FOTO- EN KALD TUR I SKOGEN.

 

Selv om det var kaldt var det veldig deilig med en skogstur. 

 

Det så dårlig ut med tur i skogen når vi sto opp i dag. Snø og mye vind. Veldig mye vind! Men etter hvert klarnet det liksom litt opp. Himmelen blei mer og mer blå, selv om det fremdeles var snø i luften, og vinden var ikke så ille som tidligere. Det var helt innafor med en tur i skogen likevel plutselig.

Så, når Petter og Musika endelig hadde sovet frokost dro vi rett i skogen. Jeg orket ikke gå så langt i dette været, for selv om det ikke blåste helt sykt lenger, var det forsatt veldig kaldt ute. Vi tok derfor bilen opp til skogen og smatt rett inn i skogen i stedet for å måtte gå i 20 minutter for å komme oss dit. 


1. I skogen trenger man ikke å være tam i det hele tatt.


2. Så glad for å være i skogen igjen.


3. Full fres hver sin vei.


4. Jeg kommer, jeg kommer!


5. Denne frøkna står sjeldent i ro.


6. Litt av en stil når han kommer i full fart. 


7. Lille trollet mitt.


8. Musika er et ordentlig skogstroll.


9. I alle fall det søteste skogstrollet ever.


10. Best å følge med. Hu liker kroppskontakt, uansett fart.

Det blåste ikke like mye i skogen, men når det først kom et vindkast var det nesten så jeg frøs hendene av meg. Det går ikke an å ha votter på når man skal ta bilder, og da blir man fort ekstremt kald på hendene. Spesielt på tomlene, merkelig nok. Det blei et par pauser mellom bildene, for å si det sånn.


11. 


12.


13.


14.


15.


16.


17.


18.


19. Konklusjon etter alle disse bildene; jeg må investere i et macro-objektiv.

Det er litt gøy, for når jeg er på tur med kameraet dukker det ofte bloggere opp i tankene. Man blir jo fort litt inspirert når man ser mange flotte bilder hos noen, og så kommer man over litt av det samme selv. I dag var det rett og slett dråpebildene til Dvergpinschereimitthjerte som inspirerte litt.


20. Litt av en stil på den guttetassen.


21. Off we go.


22. En liten pustepause. 


23. Petter trur han hører noe.


24. Et ekte bustetroll.


25. Må løpe litt hele tiden. 


26. Petter vil leke. Musika not so much.


27. Vil man, så vil man. Vil man ikke, så vil man ikke. 


28. Se på det fjeset da!


29. Nå vil vi hjem.

Selv om det var kaldt var det en deilig tur i skogen. Hundene koste seg i alle fall veldig mye. Det eneste kjipe var at man ikke så hvor myren var under snøen. Jeg hadde heldigvis kledd meg godt. Jeg både satt, lå og sto oppe i ei myr flere ganger uten at jeg var helt klar over det. Kremt.

Hundene var sykt skitne etter turen. De begynte så smått å tine i bilen. Både bilen, hundene og leiligheten måtte skrubbes når vi kom hjem. Etter hvert som de tinte blei det sølevann alle plasser. De har fått seg en dusj begge to og ligger nå til tørk foran peisen. Kjip jobb når man ikke  har lyst, men.

 

Blir du inspirert av andre bloggere? 

 

___________________________________________

#foto #hund #irskulvehund #tur #skog #vinter #kaldt

___________________________________________

26 kommentarer
    1. Ja såklart blir jeg det 🙂 Kjempeflotte bilder. Morsomt de som er i luftahundene altså) 🙂 Tipper du er flink å hoppe unna når de kommer i full fart 😀 Litt av en jobb etter tur, men sånn er det når man har hunder, av og til når det er grisevær er det nix gøy å gå ut, men det ser ut til at dere hadde en fiiin tur <3

    2. ladyaugust: Jeg sleit litt med fokuset i dag, så de kuleste bildene i fart og i luften blei uskarpe som bare det- typisk 😛 Men nei, det beste er å bare holde seg helt i ro, for de svinger alltid unna, selv om det er i siste sekund. Men, Musika vil gjerne ha litt kos på veien, så hu kan brått finne på å løpe meg over ende 😛 ha ha.

      Det var veldig fint vær, men den teite myra syntes jo ikke under snøen, så vi fikk oss et par overraskelser underveis 😛 ha ha

    3. Åååå så herlige bilder!! av hunder og natur! Så koselig at jeg kan inspirere! jeg blir også det..inspirert av andre..og tenker ofte på bloggere ja..hihihi..når jeg tar “i farta bilder” tenker jeg på deg..og ser for meg Petter! Jeg likte spesielt godt nr 13 men alle var superbra på sine måter! Så bra du kom deg ut..men ja, jeg ser den utingen at det blir så mye møkk etterpå…Vi “tørket” irske vår i bur..og tok ut plata og rista tepper osv etterpå..Kanskje du kan “bure” dem inne i en del av huset etter tur? Men når de er ille..så må de jo vaskes..og ikke noe liten jobb det!! Er en grunn til at jeg har små hunder…hihihih…Så herlig å se snøen i skjegget til hundene….herlig!! Ha en god kveld!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har hunderom til de, rett på innsiden gangen, men det hjelper fint lite når hundene tiner og det ligger en liten med skitten vann på gulvet etter de 😛 Og Musika er en sånn som helst skal ligge i det. Petter er litt mer “fin” på det 😛 ha ha… Men de var altså så sykt skitne at jeg både måtte vaske bilen, dem og leiligheten etter de hadde blitt dusjet 😛

      Takk 🙂 Syns disse rare tingene er så fine 😀 Veit ikke hva de heter, men 😛

    5. Så fine og koselige bilder 😀 Så da absolutt ut som en fin tur dette der 😉
      Og artig når de kommer løpende slik og man ser de koser seg 😉
      Ha en in kveld videre <3

    6. Fotogurua85: Tusen takk 🙂 Ja, det var en veldig fin tur, bare veldig kald 😛

      Ja, de er veldig søte da- blir liksom glad inni seg når man ser de koser seg sånn 😀

    7. Kjempe flotte bilder 🙂 blir selv også inspirert av andre bloggere 🙂 her også er det utrolig kaldt. Det ligger nærmere 20 minus. Herlig for talita siden hun elsker kulden. Mens jeg og toya derimot synes det blir for kaldt. Men hundene må ut så da er det bare å kle på både meg selv og toya godt 🙂

    8. Blir alltid like glad av å se hunder som løper rundt og koser seg 🙂 Flotte bilder! Lar meg stadig inspirere, men ofte har jeg nok ikke det rette utstyret/rammene, hihi 😛 Men da koser jeg meg bare med hva de legger ut 🙂

    9. Anonym: Tusen takk 🙂

      Det er heldigvis ikke så kaldt her, men når det blåser blir det liksom veldig kaldt og surt :/ Her i huset liker de også litt kulde, så jeg slipper å kle på de noe særlig 🙂 Men jeg har dekken til de, tilfelle det blir helt sinnssykt kaldt, eller tilfelle de blir syke vinterstid 🙂

    10. Mia: Takk 🙂 Jeg lå på bakken for å ta bilder og i det de løper forbi meg greier de å mose kameraet ned i bakken- begge to! Ha ha.. Heldigvis gikk det bra med kamerat 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg