HVERDAG- JEG VEIT IKKE HVEM JEG PRØVDE Å LURE.

 

Noen ganger er jeg litt vel optimistisk. 

 

Jeg er medlem i en slik kjøp og salg-gruppe på facebook. Faktisk er jeg medlem av flere. Når jeg så ene naboen, som jeg lånte kattefelle av for ikke så lenge siden, etterlyste et kjøleskap var jeg raskt ute med å si at jeg hadde et stående de kunne få helt gratis hvis de kom å hentet det. Jeg bruker det jo ikke. 

Jeg hadde det med på flyttelasset, men leiligheten var allerede ferdig møblert med kjøleskap, så jeg har kun brukt det i perioder når det gikk mye i Vom og Hundemat til dyrene. De siste årene har jeg kun brukt det til å lagre masse Mary Kay-utstyr. Jeg har lenge hatt lyst til å kvitte meg med det. Det tar plass. 

Vel, nå er jeg kvitt det, og deilig er det, selv om hele badet er full av ting og tang som har stått oppe på- og i kjøleskapet. Null stress. Jeg hiver det inn i boden igjen, i det store ledige hjørnet jeg nå har fått. Og mens jeg var så godt i gang med å kvitte meg med ting la jeg ut en del hobbybøker for salg også. 


Strikking, hekling, søm og maling. 100 kr pr bok, pluss porto hvis de må sendes, hvis noen er interessert. Førstemann til mølla. 

Jeg var med i en bokklubb tidligere og med det har jeg greid å samle på meg noen bøker. En periode var jeg veldig giret på at jeg skulle bli litt mer kreativ og flink med denne type håndarbeid, men jeg veit ikke hvem jeg prøvde å lure. Jeg har bladd i bøkene én eneste gang, og det var når de var nye. 

Noen ganger er jeg litt vel optimistisk. De har ikke gjort annet enn å stå i bokhyllen og samle støv i mange år. Og med det tenker jeg at det er like greit å selge de til noen som kanskje vil ha de. Jeg husker ikke nøyaktig pris på alle bøkene, men minsteprisen fra bokklubben lå på 298 kr. Så 100 kr er et godt kjøp. 

Jeg har en symaskin som kun er brukt 1.5 ganger også som jeg vurderer å selge. Jeg får jo aldri tid, eller ork, eller lyst til å prøve heller. Jeg har vel kanskje skjønt at sying ikke er noe for meg. Vi får se. Jeg har jo veldig lyst til å prøve, men jeg har samtidig ikke så stor lyst heller. Dilemma det der. Jessda. 

 

Er du flink til å selge videre ting du absolutt ikke har bruk for?

 

___________________________________

#hverdag #hobbybøker #bøker #kjøpogsalg

___________________________________

10 kommentarer
    1. Så lurt..ja jeg har jo kjøpt endel ting på sånne steder…men ikke flink å selge selv..Håper du får solgt bøkene da..men de fleste googler vel..Lykke til med salget!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har ikke kommet så langt til å kjøpe ting der i fra- kikket litt når jeg trengte skoskap og det andre skapet, men var ingen som passet mitt bruk, så da blei det til å kjøpe nytt likevel 🙂

      Ja, er mange som googler og youtuber når de skal lære noe, eller lage noe, men så finnes det enda folk som er veldig glad i bøker (slik som meg), så kan jo hende 🙂 Og det er jo flotte gaver å gi bort 🙂 Blir jeg kvitt disse kan jeg få plass til bøker jeg faktisk leser 😛 he he

    3. Jeg er nok litt slik selv, flink til å kjøpe ting jeg tror jeg har bruk for eller den var snedig ja, den må jeg ha xD Blitt flink til å selge unna da x3 Etter at jeg ble student og sliter litt med penger 😛 Men ikke alt som er like enkelt å selge så klart.

    4. Søtmonsen ): Man trur jo ofte at man skal så mye 😛 he he.. Men veldig lurt å selge i stedet for å la det samle støv 🙂 Og nei, ikke alt er like enkelt å selge, det er helt klart :O

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg