HUND & KATT- DE FINESTE JEG HAR.

 

Stille, men likevel mye liv. 

 

Det er ganske tomt her hjemme. Når man er vant til å ha tre hunder og to katter, og man plutselig i løpet av alt for kort tid kun sitter igjen med én hund og én katt, så merker man det godt. Petter og Mini er jo de som har vært mest rolig av seg i flokken også. Likevel er det mye liv her hjemme også. På en måte. 

Petter er en fantastisk hund på mange måter. Det må jeg bare si. Han er utrolig rolig, og følger mitt tempo til en hver tid. Har jeg en dårlig periode hvor det blir lite tur på han, er han fornøyd uansett, og sover i takt med meg. Selvsagt har han dager hvor han kan være litt mer rastløs enn andre, men det er ikke ofte. 

Bare han får ha en liten raptus i tre minutter, så er han fornøyd med det. Jeg har likevel dårlig samvittighet, så jeg har ofte latt han være hos faren min de helgene jeg har vært i Halden, slik at han skal få være skikkelig hund og tilbringe mange timer i skogen hver dag. Da sover som regel Petter i en uke etterpå.  


Den fineste jeg har. Han ser jo ut som en million dollar i lyset fra lyktestolpen tidlig på morgenen. En liten gullklump. 

Mini gjør også svært lite ut av seg. Han er for det meste ute. Det var en periode jeg holdt på å bli gal av han, når jeg våknet før solen hver morgen og han hadde dratt inn den ene levende musen etter den andre. Slik er det jo med katter, men man kan bli gal for det om. En flink jeger, det skal han ha. 

Og verdens snilleste, det er han uten tvil. Han kom i hus etter Leon og var bare snill med han. Leon der i mot, han var en plage. Han var så slem med Mini. Kastet seg over han og beit han hardt, snek seg innpå han for å bokse han i fleisen mens han sov, og var generelt bare en fryktelig slitsom katt mot Mini. 

Først etter et år begynte Mini å ta igjen. Jeg måtte ofte fjerne Leon vekk fra Mini slik at han skulle få fred. Etter hvert som Mini begynte å ta igjen blei Leon også snillere med han, selv om han så absolutt måtte prøve seg innimellom. Han skal være glad Mini var så snill, for Mini hadde lett banket han. 


Fineste og snilleste Mini. Han er helt perfekt. Også en liten gullklump.

Mini er nok like rolig som Petter, om ikke enda roligere. Han trives best ute, men kommer inn innimellom for å spise og sove. Han krever aldri kos, men takker ikke nei hvis du kommer bort og klør han litt på hodet. Som regel sover han på klatrestativet sitt, eller ved siden av meg i sofaen. Han har sin faste plass.

Og der ligger han. Krever fremdeles ikke kos, men setter helt klart pris på det å bli kost. Han blir ikke en gang sur hvis jeg koser med han når han sover. Han er bare snill og god den katten. Han har vært en del inne nå etter at Leon gikk bort. Han har lett etter han, men har nok forstått at han ikke kommer tilbake. 

Petter savner uten tvil Leon, men har også forstått at han er borte. Han er ikke lenger å leter etter han under teppet i sofaen. I stedet blir han ekstra glad når Mini kommer hjem og tar et par minutter til å kose med seg før han går å spiser. Det må nevnes at Mini ikke var vant med hund før han kom til oss. 

 

Er din katt vant med hunder? 

 

____________________________________________

#hundogkatt #hund #katt #husdyr #fine #venner #savn

____________________________________________

68 kommentarer
    1. Kattene våre ble født og var med hunder til 11 uker, så vet ikke om de er vandt med dem – de var de når de var der, men vi har ikke hunder her da. men jeg er så glad når du skriver om dyrene, blir så glad. selv om det er litt trist det med Leon og de andre hundene <3 *klem*

    2. Den lille Pandaen c:: Det er et godt utgangspunkt da- å vokse opp med de 🙂 Leon gikk jo bort til fremmede hunder ute- han trudde liksom alle likte han, uansett 🙂 Mini går ikke bort til fremmede hunder, heldigvis, men han elsker Petter <3 Han går til Petter for å få kos ført, så går han å spiser, og er jeg heldig så kommer han etterpå å legger seg ved siden av meg slik at jeg kan kose litt med han jeg også. Hvis ikke legger han seg på stativet sitt, borte ved maten, og da må jeg reise meg og gå bort for å få kos 😛 ha ha.. Søteste Mini <3

      Så hyggelig at du liker disse innleggene <3

    3. frodith: Ja, når formen suger er det virkelig deilig å ha rolige dyr som ikke flyr på veggen fordi det skjer litt lite innimellom- jeg har uten tvil valgt riktig hunderase <3 Og Mini er jo veldig selvstendig da <3

    4. Den lille Pandaen c:: Ja, og som oftest har de en helt fantastisk personlighet, på hver sin egen måte også <3 Er spent på kattebaibisene deres, hvordan de utvikler seg med tiden <3

    5. Jaa, er bebiene våre <3 gru/gleder oss til å ta dem med på litt lang tur. haha. Du får no bilder av og til^^ prøver å ikke spamme så veldig haha. Men er så glade i dem <3 Jaa, de vokser så fort! I august var de og fikk sin første vaksinasjon og sjekk, alt var fint c: Fikk til og med beskjed om at vi var gode eiere, vistnok på hvordan vi prata med pusene <3 haha.

    6. Den lille Pandaen c:: Åhh, blir bare glad når jeg får snap av de- de er jo så søte <3

      Tviler ikke et sekund på at dere er gode pusebaibiseiere <3

    7. Haha, jeg sjekka, leste meg opp og skrev lister før de kom, og gleda meg som en unge! Jeg er fortsatt glad når vi kommer hjem, blir også mødt i døra når vi står opp, eller blir stalket på do x) aww, takk for at du sier det c:

    8. Den lille Pandaen c:: Viktig å sette seg litt inn i hvordan ting er med dyr i hus <3 Og så føler man seg jo også litt tryggere i forkant også 😀

    9. Hehe, ja det er sant 🙂 jeg har jo levd med katt hele livet, men var litt anderledes da jeg og samboeren er faktiske eiere, hvis du skjønner? har jo hatt min katt, men det var anderledes da.

    10. Den lille Pandaen c:: Skjønner hva du mener 🙂 Jeg er oppvokst med både hunder, katter, kaniner, griser og småkryp i bur (mus, rotte og den slags) og litt sånt, så jeg er jo vane med dyr, men husker jeg var ekstra spent når jeg fikk min første hund som bare var min, og enda mer spent når jeg endelig flyttet for meg selv, med to hunder <3 Men det falt seg veldig naturlig, heldigvis <3

    11. Jaa, er bare at jeg gruer meg og vil ikke at de skal ha vondt. men blir greit å få det overstått og daa.De fikk en godbit hver etter dyrlegebesøk sist, også får de våtfor i skål hver (de er dårlige til å dele xD) på lørdager :p

    12. Den lille Pandaen c:: Bare de er flinke til å ta medisinene sine så går det veldig bra altså- de er jo konstant “dopet” og merker nok ikke så mye til det <3 Men skjønner tankegangen din 🙂 Kaia, jentepusen jeg hadde for noen år siden, reiv jo av plasteret og tygget ut stingene, så jeg måtte tilbake til veterinær for å sy igjen såret på nytt :O Gale katt! Det blei en dyr sterilisering, men det gikk heldigvis veldig bra tilslutt <3 Hannkattene har jeg adoptert som voksne, ferdig kastrert 🙂

    13. Men jeg har sett at kattene har en body for å ikke røre, e det mulig å ha for kattene tror du? 🙂 De fikk sånn ormetabelett sist og de spiste den/svelgte den med en gang. Lyra var fornærma, men Apollo svelgte den og veldig fornøyd x)

    14. Den lille Pandaen c:: Ja, veldig mange veterinæren har den bodyen, så det ville jeg helt klart ha vurdert 😀 Min veterinær hadde ikke, så da blei det plaster, som hu selvsagt tygget av.

      Sist valgte jeg den ormekuren man gir som dråper i nakken- såååååå mye enklere enn å skulle gi sære katter tabletter 😛 Det gikk heldigvis bra å gi Mini antibiotika i en uke, to ganger om dagen, med å stappe de inn i leverpostei, men alt jeg slipper å gi de i munnen er jeg glad for 🙂

    15. Den lille Pandaen c:: Mulig det er noen dyrebutikker som selger disse bodyene også, hvis veterinæren ikke har 🙂

      Ja, jeg blei helt overrasket når jeg fikk vite at man kunne gi dråper i nakken mot parasitter i magen- herlighet, hvorfor har jeg ikke fått beskjed om det tidligere, det er jo så enkelt 😀

    16. Hehe, gikk fint med pusene og tabelettene, de skal ta ny vaksine samme dag som kastrering/sterlisering pga det er rabatter når vi tar begge 2 på begge delene. :3 De er innepuser da, så, de fikk ormekur pga moren kanskje hadde det før.
      hmm, etter et søk så fant jeg 1 dyreklinikk, om vi ikke må reise langt. sukk.

    17. Den lille Pandaen c:: Ja, bare vær obs på at neste gang kan de ha blitt såpass sære at dere ikke får i de tabletter uten å tvinge de ned i halsen på de- katter har en ekstrem luktesans og merker lang vei hvis noe blir gjemt i maten dems 😛 ha ha.. Men skulle det bli et problem, så veit dere i alle fall at det finnes dråper 😀 Men, innepuser drar jo uansett sjeldent på seg mark 🙂

    18. Haha, det krysser vi for at ikke skjer. De var kjempeflinke når de fikk sprøyte sist, var såå redd for at de kom til å hyle, Apollo og Lyra syntes at det hu dama hadde rundt halsen for å lytte, var syykt spennende så de var veldig opptatt med det.

    19. Den lille Pandaen c:: Petter er ekstremt dramaqueen når han får vaksine i nakken (sjeldnet han får det, da han helst skal ha dråper i nesen) så han skriker som en stukket gris. Ha ha.. Store baibisen det se <3

    20. Den lille Pandaen c:: Huff, Leon hadde ikke glemt forrige tur til veterinær, så han slo seg helt vrang når veterinæren skulle gi han innsovningsspøryten 🙁 Han hoppet og sprellet så sprøyten datt ut før alt var inne :/ Heldigvis hadde vi hatt spadag et par dager tidligere, så han hadde ikke så lange klør at noen av oss blei skadet. Han måtte ha siste rest etter han duppet av, slik at han blei helt nedsøvd før den siste sprøyten <3 Stakkars lille venn <3

    21. ÅNEII Huff. det var det jeg var redd skulle skje her! fordi jeg vet hvor fælt det er 🙁 men de var såå flinke, ingen mjauing eller fresing… håper bare det går fint neste gang. som forhåpentligvis blir i november. Mammahjertet mitt blør med tanken på at de skal få panikk og få vondt…<3

    22. Den lille Pandaen c:: Jeg pleier ikke å ta slike ting så tungt- den smerten er så kortvarig, og det er viktigere med vaksine, enn uten. Jeg er helt avslappet hos veterinæren slik at jeg ikke påvirker dyrene negativt 🙂 Men, når det kom til Leon nå så fikk jeg så utrolig vondt av han stakkars, han har jo vært igjennom ganske mye hos veterinæren med dette magestyret sitt, og jeg ville så veldig gjerne at han skulle få en rolig og fin avslutning på livet <3 Jeg blei sittende å trøste han helt til han sovnet og lenge etter det <3

    23. Ja, var faktisk litt nervøs men pustet med magen og roet helt ned, og la fokuset på pusene, så da var de også rolige. Det kan jeg skjønne <3 *klem* nå passer han sikkert på deg fra himmeln og lurer på hva dere driver med å greier 🙂 fra sin høye pidestall.

    24. Den lille Pandaen c:: Jeg trur han sitter der oppe og irriterer seg over at han ikke kan plage meg med å sitte helt oppe i ansiktet mitt <3 he he

    25. eg er veldig allergisk mot katt så eneste katt eg kunne hatt ville nok vært en Leon <3
      Nå er vi jo alene Fendiskatten og meg, som du sier veldig rart med huset fullt og så bare oss.
      Før var vi 2 voksne og datteren min og 3 hundejenter......nå er det en hundejente og meg....
      Usikker på om eg vil ha flere vofser og katt blir det ikkje..ikkje barn heller....så da får vi heller bare kose oss Fendiprinsessen og meg 🙂 <3

    26. cuskima: Ja, sjansen er i alle fall litt større, selv om nakenkatt ikke er garantert allergivennlig den heller 🙂

      Det er en stor forskjell og overgang å gå i fra mange i flokken til få- både med mennesker og dyr <3 Man må bare kose seg med de man har så lenge man kan <3

    27. Haha, Jaa, trudde i såå mange år at han faktisk het Røder, siden han kom når du ropte, fikk litt sjokk x) og tenkte, herrlighet. Vi hadde også ein som het Rock’a Hula baby, vi kalla henne berre Beben til slutt. 🙂

    28. ja nei ingenting er garati
      er mange hunder eg tåler og mange eg ikkje tåler
      egentlig slår eg ut som hypersensitv på katt, tobakk, nikkel krom, melk, mel og hund,men alt med måte….katt er verst…..spesielt røde katter, dont know why
      Har kjøpt møbler på finn.no der katt har lagt i stolen fex og blitt så dårlig….
      så har eg vært på besøk hos andre med katt, blitt så dårlig,men andre steder med katt har eg ikkje merket noe
      samme med hund….noen hunder tåler eg knapt ta på, eller være der de bor…andre kan eg kose med og null problem….
      så man vet ikkje egntlig, eg vet bare eg tåler sjeldnere katt enn hund 🙂

    29. De er det, merkelige dyr da 😛 hun mjauer ikke, hu sier meeehh! laaaangtrukkende og hun har høydeskrekk xp Haha, nei nå skal jeg slutte å spamme blogg-innlegget ditt med masse kattesnakk, hvis du vil fortsette så finner du meg på fb c:

    30. Vi har ikke katter lengre etter at en ble borte og en døde av ukjent årsak, men Vamp og kattene var bestevenner og sov til og med i samme seng. Nå er han og Frida nabokatten gode venner.

    31. Atle Lundhaug: I skrivende stund ligger faktisk Mini og Petter i samme seng også <3

      Så koselig at de er venner <3 Nabokattene her er ikke vane med hunder. Selv ikke huseieren sin katt er helt komfortabel med hundene mine, selv om de har vært rundt henne siden hu var 8 uker 🙂

    32. Det må jo være rart for dyra også ja..at noen blir borte…Super fine begge to!!

    33. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg merker stor forskjell på dyrene. Men det tar sjeldent lang tid før de er tilbake til seg selv igjen og ikke går rundt i denne søken etter vennen sin <3

      Gamle sjefen min fortalte det at ei venninne hadde to hunder. De sto hverandre nære disse hundene og når de måtte valive den ene pga sykdom var de redde for at den som var igjen kom til å sørge noe veldig- det motsatte skjedde. Den andre hunden var så glad for å endelig få all oppmerksomheten selv. Det første den gjorde var å hoppe opp og ta plassen til den andre i sofaen og var veldig fornøyd med det 😛 Rare dyrene <3

    34. will do, hun ligger som en dronning her på skikkelig sånn prinsesse på erten seng….laget av flere hundesenger oppå hverandre fordi gulvet er så kaldt hahahaha 😀 <3
      Suss tilbake til dere 3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg