FOTO- EN ALT FOR KORT TUR PÅ STRANDEN.

 

Når vi endelig trudde vi kunne være aleine på stranden. 

 

Jeg kavet meg ut av døren i dag, med kamera over skulderen og hundene på slep. Ikke at jeg trengte å slepe de. Tur er alltid gøy, uansett. Jeg måtte en tur innom posten for å hente en pakke med noen flere turbukser jeg har bestilt. Jeg tenkte derfor at vi kunne ta en tur på stranden på vei hjem igjen. 

Været er der at det er like før det regner, typ. Likevel var det en familie på fire på stranden. Jeg satser på at den lille stranden på bortsiden, med fjell på begge sider, skulle være ledig. Det var den. I typ 5 minutter! Brått sto det en sykkeltysker der og glodde. Jeg tok Petter i bånd, til han sin store fortvilelse. 


1. Petter er så glad for å få løpe fritt, selv om plassen ikke er så stor.


2. Kortvarig glede! På med båndet.


3. Han ser fornøyd ut, men det er ikke helt sant.


4. Han klager sin nød over tyskerne som sørget for at han måtte i bånd.

Tyskeren hadde planer om å campe akkurat på denne lille stranden vi var på. Campe liksom. Som man kan se på bildene er det ikke akkurat verdens mest behagelige underlag, men for all del, bare slå opp teltet ditt du! Han gikk igjen, jeg slapp Petter, men to minutter etterpå kom han tilbake med to kompiser!

De skulle campe! Jeg får Petter i bånd igjen og blir bare sittende å vente til alle tre hadde kommet seg ned på stranden med tingene sine. Man må nemlig klatre litt i en skråning for å komme seg opp og ned her i fra så jeg ville ikke risikere å snuble i beina på de, med to hunder på slep opp fjellveggen. 


5. Iimo syns tyskerne er litt spennende.


6. Hu er ei lita ei altså. 


7. Jeg bare sniker litt rundt her jeg.


8. De må øynene, den lille nesen og de små potene. Evig søt!

Det blei en kortvarig glede på stranden. Jeg trur vi fikk vært der i maks 15 minutter. Når vi endelig trudde vi kunne være aleine på stranden måtte det selvfølgelig komme noen turister som skulle campe. Og så der da liksom. Ja ja, sånn er det bare. Vi gikk bare tilbake til bilen igjen og dro hjem.

Jeg satser heller på at jeg er i form til en rusletur litt seinere i kveld. Jeg vil så gjerne ut å bevege meg, men jeg oker ikke så lenge om gangen. Hundene er i alle fall litt fornøyd med den korte turen, for de snorker i kor her. De må trenes opp i takt med meg igjen, trur jeg. Vi er jo ikke så aktive i disse tider.

 

Har du vært på tur i dag?

 

_______________________

#foto #tur #hund #stranden

_______________________ 

15 kommentarer
    1. Så ergelig! ja jeg må trene opp meg selv i å ha dem løse..for det er jo litt vrient å kalle inn tre stk når/vist det kommer noen..så jeg må liksom vite at ingen er i nærheten..så i dag og i går så slapp jeg alle noen ganger, og to med en i bånd innimellom.. og jeg må se litt mer på de en på naturen..hihih.. men må nok trenes og bli en vane igjen..:-) Håper du fikk en tur til i dag da..uten folk rundt! Ellers må du ha god tur!

    2. Jeg synes de er nydelige begge to, både lilleste lille og største storingen 🙂 Godt med en liten tur , selv om det blir litt i bånd kanskje…? Petter ser veldig blid ut 😀

    3. Mia: Takk 🙂 Skulle ønske det var litt mindre turister her 😛

      De tre første årene jeg bodde her så kunne vi dra hvor som helst, nesten når som helst og vi hadde plassene for oss selv. Nå kan jeg nesten ikke slippe hundene på morgenturen kl. 05.55 en gang :O

    4. Mia: Ja, noen ganger er de nødt til å strekke skikkelig på kroppen og da er det kjedelig hvis det er så mye folk at det er umulig. Men men, vi får gå på oppdagelsesferd snart igjen og se om vi ikke kan finne noen nye “veier” der ingen er 🙂

    5. Tyske turister dukker opp på de merkeligste plasser.. også her oppe. Jeg har bare vært en fotorunde og sett på forberedelsene til alt som skjer her i helga 😀

    6. Etdiktomdagen: Veldig deilig!

      Ja, veldig typisk. Hadde de kommet en halvtime seinere hadde vi mest sannsynlig ikke vært der liksom 😛 Men men, de fikk nå bare campe, og fikk nå bare gå 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg