DERFOR BØR DU BYTTE UT MASCARAEN HVER 3. MÅNED.

Reklame | Mary Kay - Frittstående hudpleiekonsulent Elin Slåen

 

Sminke, da spesielt flytende sminke, er en bakteriebombe. 

 

Det anbefales at man bytter mascara hver tredje måned, og det med veldig god grunn. Sminke er en bakteriebombe! Bruker man en “gammel” mascara kan man få både infeksjoner, øyekatarr, sti og sopp. Det vil man helst unngå!

Dette gjelder sminke og kosmetikk generelt, men spesielt flytende produkter, som mascara, kremer og foundation, bare for å nevne noen. Mange oppbevarer sminken på badet, hvor det er fuktig og varmt, og det øker risikoen for bakterier. 

Tips til hvordan mascaraen holder seg best: 

Ikke åpne pmascaraen før du faktisk skal bruke den da luft tørker ut mascaraen.

Ikke pump børsten opp og ned da du slipper inn ekstra mye luft i mascaraen. 

Ikke del mascara med venner, eller familie.

Skru korken godt igjen etter bruk for å minske tilførselen av vann og fukt. 

Hvis mascaraen begynner å bli tørr, ikke bland vann i den, men bytt den ut. 

Unngå å oppbevare mascaraen på badet, da både fukt og varme øker risikoen for bakterier.  

 

Selv bytter jeg mascara etter 3-4 måneder. Etter 4 måneder begynner den å bli nok så tom og den begynner å tørke ut. Jeg er likevel en av mange som gjør feil med å oppbevare sminken på badet. Jeg har liksom ingen andre steder å ha den. 

***

Hvis du har spørsmål om produktene/pris er du hjertelig velkommen til å kontakte meg via facebooksiden min, på mail [email protected], eller bare her på bloggen. Jeg svarer så fort jeg kan. Følg gjerne facebooksiden min for oppdateringer på produkter.

 

♠ ELEVELE ♠

 

________________________________________________________________________

#marykay #mascara #sminke #kosmetikk #frittståendehudpleiekonsulent 

________________________________________________________________________

10 kommentarer
    1. frodith: Jeg syns noen merker blir fortere tørre enn andre 🙂 Den som jeg bruker blir ikke veldig tørr etter 4 måneder, men da begynner jeg å merke en liten forskjell- kan også være fordi den da begynner å nærme seg tom og at det da ikke kommer så mye på børsten lenger 🙂 Men dsto oftere man bytter desto bedre, tenker jeg 🙂

    2. Takk for påminnelse 😀 Hm.. hvor lenge er det siden jeg kjøpte den jeg har..? *tenkepause* Mer enn 3 måneder tror jeg. Får penger om ikke så lenge 😉

    3. Upss….der er jeg nok ikke noe flink lengre…Bruker jo sminke så skjeldent at den varer jo evigheter…Skal legge meg det på minnet og kaste unna litt…;-) takk for påminnelse…hihihi

    4. Aina: Med mascaraen så bruker jeg den daglig (ikke alltid i helgene hvis jeg ikke skal noe spesielt) og noen ganger litt påfyll hvis jeg må rette på sminken etter jobb hvis jeg skal noe, så min er liksom tom etter maks 4 måneder, så jeg er ikke så slavisk på den 3 mpneders anbefalingen. Men jeg følger med på konsistens og lukt, bare for sikkerhetsskyld 🙂 he he..

    5. Toini: Vanlig sminke og kremer til ansiktet bruker jeg hele tiden, så det går liksom av seg selv. Verre med andre typer kremer og sånn :O Fant ut at hånskremen min gikk ut på dato for et år siden. Ha ha

    6. Dette har jeg hørt før, men synes det er supert å få en påminnelse. Tror jeg skifter ca tre ganger i året, og da føles den litt tommere. Jeg oppbevarer nok mascaraen på badet og der lærte jeg noe nytt. Men det er liksom der jeg har best speil og lys….

    7. margarites: Jeg syns 3 ganger i året er mer enn innafor 🙂 Jeg har aldri opplevd å få problemer av å skifte hver 3-4 måned, og jeg også oppbevarer den på badet. Har jo ingen andre lurer plasser å ha all hudpleie og sminke 😛 Men jeg passer på å lukke de skikkelig da, og tenke hygiene ellers 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg