BLOGGERE- 30 DAY BLOGGING CHALLENGE #24

 

I håp om å komme godt i gang med bloggingen igjen, etter en veldig lang og ufrivillig pause, hiver jeg meg på en challenge jeg fant hos Lithanna.blogg.no.

 

 

DAG 24 – HVA TILTREKKER MEG I KJÆRLIGHET

Jeg elsker når folk har humor. At de tør å le av seg selv og ikke tar seg selv så veldig høytidelig. Det beste som finnes er å le, og enda bedre blir det når man kan le sammen med noen. Ting blir automatisk mye bedre og gøyere da. Selv det å le av dårlig humor finner jeg veldig sjarmerende. Det å være litt barnslig, men likevel voksen og oppegående når det trengs. Å ha det gøy sammen, rett og slett. Jeg liker nok litt kleine folk, de er sjarmerende de. 

Ærlighet og åpenhet. Rett og slett kommunikasjon. Å tørre å prate om ting som er vanskelig, på lik linje som med ting som er enkelt, styrker forholdet enda mer, tenker jeg. Jeg er en veldig rett frem og direkte person, er det noe som plager meg sier jeg det. Å late som alt er fint og flott for å unngå konflikter, eller ubehagelig stemning gjør saken aldri bedre. Man må kunne snakke om ting uten at man trenger å krangle av den grunn. Og skulle det oppstå en krangel er ikke det verdens undergang heller. Noen ganger må man ha litt tid til å bli ordentlig kjent med hverandre. Da må man kunne snakke sammen, om alt. 

At man er aktiv. Folk som kun sitter i sofaen hele dagen er svært lite tiltrekkende. Selvfølgelig er det lov å være sliten og trøtt etter en lang dag på jobb, men og aldri være utenfor dørene er ikke så veldig sjarmerende. Å ha en hobby er veldig bra. Både med kjæresten, aleine og sammen med venner. 

Selvstendighet! Jeg visste i grunn ikke hvor tiltrekkende selvstendighet er, før jeg møtte noen som til stadighet måtte ringe mammaen sin midt i en krangel for å få bekreftet at han faktisk har riktig. Bare for å sette det litt på spissen, så klart. Å ha et godt forhold til noen og det å være totalt avhengig av noen er to vidt forskjellige ting. Sistnevnte finnes ikke tiltrekkende i det hele tatt, what so ever. Jeg mener ikke at man aldri kan spørre andre om hjelp, men å ikke kunne ha egne meninger finnes ikke tiltrekkende i det hele tatt. Selvstendighet altså, veldig, veldig tiltrekkende. Rart, men sant. Sånn er det.  

Glimt i øyet. Hvordan forklarer man glimt i øyet? Jeg trur det henger litt sammen med det å ha humor, å faktisk tørre å være seg selv, at man har sjarm, har egne meninger, er ærlig, tørre å ta litt plass uten å være i veien. Glimt i øyet er visst veldig vanskelig å forklare. Når noen har glimt i øyet så liksom bare veit man det, uten at man egentlig kan sette fingrene på hvorfor man mener de har det. Likevel er det veldig tiltrekkende med folk som har glimt i øyet.

 

Hva finner du tiltrekkende?

 

_______________________________________________

#bloggere #challenge #lithanna #tiltrekkende #kjærlighet

_______________________________________________

6 kommentarer
    1. Ja nå spør du.. Nå må du huske på at det bare er to uker til vi feirer 45 års bryllupsdag. Og min kjære var 16 da jeg traff henne og jeg 20. Og de første to årene bodde vi 12o mil unna hverandre. Smiler,, sier ikke mer enn det. Men du er inne på veldig mye gode ting 🙂 Jeg kunne satt to streker under det aller meste og skrevet en stor,, og rød R – som man gjorde på skolen for 100 år siden,, sånn omtrent 😀

    2. dedicat: Oi oi- gratulerer på forskudd med noe som virker som et meget vellykket ekteskap <3 Hurra for kjærligheten 😀

      Jeg kunne ha nevnt noen flere ting, men da hadde det blitt så langt, så jeg tok de viktigste jeg kom på, av erfaring liksom 🙂 Jeg får alltid høre at jeg forventer for mye av folk, så jeg får vel begynne her å senke litt på kravene 😉 ha ha

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Noen ting er viktigere enn andre, helt klart. Jeg setter nok ærlighet, respekt og åpenhet veldig høyt. Er ikke så viktig om vi ikke ler oss ihjel av de samme filmene, men det er jo ekstra hyggelig da 😉 he he ..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg