PERSONLIG- TOMMELEN OPP FOR RADIO NORGE!

 

Endelig en radiokanal som har skjøt det!

 

Det finnes få ting som irriterer meg så mye som det å måtte sitte å høre på en spilleliste med kun 15 sanger på radioen. Det føles i alle fall ut som at det kun er 15 sanger om igjen og om igjen og om igjen. At man hører den samme sangen 2-3 ganger i løpet av en arbeidsdag overlever jeg alltids.

Det er når man hører den samme sangen 2-3 ganger i timen, gjerne flere timer i løpet av arbeidsdagen, at man kan blir så klikk i hodet at man mest har lyst til å flekke av seg ørene og tette igjen det som tettes kan. De skryter av variert musikk, men det er det ingen radiokanal som lever opp til.

Ikke før nå! Tommelen opp for Radio Norge som endelig har skjønt det. De lover nå at man ikke skal høre den samme sangen 2 ganger i løpet av en arbeidsdag gjennom en hel uke mellom kl. 08.00-16.00. Jeg sier bare; endelig! Hvis de gjør det lover de 1 million kroner, til lytterne som evt. klager.

Jeg kan ikke få skrytt nok av Radio Norge som faktisk nå tar tak i dette. Jeg hører mye radio på jobb og holder på å bli gal når den samme låten kommer om igjen og om igjen. Selv når jeg bytter kanal er det de samme sangen. I det siste har jeg hørt på en svensk radiokanal. De er verre enn alle. 

Der har de helt seriøst ikke mer enn maks 20 sanger. Og det verste er at når neste vakt begynner, spiller de ofte en av de tre siste låtene som forrige vakt avsluttet med, og skal gjerne spille den 1-2 ganger til i løpet av den kommende timen. Det er ikke rart man blir lei, for å si det mildt. 

I dag byttet jeg tilbake til Radio Norge og nå kan den kanalen endelig stå på hele tiden uten at jeg trenger å bli frustrert, gal, sprø og jeg har ikke ord for alt jeg kan bli. Nå håper jeg bare at dette de nå gjør varer lenger enn kun én uke. Mulig man må høre mye dårlig musikk, men det er i alle fall variert! 

 

Syns du det er bra at Radio Norge faktisk skal spille variert musikk? 

 

______________________________________

#personlig #meninger #radio #musikk #variert

______________________________________

8 kommentarer
    1. frodith: He he.. Jeg får jo ikke endret radiokanal inne hos meg, så jeg må gå til et av de andre kontorene- og det har skjedd jeg har “klikket” i stedet for å spørre pent om de kan bytte for meg 😛 Ha ha.. Trur de fleste har fått med seg at jeg blir gal av å høre det samme på repeat 😛

    2. Så bra! jeg hører sjeldent på radio..bare i bilen og bobilen..og tenker ikke over det..for jeg er ikke så inn i musikk..så det er bare bakgrunns støy! hihih

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: He he.. Jeg hører kun på radio på jobb og i bilen. I det siste har jeg samlet opp en haug med cd-plater fordi jeg er så dritlei å høre den samme sangen om igjen og om igjen. Cd’ene kan jeg i alle fall bytte ut når jeg blir lei 😛 Det hjelper liksom ikke å bytte radiokanal heller, for det er jo den samme musikken der 😛 ha ha

    4. Søtmonsen ): Ikke sant- nå er det jo bare gøy å høre på radio 😀 Bortsett fra når de må poengtere dette etter hver eneste sang da- det begynner å bli litt slitsomt 😛 ha ha

    5. Det er jammen på tide…. er rimelig lei av den runden med 20… håper de får det til – så kanskje noen av drømmeyndlingssangene mine dukker opp! Juhuuu <3

    6. Margrethe: Ja, helt enig. Og det beste av alt, enn så lenge, er at jeg kun har hørt bra musikk 😀 Regner jo med at listen er såpass variert at man må høre på mye man syns er dårlig, men heller det enn å høre den samme sangen på repeat 🙂 Og, enn så lenge er det liksom bare masse bra musikk 😀 Man kan jo ikke sitte på et kontor hele dagen uten musikk liksom 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg