BLOGGERE- FULLSTENDIGKAOS SIN SCARY 17.

 

Fredag den trettende og snart Halloween. Da passer det greit med litt Fullstendigkaos. 

 

Personlig horror

Den ekleste opplevelsen ever: Jeg kommer til å bruke ordet “spøkelse”. Jeg bodde for mange år siden på en plass der det spøkte noe helt grusomt mye. Jeg har tusen historier, for å si det mildt. Når man bor midt i det blir det på en måte en del av hverdagen, og man tenker ikke så mye på hvor skremmende ting egentlig var. Det var først når jeg flyttet der i fra og fikk det litt på avstand og skulle gjenfortelle disse tingene at man kjente hvor redd man faktisk var. 

Det var spesielt én hendelse hvor jeg bokstavelig talt trudde min siste time hadde kommet. Jeg hadde rom på loftet på den tiden. Naborommet vegg i vegg var et stort tomt rom, med veldig mye aktivitet. Og med aktivitet mener jeg spøkelser! Klokken nærmet seg rundt fire på morgenen og jeg var som vanlig våken. Jeg hadde to hunder på den tiden, mor og sønn. Tispa lå alltid i sengen, desto varmere desto bedre. Hannen likte ikke varmen, så han lå alltid på gulvet. 

Jeg hører plutselig veldig mye aktivitet fra naborommet, og du kan merke hvordan det bare kom nærmere og nærmere rommet mitt. Man tenker at man bare innbiller seg ting, men i løpet av et brøkdel av et sekund står plutselig tispen, som allerede lå i sengen, over meg og knurret mot veggen så fråden bare rant ut av munnen på henne. At jeg fikk det i ansiktet hadde ikke så mye å si, for jeg var sikker på at min siste time hadde kommet. Jeg ventet bare på å dø faktisk. 

Hannen som lå på gulvet hadde også kommet seg opp i sengen på et brøkdel av et sekund og han knurret så fråden sto ut av munnen på han han også. Det sies jo at dyr merker ting vi ikke kan merke. Jeg kunne så absolutt merke dette! Det var alltid mye aktivitet i hele huset, men spesielt på det rommet på loftet. Nå var det så ekstremt at jeg faktisk trudde de skulle komme gjennom veggen og ta meg. Heldigvis stoppet de på andre siden av veggen og jeg lever enda. 


Rexi og Storm. Trøtte i trynet. 

Hva skremte deg mest som liten: Edderkopper. Jeg trur jeg er født hysterisk redd for edderkopper. 

Hva skremmer deg mest akkurat nå: Fremdeles edderkopper. Det er liksom den tiden på året at de trekker inn, så jeg går med en evig frykt for å møte på en når jeg går fra rom til rom. 

Har du noen fobier – hvis ja, hva: Trenger jeg å si edderkopper? Jeg er ikke bare hysterisk redd for edderkopper, jeg har så fobi at man trudde det nesten ikke skulle være mulig. Det er vondt og vondt og enda mer vondt! Folk veit ofte ikke forskjellen på å være redd for noe og det ha fobi for noe. Les deg opp! 

Din aller skumleste venn heter: Jeg er litt usikker på om jeg har noen skumle venner altså. Derimot har jeg noen helt syke venner! Seriøst, de er nesten akkurat som meg. Det er litt skummelt da. Kanskje min skumleste venn faktisk er meg selv. I så fall heter hu Jeg, meg og Elin pluss min fantastiske treighet. 

 

Skummel kultur

Artist/band: Marilyn Manson. Seriøst, hadde jeg møtt han på gaten hadde jeg druknet i mine egne tårer! 

Sang: Kan i grunn ikke komme på en skummel sang altså. Det som er mest skremmende er vel når jeg synger i dusjen. Å synge som en kråke er pent sagt det altså. 

Bok: Jeg veit ikke om noen skumle forfattere og har vel aldri lest en skummel bok, trur jeg. 

Film: Jeg har sett hundrevis av skumle filmer. I mine yngre dager var jeg ikke redd for å se på noe. Som syvåring satt jeg gjerne å så på skrekkfilmer aleine. Jeg bodde hos tanten min på den tiden og det skjedde ofte at hu kom å vekket meg, uansett dag, for å se filmer sammen med henne når hu var for redd for å se dem aleine. Som regel sovnet hu frykt, pinglete som hu var. Jeg takler ikke så godt klovner. Jeg kommer mest sannsynlig til å dø av den nye IT filmen. 

Tv-serie: X files. Jeg trur jeg kan telle på én hånd hvor mange episoder jeg har sett av den serien. Ikke fordi jeg syns den er skummel, for det syns jeg ikke. Likevel husker jeg at det var én episode som skremte dritten ut av meg når jeg var liten. Det var vel det eneste jeg den gangen blei redd for, noen gang.

Jeg turte ikke en gang å se hele episoden husker jeg, og har hatt mareritt om den episoden selv i voksen alder. Det eneste jeg husker er at episoden handlet om en naken, slimete mann som bodde i kloakken, eller noen sånt. Seriøst, jeg får vondt i øya bare av å nevne det her. Den var ekkel den mannen!


Seriøst, hvem hadde ikke blitt redd for han her?! 

Spill: Resident Evil! Du tømmer hele magasinet med kuler i zombien, likevel er det såvidt du tørr å gå forbi, og med god grunn- de døde jo aldri! Alltid, nesten uten unntak, var den ikke død likevel og tok tak i beinet ditt i det du gikk forbi. Og selvsagt har de lagt til de verste lydeffektene også. Man skriker jo alltid.

Ei venninne og jeg skulle være tøffe å spille dette. I dagslys, vel og merke. Det endte med så mye skriking av at vi faktisk måtte gå over til å spille Crash Bandicoot i stedet for. Herlighet for noen pingler vi var. Jeg hadde nok ikke taklet å spille det spillet til dags dato jeg, så er jeg er vel pingle enda. 

 

Hva skremmer deg mest

Nåler eller kalorier: Jeg er ikke redd for verken nåler, eller kalorier, men hvis jeg absolutt måtte velge hadde det vel blitt kalorier. Jeg liker jo ikke å trene.

Flaggermus eller edderkopper: De som fremdeles leser veit vel allerede svaret på dette. Jeg finnes ikke redd for flaggermus, de er jo så inn i hampen søte. Skulle gjerne hatt det som husdyr jeg, som kunne fly inn og ut som den ville. Jeg fant jo en fint flaggermuskasse på Jula for en tid tilbake. Så søte!

Klovner eller zombier: Jeg har allerede nevnt Resident Evil-spillet og jeg har nevnt IT filmen. Med andre ord kan man vel si begge deler. Men, jeg er superfan av The Walking Dead, og selv om jeg muligens ikke hadde overlevd så lenge i den verdenene hadde jeg nok taklet det bedre enn morderklovner! 

Buktalerdukker eller porselensdukker: Jeg har aldri møtt en buktalerdukke, men jeg kan dø av synet av dukker, og da spesielt porselensdukker. Seriøst, de er jo så creepy at selv den slimete kloakkmannen blir barnetv i forhold. Nesten i alle fall. Jeg liker ikke dukker!

Tannleger eller regjeringen: Jeg har sett filmer med onde tannleger som drar ut tennene til ofrene sine. Jeg har lest om hevngjerrige ekskoner som er tannlege som har trukket ut tennene til eksmannen i aviser. Vel og merke med bedøvelse og narkose, i motsetning til filmene. Men tannleger er flotte folk. Regjeringen er vel i utgangspunktet ikke så skummel den heller, men jaggu kan de gjøre mye vondt og skader, så hvis jeg må velge går jeg for regjeringen. 

Høye, eller mørke steder: Jeg er ikke redd for verken høyder, eller mørket. Men, jeg liker bedre å se enn å ikke se, så jeg kan vel like gjerne si mørket her, hvis det er snakk om å være ute en plass. 

 

Det var da Fullstendigkaos sin Scary 17 som han “utfordret” meg til å svare på. Det var ikke bare enkelt, men jeg fikk jo skrevet en evig lang stil for det om jeg. Typisk meg å skrive en hel stil, selv om jeg egentlig ikke har så mye å si. Hvis du ikke veit hva du skal blogge om, kan du jo svare på disse spørsmålene. 

 

Trur du på spøkelser? 

 

______________________________________________

#bloggere #fullstendigkaos #utfordring #scary #spørsmål

______________________________________________

20 kommentarer
    1. Tror ikke på spøkelser.. men før hadde jeg ei svigrinne som bodde i samme gate som oss og hun hadde dilla på skrekkfilmer, av og til var jeg hos henne å så på det..og da kan du si jeg løp fortere en F… hjem..hehe… Ikke redd for det meste over her..men flaggermus..i mørket er jo litt ekkelt da :)) Ha en fin kveld <3

    2. annebe: He he- man får litt fart på beina da ja 😛 Jeg syns alltid Petter bruker ekstra lang tid på å tisse etter en episode med The walking Dead og jeg er sikker på at jeg hører pesende zombier overalt 😛 ha ha… Flaggermus er jo så søte <3

    3. Det som skjedde med hundene dine skjedde også med katten min. Jeg fikk en ekkel følelse av at det var noen ved siden av senga mi, men jeg trodde at jeg innbilte meg det. Så reiste plutselig pusen min seg opp, skjøt rygg og fresa mot veggen der jeg følte det var noen! Nå kunne det jo selvfølgelig vært at han registrerte min frykt, men det er mange ganger jeg har følt det sånn og han ikke har reagert. Så jeg ble litt smånervøs med andre ord hehe

    4. Iselin Renée: Dyr er spesielle der. Noen ganger var disse hundene mine hos naboen (familien bodde i første etg, et vennepar i andre etg og jeg hadde rom på loftet, så hundene gikk opp og ned som de ville i leilighetene) og da hendte det at de begynte å stå å knurre mens det så ut som at de stirret på noe (som ingen av de kunne se). De blei så redde og turte sjeldent ha hundene på besøk etter det hvis de var aleine :O

    5. Herlig! eller skremmende….nei..jeg tror ikke på spøkelser..sånn er det bare…og jeg tror alltid det er noe som ligger bak sånne episoder…Men de som tror..må bare få tro..og kose seg, eller bli redde med det…hihih..herlige historie og masse fine svar!

    6. Det er mye som kan skje som man ikke skjønner noe av. Mange har sikkert opplevd mye de ikke vil fortelle – gjenferd, spøkelser og svart katte over veien. Ha en fin aften.

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Man kan ikke tru på alt heller- jeg trur for eksempel ikke på Gud 😛 ha ha.. Takk- var ikke bare lett å svare altså 😛 Brukte sikkert 3 timer på det innlegget 😛 ha ha

    8. Helge: Svart katt opplever jeg hver eneste dag- utekatten min er svart 😛 ha ha.. Jeg er ikke så alt for overtroisk på akkurat den, men 🙂

    9. Jeg sitter fortsatt med gåsehud og fryser etter den med hundene x.x Sånn helt serr.. Det er mørkt her, og jeg sitter alene i stua her x.x
      Opplevd ting selv. På sykehjemmet der jeg jobba, der mamma jobber enda. Der måtte de ha et medium til slutt, fordi ingen ville jobbe natt. For i 2. etj. var det aktivitet på et av rommene, der alarmen gikk av hver natt uansett om det var noen som bodde på rommet eller ikke.
      På kjøkkenet var det også. Jeg var alene en morgen, før andre vakta kom. Da jeg sto å smurte frokost hørte jeg noen som holdt på inne i oppvasken. Bestikk som tydelig ble skubbet bortover sånn metallbenk. Jeg visste jeg var alene, for kjøkkenet er i kjelleren ved vaskerommet, og der er det ingen som kommer med mindre de trenger noe eller skal hente maten til visse tidspunkt.
      jeg turte ikke gå inn dit, men det var ingen i gangen eller noen som hadde kommet ned. Etterpå samme morgen ble det mye romstrering av melkekasser på kjøla, og da måtte folk ha gått forbi meg for å komme dit. Så jeg var utrolig glad for at hun andre kom på jobb for å si det sånn xD
      Mediumet sa at det var ei som hadde jobbet der før, som mamma mente (hun husket ei dame som jobba der, som var død for mange år siden). Hun kunne fortelle at hun ikke likte fargen på dørene (kjøkkenet var oppe før det ble flytta til kjelleren). De var knall grønne xD

    10. Morsomme svar. Ble særlig litt interessert i det naborommet du skrev om i starten, selv om jeg mener å huske vi har chattet om det før på Facebook, eller at du har skrevet om det tidligere på den forrige bloggen din kanskje? Eventuelt begge delene. Ihvertfall, jeg blir faktisk litt misunnelig på deg, for jeg skulle også likt å bodd på et slikt sted. Nå sies det at moren til huseieren min faktisk døde i den leiligheten jeg holder til i nå, men jeg har aldri merket noen aktiviteter her, så hvis det huseieren min sier, at hun går igjen her så har han isåfall en ganske kjedelig mor. Okei, greit, nå er det bare å satse på at det siste jeg skrev kommer og oppsøker meg senere.
      Du, apropos IT som jeg ser du har nevnt to ganger her nå. Har du rukket å sett den nyeste filmen nå, eller venter du muligens til den kommer ned på hjemmeformatet? Vil ihvertfall høre hva du eventuelt syns hvis du velger å se den og sjela ikke spretter ut av kroppen din sånn at hvem som enn finner deg igjen dagen etter må ta frem støvsugeren og suge deg opp.
      Og mens vi nå er så godt inn i fiksjonens verden: Har du prøvd det siste Resident Evil-spillet som kom ut i januar? Eventuelt sett gjennom en Youtube-serie hvor noen andre har spilt det? Jeg må bare si.. Jeg ble veldig positivt overraska over det spillet. Ikke at jeg er en av de som misliker de andre spillene som har kommet ut i nyere tid, men DAMN så bra det spillet som kom ut nå i januar er. Har virkelig klart å ta den gamle, gode skrekk-følelsen tilbake som serien opprinnelig hadde før Resident Evil ble mer en action-serie, og ja… Det er kort fortalt et ganske mørkt, dystert spill som jeg ble veldig glad i, og jeg er stort sett ikke så glad i horror akkurat når det kommer til spill. ANBEFALES!
      Hmm, også var det visst en ting til. Ser at du også har “glemt” eller latt være å sende ballen videre til noen.. 😮 Beklager, min feil. Jeg skulle gjort deg oppmerksom på tidligere at hvis man ikke gjør det så går det deg riktig så ille syv dager etter at innlegget er postet. Hyggelig å ha kjent deg!! <3 Kyss og klemz og hils Jesus! <3
      Oh, apropos Jesus: Har du hørt det nye Marilyn Manson-albumet som kom ut for snart en ukes tid siden? 😀

    11. Søtmonsen ): Ikke sant det er creepy? :O Hadde aldri taklet å jobbe på et sykehjem- der er det jo masse død :O Ha ha- sprøtt at hu ikke likte de knallgrønne dørene 😛 Så gøy at du delte dette, selv om man får maks gåsehud 😉

    12. Aylar Von Kuklinski: Det kan godt hende vi har snakket om det før ja 🙂 Trur ikke jeg har skrevet så alt for mye om det tidligere, men kan jo hende det har blitt nevnt sånn i forbifarten 🙂 Creepy er det og vil helst bo en plass der det ikke er slik 😛

      Nei, jeg har ikke rukket å se den nye IT filmen enda. Tørr ikke å se den aleine på kino, og så har det liksom aldri passet med tidene og slik de gangene jeg faktisk fikk noen til å bli med- jeg sovner jo om jeg går på kino tolv om natten liksom 😛 ha ha.

      Er du gal? Jeg holdt på å dø av Resident Evil spillet når jeg var yngre- hjertet mitt hadde aldri tålt å spilt, eller sett på det nå! Ha ha.. Jeg har sett alle filmene da, selv om det er lenge siden, og de er ikke så ille som spillet altså, så hvis det nye spillet er ille, så vil jeg helst ikke se det 😛 ha ha.

      Åja, fikk ikke med meg at jeg måtte sende ballen videre- opps. Men jeg skreiv jo i alle fall at den som ville kunne om de ville 😉 he he.. Bra jeg har noen ekstra dager å leve da, så jeg rekker å gjøre et eller annet før jeg dør 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg