TRENING- JEG DØR LITT HVER GANG.

 

Det tar tid føre det blir lettere. 

 

Jeg var litt flink å trene forrige mandag. Egentlig gikk det mest i kleine bevegelser enn trening, men likevel. Formen var ikke så alt for god resten av uken, så det blei med den dagen. I dag måtte jeg trene litt igjen. Jeg må komme i gang. Når jeg først våknet fra zombietilstanden min var det bare å sette i gang.

Jeg begynner fremdeles veldig rolig. Jeg får som nevnt tidligere ikke lov til å trene med vekter på en god stund, så jeg holder meg unna det. Jeg sniker inn litt strikktrening på veldig enkle øvelser. Litt motstand må man ha. Jeg trener ikke mer enn 20 minutter om ganger nå, men jeg dør litt hver gang likevel.


Kiwi- og limesmoothie etter trening er alltid godt.

Det tar tid føre det blir lettere. Sånn er det når man i utgangspunktet er dårlig trent og formen nå er elendig i tillegg. I skrivende stund føles det på nytt ut som jeg har dratt på meg en sinnsyk senebetennelse i armene. Det er vanskelig å forklare hvordan smertene føles, men det er alt for ofte helt uutholdelig.

Og det kommer i fra meg som har veldig høy smerteterskel. Jeg får ofte febertokter, uten å ha feber. Hodet er frisk, men kroppen er helt ute av form. Det kan kanskje beskrives som en kraftig influensa på 200 grader i feber, med innslag av en sinnsyk senebetennelse her og der. I dag er det ikke så ille. 

 

Har du trent i dag?

 

_________________________________

#trening #smoothie #iform #hode #kropp

_________________________________

28 kommentarer
    1. Litt og lett trening er bedre enn ingen trening. Det er sikkert! 🙂 Nei, i dag har jeg en hviledag, før jeg skal på igjen med trening to dager på rad igjen 🙂

    2. Man dør veldig i starten…helt til man IKKE dør lenger, for da blir det lettere 😀 Men jeg er bare på dø-stadiet nå…Puster som en hval bare jeg går opp en trapp :-/

    3. Synds du er flink jeg…… det blir jo lettere…… idag har jeg bare brukt rockeringen – i morra er det mer trening….. <3

    4. Margrethe: Takk 🙂 Ja, med tiden håper jeg i alle fall det blir lettere- da må jeg bare ikke dette ut hele tiden slik at det ikke kum blir tre treninger i året 😛 ha ha… Rokkering er gøy da 😀

    5. Kjenner meg igjen i det med følelsen av senebetennelse etter trening..derfor skal jeg heller ikke trene tungt..for det samles melkseyre alt for fort..godt åhøre du er på veil tilbake..Lykke til!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har slik hele tiden, men blir enda verre når jeg gjør ting. Bare det å trygge på tastaturet er smertefullt for tiden.. Men, man kan ikke slutte å leve heller 🙂

    7. Å komme seg på trening er jo bare SÅ deilig, enten det er 10 minutter eller 60. Jeg har dessverre ødelagt kneet mitt, så her i hus er det lite trening – men heldigvis litt en gang i ny og ne, hihi

    8. Huff da, høres ikke bra ut. Hvem er det du må trene slik for da? Deg selv? Da er det jo bare å bestemme seg for å ta det litt med ro da framover. Det er jo du som er sjefen over din kropp. Hvis du har fått beskjed fra f.eks. legen din om å ta det mer med ro. er det lurt å lytte til det, og gjøre nettopp det! Ellers kan tilstanden gå fra vondt til verre.
      Nei, jeg har ikke trent i dag. Men jeg klarer meg helt fint med det. En må ikke noe. Hver ukedag er jeg på jobb fra 08.00 – 15.30. Jeg går turer i fjell og mark på en av helgedagene. Ellers er jeg på kor- eller teaterøvelser opptil 3 – 4 ganger i uka, for tiden på kveldstid + noe i helger. Noen ganger springer vi flere runder i en sal som oppvarming til sangøvelsen. Så danser vi, strekker og bøyer oss. Så jeg er absolutt ikke mye i sofahjørnet med føttene kveilet under meg, altså.
      Ellers, så er det godt med en frisk syrlig smootie, men jeg synes ikke det ser godt ut, i motsetning til de andre her, he-he 😉

    9. Offda. Håper du blir bedre.
      Bare tanken på å trene gjør meg sliten.. Vondt i bekkenet og kvalm om jeg ikke småspiser heletiden så her har jeg gått opp hele 20 kg. Blir hardt når ungen er ute. Da må kiloene bort…

    10. toveview: Jeg må så klart trene for meg selv- hjelper lite å trene for andre 😛 he he.. Problemet mitt nå er at jeg må trene fordi jeg ikke eier muskelmasse- blant annet stikker skulderbladene mine ut i feil vinkel fordi musklene ikke er sterke nok til å holde dem på plass. Dette gjelder nesten samtlige muskler i hele kroppen. Men så har jeg jo blitt “syk” i sommer, hvor de har gikk meg fibromyalgidiagnosen i tillegg til noe muskulært, så igjen må jeg trene og gå til fysioterapeut av ymse slag og helst varmtvannssvømme, men hele kroppen verker jo så det er ikke så godt, eller lett å trene. Men så må jeg trene for at det skal bli bedre, så det føles en smule håpløst for tiden. Tenkte jeg skulle få til to treninger denne uken, og fortsette med det i et par-tre uker før jeg prøver meg på tre økter på en uke. Da er det snakk om maks en halvtime hver gang, og null vekter 🙂 Føles nesten ikke ut som trening. Ha ha..

      Du er jo veldig, veldig aktiv da 😀

      He he.. Kan si meg litt enig noen ganger. Lagde en kiwismoothie her for litt siden, hvor kiwien brått var gul i stedet for grønn- den så ikke særlig appetittlig ut, men det smakte jo helt fantastisk godt da 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg