da bestilte jeg for det aller meste fóret fra en eller annen butikk på nettet. Men hadde jeg hatt bil, og om jeg hadde bodd nærmere Sverige hadde jeg nok gjort det på den måten jeg også.
      Men når det igjen er sagt, så er jeg mer enn fornøyd med slik ting er i dag, da jeg tross alt sparer en hel fuckings formue på å IKKE ha bil xD Biler er visstnok dyre selv når de IKKE er i drift har jeg fått høre… Dvs. med mindre man kjører Ahlgrens da, eller Lego av noe sort.
      Så til sluttspørsmålet ditt: Jeg tror faktisk ikke at jeg har vært i Sverige en eneste gang enda, jeg. Mulig jeg var der en gang eller to når jeg var liten, men da var jeg altså så liten at jeg ikke hadde minnebrikken på plass enda. MEN jeg unnet meg riktignok en svenskehandel over nett forrige uke, men det telles kanskje ikke like mye som å være der fysisk i egen høye (eventuelt lave) person? xD

    2. Ja det er billigere med nesten alt til hund i sverige..men for kjøper jeg i dyrebutikken..jeg får oppdretter rabatt..så blir ikke så dyrt.også spiser mine tre ikke en sekk i mnd engang…hihih Men vi reiser over for å kjøpe snus…og brus, og flesk!! hihihi

    3. Aylar Von Kuklinski: Jeg liker best å bestille på nett, for da slipper jeg farte rundt. Ha ha… Ja, bil koster okke som- forsikring må man ha selv om bilen er parkert (så lenge man har skilter på).

      Greit å handle på svenske nettsider. men der jeg leter sender de sjeldent til Norge- irriterende 😛

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Oppdretterrabatt er veldig kjekt 😀 He he- nei, dine spiser vel betydelig mindre enn min 😛 Iimo merket man så vidt på lommeboken liksom 🙂 Men jaggu syns jeg kattene er dyre i drift også 😛

      Jeg blei sjokkert når jeg skulle kjøpe med en fem-pakk tobakk til ei venninne og det kostet over 900 kr- jeg trudde røyk var billig i Sverige 😛 Men i forhold til Norge var visst det billig. På båten er det visst halv pris, så det er visst der man sparer penger 😛

    5. Bra å gjøre gode kjøp :)) Noen år siden vi var å handlet I Sverige nå.. men vi har ikke sååååå store matutgifter så blir å handle her hjemme for oss :)) God helg <3

    6. annebe: Jeg handler ikke så mye mat i Sverige jeg heller 🙂 Nå bor jeg så langt unna at jeg ikke gjør det uansett, men handlet ikke så mye mat der tidligere heller 🙂

    7. Takker Gud for Sverige og deres priser ja 😀 Er så digg å kunne dra dit å handle billig, selv om jeg får dårlig samvittighet med tanke på bøndene hjemme i Norge da ;o Men sånn er det når man har dårlig råd, og handler mye ;o

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg