HVERDAG- ALLE DE BESTE SERIENE.

 

Lykken er like stor hver gang man oppdager at en serie man følger kommer med ny sesong like rundt hjørnet! 

 

//annonselink

GAME OF THRONES

For å begynne med den beste først, eller i alle fall den man har ventet lengst på, Game of Thrones! Sesong 7 begynner 17. juli 2017. Altså, om bare litt over en måned. Jeg gleder meg som en gal. På HBO Nordic kan man se de 6 første sesongene. Jeg anbefaler denne serien på det sterkeste. Rart, men sant. 

I begynnelsen var jeg skikkelig motstander av Game of Thrones. Jeg nektet å se det. Men, så blei jeg overtalt til å i alle fall prøve å se det. Jeg så første episode, men var ikke akkurat overbevist. Det handlet jo bare om sex, drap og incest. Ikke akkurat det jeg ser på til vanlig. Men, jeg så en episode til.


HBO NORDIC // HER 

På episode 3 var jeg helt besatt! Heldigvis for meg lå det da allerede 5 sesonger ute på HBO Nordic, så jeg kunne ha skikkelig Game of Thrones-maraton. Det er umulig å slutte å se når man først har begynt. En fin ting hos HBO Nordic er at man kan prøve i én måned uten kostnad og ingen binding. 

Så, hvis du enda ikke har sett Game of Thrones, men vil gi det en sjanse, så har du muligheten til å se så mye du vil i én måned uten å betale for det. Blir du like besatt som meg rekker du til og med å se alle 6 sesongene før den 7 sesongen kommer om litt over en måned. Jeg lover, serien er helt rå! 

THE WALKING DEAD 

På HBO Nordic finner man også The Walking Dead. Jeg er egentlig mer fan av The Walking Dead enn jeg er av Game of Thrones. Jeg har sett ferdig sesong 8 og venter så klart på en ny sesong. Usikker på når den kommer- det er ikke bare lett å søke på nett. På HBO Nordic er det kun 5 sesonger pr i dag. 


HBO NORDIC // HER

For utenom Game of Thrones og The Walking Dead så finnes det også mye annet bra på HBO Nordic. Jeg har blant annet sett alle sesongene av The Affair. Det er kun 3 sesonger, så det går ganske så fort å se. Jeg skulle egentlig bruke det som sovemedisin, men den viste seg å være så bra at jeg måtte se.

 

ORANGE IS THE NEW BLACK

I forrige uke blei jeg så sykt glad når Netflix fortalte meg at sesong 5 av Orange is the new Black begynte om to dager! Herlighet. Jeg har snart sett ferdig alle episodene allerede. Jeg kunne ønske det var mange flere episoder i hver sesong. Kremt. Jeg trur jeg har 2, eller 3 episoder igjen bare. Litt trist.

Jeg har sett de første fire sesongene to ganger. Sånn kan det gå når man syns noe er bra og man nesten ikke kan vente til det kommer en ny sesong. Jeg trur jeg kunne sett alle sesongene på nytt en gang til uten å gå lei. Jeg har faktisk sett Game of Thrones to ganger og The Walking Dead tre ganger. 

ORPHAN BLACK

På lik linje som mye annet skulle jeg egentlig bruke denne som sovemedisin. Jeg var ikke helt sikker på om jeg faktisk likte serien før jeg var langt ut i første sesong, men jeg greide ikke å la være å se på det. Det blei liksom bare mer og mer spennende. Så jeg har så klart sett alle sesonger her også.

Og det gledes at jeg har en helt epsiode fra sesong 5 som venter på meg på Neflix og at det kommer en ny episode hver søndag. Jeg liker best at de slipper hele sesongen på en gang, men på en annen side har jeg jo noe å se på i lang tid fremover da. Det er jo litt positivt, om ikke noe annet. Fordele det litt.

BREAKING BAD OG BETTER CALL SAUL

Breaking Bad kom først og så kom Better Call Saul der man følger noen av karakterene i fra Breaking Bad. Man får et helt annet inntrykk av noen av de i Better call Saul. Der får man liksom historien bak om hvorfor de er som de. Jeg likte Breaking Bad godt, men trur jeg liker Better call Saul enda bedre.

Helt klart 2 serier som er verdt å se. Breaking Bad består av 5 sesonger hvor av alle ligger ute på Netflix. Better Call Saul har kommet med 3 sesonger hvor det pr i dag ligger ute 9 episoder av sesong 3 på Netflix. Det kommer én episode i uken. Her har jeg mange å se da jeg har spart de opp. Litt smart. 

SHAMELESS

Jeg begynte med en av de beste og avslutter med en av de kuleste. Shameless er helt rå! Seriøst, jeg har ventet evig lenge på sesong 5 nå! I begynnelsen var jeg faktisk litt usikker på om jeg syntes det var bra. Igjen, jeg skulle bruke det som sovemedisin. Det gikk ikke. Jeg greide ikke å la være å se.

Her er det totalt kaos, og når man ikke trudde det kunne bli verre blir det bare verre og verre. Seriøst, serien må ses! En viktig detalj er å se den amerikanske versjonen, ikke den engelske. Jeg har sett litt på den engelske versjonen, som er originalen, men skuespillerne suger og det er mer tamt enn noe annet.

Altså er det den amerikanske versjonen som gjelder. Du kommer ikke til angre! Jeg har som sagt ventet som en gal på sesong 5. Det tok evig lang tid før sesong 4 kom på Netflix, så den sesongen har jeg faktisk sett på DVD. Men sesong 5 har ikke kommet på DVD enda, og Netflix er jo en smule treig. 

Dette er da noen av de seriene jeg har sett og som jeg følger slavisk. Jeg gleder meg altså til Game of Thrones, noe jeg har gjort i over et år nå. Jeg venter også på The Walking Dead, som jeg ikke trur kommer føre neste år. Og jeg venter på Shameless, noe jeg har gjort evig lenge nå! Resten ser jeg på nå.

 

Har du noen av disse som favoritt? 

 

_______________________________________________________________________________________

#hverdag #hbonordic #netflix #serie #gameofthrones #thewalkingdead #orangeisthenewblack #orphanblack #breakingbad #bettercallsaul #shameless

_______________________________________________________________________________________

24 kommentarer
    1. frodith: Ja, og da kommer den på HBO også- hurra 😀 Gidder ikke kjøpe de på DVD- ser aldri på det. Kun når jeg var så desperat etter med Shameless og en kompis hadde kjøpt det av samme grunn 😛 ha ha

    2. Jeg begynte å se Orange is the new Black. Og kom meg nesten gjennom sesong 1. Men så kom jeg i en periode hvor jeg ikke klarer å se på TV skjermen (blir sliten og får hodepine). Og etter den perioden var over, begynte jeg på en ny serie 🙂
      Ellers har jeg hørt om flere av dem du nevner der, men ikke tittet innom. Er lettere å se på en dataskjerm, hvor bildet står sånn noenlunde stille 😉

    3. Den lille Pandaen c:: Jeg hadde i alle fall poengtert at det var var litt over en måned til da. Ha ha.. Hjernen sover- har drevet med årsoppgjør for 2016, så greier jo ikke holde styr på årstall 😛

    4. Eva: Kjedelig når det blir sånn 🙁 Ikke fordi man absolutt må sitte å se på tv, eller serier, men fordi det er kjedelig at man liksom ikke kan fordi det blir plagsomt, eller vondt 🙁 Håper du koser deg med det du ser på da, når du først får se 😀

    5. frodith: Fikk jo et lite hint om at jeg hadde skrevet 2018 (selv om jeg poengterte litt over en måned til), så var kanskje det du mente? 🙂 Men den kommer altså ut på HBO 17. juli i år. Ha ha

    6. Jeg vurderer nedtelling på kalenderen for Game of Thrones. Av de andre har jeg vært innom Breaking bad, ellers er jeg en “vi kan jo bytte til netflix når denne sesongen av GoT er ferdig, sant?” X år senere: Oisann, vi er visst på HBO og har mer enn nok å se der enda. 😉

    7. Helene: Jeg så nettopp ferdig siste episoden av den siste sesongen av Orange is the new Black- nå er det jo en evighet til neste sesong! Jeg veit ikke om det kommer flere sesonger, men med den avslutningen er det bare tortur for seerne om det ikke er det 😛

    8. Hysj..hehe..er ikke riktig ferdig med den siste sesongen av den 😉 ..men håååper det kommer flere, at de ikke torturerer oss for mye =D

    9. Av de som er nevnt her er Game of Thrones og Orange Is The New Black mine favoritter. Ellers liker jeg også The Walking Dead, men liker likevel GoT og OITNB litt bedre likevel.
      De andre seriene derimot har jeg ikke sett enda, men vurderer å ihvertfall se Orphan Black om noen år, når jeg bare har pløyd meg gjennom alt det andre som står lengre opp på lista mi først.
      Ellers vil jeg bare få sagt at jeg TVILER på at den nyeste sesongen av GoT kommer på dvd og blu ray samtidig som den starter på tv og streams. Nå vet jeg det ikke var du som skrev det, men vil bare poengtere det likevel i tilfelle Frodith over skulle komme til å lese. Vedder nesten hele filmsamlingen min på at det har oppstått en misforståelse der.

    10. Aylar Von Kuklinski: Me like The Walking Dead sååååååå much 😛 ha ha..

      Orphan Black er verdt å se- NÅ 😛 Neida, når du har tid. Men den er bra altså 😉

      Du sier noe der- tanken slo meg ikke når hu nevnte det, men det hørtes rart ut når du sa det 😛 Men så lenge den kommer på HBO så er jeg fornøyd 😉 Må se det, bare må se det!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg