SHOPPING UTEN CHAMPAGNE.

 

Jeg må snart rømme langt bort. 

 

Det var ikke den beste dagen å måtte reise over grensen på, men er man tom for kattemat og hundemat, så må man bare. Herrejemenin så mye folk! Det burde være kurs i hvordan man oppfører seg på kjøpesentre altså- jeg kan bli mannevond for mindre. Folk er så sykt egoistiske. Ikke bare er det mye folk i Sverige, russen har landstreff rett borte i gaten også. 

Det er altså så mye bråk, søppel og leven at jeg blir helt sliten. Hadde jeg hatt en hytte langt inn i skogen i ingenmannsland hadde jeg uten tvil rømt dit nå. Nå syns jeg at russen skal få kose seg denne helgen, for det er kun snakk om denne helgen at de har stengt av festningen til fordel for russen, men jeg gleder meg til de drar hjem og at søpla som ligger overalt blir ryddet opp. 


Fant hvitveis på dagens lille tur. 

Jeg har i alle fall fått shoppet meg ferdig for en stund, og i morgen reiser russen, så da skal jeg overleve en natt til uten særlig med søvn, så får jeg heller ta kverken på naboen når han oppfører seg tett i stedet for. Nå skal jeg fortsette ryddingen og vaskingen her. Jeg fikk jo kjøpt meg noen nye sko i dag, så jeg må rydde og kaste sko jeg ikke skal bruke lenger. Tre nye par må få plass. 

I tillegg har jeg skrubbet Petter i badekaret i dag, så jeg har litt av en vaskejobb foran meg. Nå har har tørket helt og han har fått fire runder med børsting i dag, så jeg trur det er trygt å vaske nå uten at det ser helt jævlig ut rett etterpå. Vi har nettopp kommet hjem fra en gåtur også, så han er sliten som fy. Det er varmt for han i dag, så jeg tipper han finner sengen sin mens jeg rydder og vasker. 

 

Har du noen planer for dagen? 

 

_________________________________

#hverdag #shopping #rydde #vaske #vår 

_________________________________

14 kommentarer
    1. Så kjedelig med sånne arrangement rett ved..men du må proppe ørene med sov i ro…Så deilig for Petter, og deg…godt med nyvasket hund…Hadde lyst i dag jeg også..men ryggen sa nei…så de fikk klipp av klør og tannpuss i stedet..er jo ihvertfall litt bedre ånde hund….hihihi..ha en god kveld..inne..i fred uten ro….hihihi

    2. Toini: Ja, er heldigvis ikke så ofte 😛 Nå er det snart Tons of Rock da, men da er jeg på Gol uansett 😛 ha ha..

      Tannpuss og kloklipp får vente til i morgen her 🙂 Ikke at han egentlig trenger kloklipp 😛

    3. Idag har vi raka, sopa, klippet og ordnet ute! Så nå er alt i boks. Deilig for meg å få hjelp av min kjære – lite krefter nå pga jobb! Nydelig vær og deilig å være ute hele dagen! 🙂

    4. Når russen kommer det vår. Og tradisjonen tro blir det litt bråk da, klaging og glemt er at stort sett alle har vært russ engang. Det er mye støy fra russen som har busser som koster gjerne millioner. Mye folk i Sverige men det er som alltid før, men man må respektere hverandre. Ha en fin dag.

    5. Helge: Ja russen er vel et slags vårtegn det 🙂 Heldigvis er det ikke landstreff hver dag, og de “få” russene som til vanlig holder til i Halden høres man heldigvis ikke så mye til 🙂 Heldigvis var bussene dems parkert hele helgen, så de laget i alle fall ikke så mye kaos på de trange plassene de var 🙂

      Ja, er viktig å respektere hverandre, og man burde helt seriøst ta litt mer hensyn til andre når man er på slike plasser- det glemmer spesielt nordmenn som kommer seg over grensen. Flaut.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg