LANGE DAGER.

 

Egentlig helt normale dager. 

 

Jeg er på jobb litt tidligere enn jeg begynner, spise lunsj mens jeg jobber og noen dager blir jeg sittende litt lenger også. Da føles dagene ekstra lange, selv om de ikke egentlig er så lange at det gjør noe. Jeg jobber uansett opp litt flexitid slik at jeg kan avspasere i romjulen. Jeg skal være smart å ta ferie hele den uken slik at jeg får en liten pause i årsoppgjøret. Jeg tenker litt på helsa. Jeg hadde jo ikke sommerferie heller, så greit å ta det litt med ro mens man kan. 

Jeg skal avspasere noen timer til uken også, for da skal jeg til veterinæren med Petter. Vi må til en veterinær i Askim, så da må jeg dra sånn ca. til lunsj. Den kløingen som han fikk i sommer og har vært til utredning for både den ene og andre veien vil liksom ikke gi seg. Det så ut til å være på bedringens vei, men nå i det siste har det blitt verre. Det er heldigvis ikke noe som plager han sånn at det er sår, eller noe, men greit å finne ut hva som faktisk feiler han, før jeg blir sprø. 

 

♠ ELEVELE ♠

 

___________________________________

#hverdag #jobb #hund #langedager

___________________________________

21 kommentarer
    1. Fint med litt sammenhengende fridager..da får man roa ned på en annen måte ! Nydelig bilde..fikk sånn “liten og tynn kan også være sterk” følelse.. Håper Petter blir kvitt kløen da..

    2. Lange dager kan det bli på mange måter. Alltid en fordel med en kaffekopp på jobben før arbeidet starter. Du har kanskje lang vei til jobb? Med litt planlegging går det meste bra i fremtiden. Ha en fin kveld.

    3. Så flink du er som har som mål å ha en avslappende jul, viktig å slappe av <3
      Og jeg håper Petter slipper å klø mer. Jeg har litt eksem som kommer i denne tida her og utover, og det er noe herk. Så vi er småklø-kompiser han og jeg <3 Hils han og si det 😉

    4. Så deilig å få samlet opp litt…å få litt sammenhengende fri…man trenger det….Håper de finner ut det med Petter da….Du har prøvd tilskudd av oljer? i maten? regner med det….men det hjelper når mine blir litt tørre og klør…Flotte bilder og ha en god kveld!

    5. Noen fridager skader neppe 🙂 God tur til veterinæren 🙂 Hadde jo to veterinærer i bygda her, hvorav den ene var utrolig dyktig med hunder og katter og sånn.Folk kom langveisfra. Men ble jo pensjonist, og han fikk ikke tak i noen som ville overta ”praksisen. SÅ nå må folk reise 3 mil med sine kjæledyr 🙂 Lykke til og god tur 🙂

    6. annebe: Ja, det blir deilig med en languke fri 😀 Heter det languke? Hvis det heter langhelg liksom :/ ha ha

      Ja, håper de kan finne ut av det, for det er jo fryktelig kjedelig :O

    7. Helge: Jeg drikker ikke kaffe, så jeg slurper bare vann 😉 ha ha.. Nei, jeg bruker sånn ca. 4 minutter med bil til jobb, så er heldig der 😀

    8. Aina: Ja, med tanke på helsen og at det er flere måneder med årsoppgjør, så tenkte vi det var greit at jeg fikk fri da, så da blir det sikkert bra 🙂 Ellers er det jo rolig i seg selv på jobb i romjulen- jeg er jo den som hjelper alle på telefon hvis det er noe, men da har nok veldig mange fri 🙂

    9. Aina: Og jeg glemte å svare på resten av kommentaren. Ha ha..

      Ja, håper vi finner ut av det nå. Kjedelig å springe ned dørene til veterinæren uten å få noe svar, så nå prøver vi ei ny ei som visst nok skal være ekspert på dette området 🙂

    10. Toini: Ja, veldig kjekt med en languke fri 😀 Skal bli godt 😀

      Ja, håper de finner ut av det. Ja, han får fast olje i maten, men han er ikke tørr i huden heller, det er liksom det rare. Men han er rosa ( istedet for hvit som han skal være) og litt ekstra rød hvis han har klødd ekstra på et område. Så jeg veit ikke jeg. De trudde jo først det var det mye flåtthalsbåndet. Virket som han blei bedre etter noen dager, men etter ca. 14 dager blei han mye verre. Så han fikk dråper mot midd og den slags, selv om de ikke kunne se noe tegn på det (dette kan visst være svært vanskelig å oppdage mange ganger), og han måtte samtidig over på allergifór, for å begynne å utelukke.

      Men så virket han mye bedre etter få dager på de dråpene, og etter ca. 3 uker sluttet jeg på allergifóret (siden det ikke er så god effekt på så kort tid, og det da virket som at det kunne være noe midd), for han blei så sinnssykt hard i magen av det. Greide såvidt å gjøre i fra seg. Men da var han på bedringens vei. Huden var nesten helt normal i fargen alle steder. Bare de stedene der han fortsatt klødde seg litt som var rosa. Men pang, så blei det verre, så da drar vi til Askim da.

    11. Margrethe: Ja, vi har begynt forberedelser til årsoppgjøret allerede nå, så skal bli greit med fri i romjulen før det verste setter i gang 🙂

    12. dedicat: Nei, noen fridager er sjeldent feil 🙂

      Takk- nå må jeg jo dra nesten 7 mil for å komme til denne veterinæren så jeg håper det er verdt det :O he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg