JEG SYNS IKKE DET ER DYRT.

Reklame | Mary Kay - Frittstående Hudpleiekonsulent Elin Slåen

 

Noen ganger må man se ting i et annet perspektiv. 

 

Det finnes tre sikre ting her i livet: vi har blitt født, vi skal dø og vi skal leve med den huden vi har på kroppen hele livet. Forhåpentligvis i minst 80 år. Huden trenger beskyttelse, sånn er det bare. Den tar skade av kulde og sol, frie radikaler og røyk, bare for å nevne noe. En solbrent hud er ikke behagelig, ei heller en hud skadet av kulde. En tørr hud som klør og i verste fall sprekker opp er heller ikke noe jeg foretrekker, i det hele tatt. Derfor tar jeg vare på huden min. 

Hudpleieserien jeg bruker, Mary Kay Time Wise 3D Set, består av en rens, dagkrem, nattkrem og øyekrem. Jeg bruker den som har solfaktor 30 i dagkremen for ekstra god beskyttelse mot solen. Jeg har veldig lys hud og blir veldig fort solbrent. Derfor passer jeg ekstra godt på huden min. Denne hudpleieserien koster under 2.000 kr og varer i minimum 6 måneder, hvis du bruker den riktig og ikke sløser med produktene. Alt for dyrt får jeg hører i fra veldig mange. 

Men er det egentlig det? Under 2.000 kr fordelt på 6 måneder blir under 350 kr i måneden. La oss sette det litt i perspektiv. Jeg betaler nesten det tredobbelte i forsikring på bilen min hver måned. På bilen. Er bilen min viktigere enn meg og min helse? Nei, så absolutt ikke! Jeg tar også kosttilskudd i form av grønnsaker, energi og restitusjon på boks til i underkant av 900 kr i måneden. Fremdeles billigere enn det bilen min koster i måned! Jeg syns ikke det er dyrt. 

For å sette det enda mer i perspektiv. Hvor mye penger i måneden bruker du på røyk, alkohol, godteri, snus, brus og junkfood? Er disse tingene viktigere enn deg og din helse? Ingen av delen er med på å forbedre verken hud, eller helse. Noen ganger må man bare se ting i et annet perspektiv. Jeg syns ikke det å betale under 350 kr i måneden for å ta vare på meg selv er dyrt i det hele tatt. Jeg trenger huden min. Jeg kan klare meg uten bil. Heldigvis slipper jeg å velge. 

***

Hvis du har spørsmål om produktene/pris er du hjertelig velkommen til å kontakte meg via facebooksiden min, på mail [email protected], eller bare her på bloggen. Jeg svarer så fort jeg kan. Følg gjerne facebooksiden min for oppdateringer på produkter.

 

♠ ELEVELE ♠

 

___________________________________________________

#marykay #hudpleie #timewise3d #hud #perspektiv

___________________________________________________

26 kommentarer
    1. enig man må prioritere og eg ser jo daglig på VITA at folk tror en Shampoo til 20 kr er like god som en til 150 -det er det ikkje -ikkje pga prisen sånn sett,men pga innholdet og hva ingrediensene er. I andre tilfeller er dyrt ikkje så bra og er kun navnet som selger -her skal eg ikkje komme med merker av hensyn

    2. cuskima: Det er viktig å se på innholdet, så absolutt. Det er så langt i fra at alt dyrt er bedre enn billig. Noen ganger er faktisk billig bedre enn dyrt. First prise hadde en shampoo for mange år siden som var bedre enn det meste dyre (ikke til absolutt alle hår, selvsagt) 🙂

      Det fine er at folk som regel er såpass oppegående at de merker om et produkt virker, eller ikke. En hudpleieserie, spesielt, vil ikke selge kun pga navn da folk faktisk er opptatt av resultater. Parfymer der i mot… Kremt (tuller, der handler det om luktesans- tihi).. Men det finnes alltids unntak, der folk kjøper bare for å kjøpe 🙂

    3. etter over 30 med hudpleie jobbing i en eller annen form er min erfaring at folk ikkje alltid er opptatt av hva som funker…og mangler handler fordi det er salg, venninne har osv.
      Eg har jenter ned i 12 års alderen med porselenshund som skal ha kvisekrem og farge englehåret bare fordi…..og eg har voksne som bruker bodylotion i ansiktet eller til balsam..jepp….
      Eg tror at de du kommer i kontakt med har interesse for hud..de eg kommer i kontakt med er mange ganger som elefanter i et glasshus 😀

    4. cuskima: Joda, som sagt, det finnes de også. Og det er nok også som du sier- jeg har større sjanse for å treffe på de som allerede er interessert, eller som er villige til å lære. Og fordelen med meg og mine kolleger, vil jeg si, er at vi ikke selger kun for å selge. Vi går ikke ut å sier at dette passer deg, og alle andre i verden. For huden er forskjellig fra person til person, og det er det vi jobber med- hver enkelt individ som kommer til oss. Vi skreddersyr hudpleieserien til minste detalj, og er de ikke fornøyde (for det finnes faktisk de som ikke føler at Mary Kay generelt er riktig for dem sin hud) så har de 100% fornøydhetsgaranti og kan bytte varene, eller få pengene igjen, selv om de har brukt produktet i en måned.

      Og det finnes mange rare kjerringråd ute å går. Jeg også har hørt om folk som bruker håndrem som dagkrem til ansiktet, og bodylotion som shampo.

      Jeg prøvde forøvrig den der man kun vasker håret med balsam og ikke shampo i det hele tatt. Folk skrøt så sykt av det. På meg funket det ikke i det hele tatt. Jeg gikk med konstant fett hår, uansett hvor mye jeg skrubbet 😛

    5. Dette var et veldig ryddig og saklig innlegg synes jeg. Ei vinflaske koster for eksempel minimum rundt 100 kr, og mange kjøper vin hver helg. En utepils koster vel rundt det samme. Det er kos med et glass vin, iblant, det synes jeg også, men : Det er noe med å sette ting litt i perspektiv: Hva vil man prioritere? Jeg liker godt den fete rosa kremen i Mary Kay serien. Den har jeg brukt som leppepomade og håndkrem.Den er helt super! Ellers sverger jeg til aloe-produktene til Forever Living. (Er forhandler, men har foreløpig stort sett bare prøvd ut produktene sjøl.) Jeg blir mer og mer glad i dem. Samtidig vet jeg at det finnes mye annet som også bra, og enhver må finne ut hva som passer for seg. Viktig å informere uten å påtvinge noen sitt syn, og det klarer du veldig fint her!! 🙂

    6. Jeg er nok ikke så opptatt av hudpleie..Har vært veldig heldig med huden min. Så den tåler det meste…Men for de som har problemer, eller er flinke til å ta vare på hudene, så syns jeg ikke dette hørtes så dyrt ut nei..For gode hudpleie produkter koster litt…Det må man regne med…Det er vel litt sånn at man får det man betaler for….Har bare hørt godt om produktene..

    7. Kremer er dyrt om man vil ha gode kremer. Shampo og balsam derimot trenger ikke koste 500 kroner flaska det gjorde den nemlig hos frisøren. Turde ikke spørre hva kuren kostet men tipper rundt 1000 lappen og det er for dyrt synes jeg men de ble med hjem selv om siden håret trengte ekstra pleie. Ha en super dag <3

    8. karidansen: Tusen takk for det 🙂 Ja, og så tenker jeg at man ikke nødvendigvis må velge mellom hudpleie og den vinflasken, hvis man ikke har veldig dårlig råd og trenger noe til huden da 🙂

      Men man tenker fort at det er veldig dyrt- og det blir jo gjerne dyrt for mange skal de kjøpe alt på en gang, det har jeg ingen problemer med å forstå- men setter man det i perspektiv med hva man betaler på alt annet i hverdagen, som man egentlig ikke trenger (jeg trenger bil, men jeg hadde klart meg uten hvis jeg måtte) så er det jo ikke dyrt i forhold til at det faktisk har med velvære og helsen å gjøre 🙂

      Og det er viktig å ikke presse på noen, som du sier. Jeg er strålende fornøyd med Mary Kay, og anbefaler det gjerne til alle, men det er også fordi vi har 100% fornøydhetsgaranti, og fordi vi jobber etter “Try before toy bay” prinsippet. Liker man ikke det man prøver, så trenger man heller ikke å kjøpe det. Eller, har man brukt det en måned, eller to, men huden ikke føles godt, så får man bytte til nye produkter, eller får pengene tilbake- så jeg tørr å anbefale det med gor samvittighet 🙂

      Ellers er jeg også veldig fan av Aloe Vera, men jeg har ikke prøvd hudpleien dems 🙂

    9. Toini: Jeg har forståelse for at hvis de skal kjøpe alt på en gang, så blir det mye penger der og da. Derfor anbefaler jeg at an begynner i det små, med f.eks rens og fukt, og ventet et par måneder før man fyller på med flere produkter, for da får man fordelt kostnadene litt 🙂 Mange løsninger til målet 😀

      Dette er veldig gode produkter, men det er så klart ingen selvfølge at den fungerer for alle, eller at alle vil bli like fornøyde som meg. Derfor liker jeg at vi jobber etter “try before yoy bay” og at vi i tillegg har 100% fornøydhetsgaranti 🙂

    10. ladyaugust: Men det spørs jo hvordan du ser det, tenker jeg. Dagkremen jeg bruker koster 525 kr, men så varer den i 6 måner, eller lenger, så det er jo ikke så dyrt. Jeg kjøper heller ikke shampo hos frisøren. Har prøvd det før og det funker ikke noe bedre på mitt hår enn f.eks Sunsilk, som jeg bruker en del av 🙂

    11. I know. En sjampoflaske varer sånn 3-4 uker max så det der orker ikke jeg flere ganger. En god hårkur derimot 🙂 Kremer er viktigere for hvert år kjenner jeg 🙂 <3

    12. ladyaugust: Jeg tar hårkur en sjeldent gang bare 🙂 Men bruker litt olje i håret og det har hjulpet mye 😀 Jeg har prøvd ut en serie for litt eldre hud i det siste- nesten så jeg gleder meg til å bli gammel, for den serien var god! Ha ha

    13. Alt er dyrt men det er alltid det som er dyrere. Men det er ikke alltid det som koster mest som er best.

    14. Helge: Ikke enig om at alt er dyrt, men enig med at det alltid er noe som er dyrere- logisk nok 🙂 Også enig i at alt som koster mest er best, men det er heller ingen hemmelighet at gode ingredienser koser litt mer enn gresstrået ute på gressplen 🙂

    15. Du vettu, det har jeg også prøvd men det ble ikke bra. Prøvde flere typer olje (matolje) og har testa en dullion av de håroljene også. Kremer er viktig for huden. Har et lager men digger de jeg bruker fra Korea 🙂 Tullehøne hahahahaha <3

    16. eg selger aldri heller kun for å selge. Vi har noen produkter med 30 dagers fornøyd garanti -dvs pengene tilbake, ellers gjelder det ofte bare på allergi -i motsetning til engang eg handler for 800 på apoteket og ble så allergisk og de svarte jaja…..eh jaja? ville de ikkje engang bringe videre til produsent at eg så ut som en alien i ansiktet? Siste gang eg handler hudpleie på apoteket ;D

    17. ladyaugust: Jeg har så “tynt” og pistrete hår, så da har faktisk olje hjulpet 🙂

      Men den serien var kjempegod- jeg lover 😛 ha ha.. Men trur ikke jeg skal begynne å bruke den fast riktig enda 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg