HUND & KATT- PETTER.

 

Petter er den mest hysteriske hunden som finnes! 

 

Jeg skulle egentlig ikke ha Petter. Jeg hadde verken tid, eller ork til en liten valp. Valper krever mye! Jeg var nok så ny i jobben når Petter blei født, så da var det i grunn uaktuelt med valp pga mangel på tid. Men du veit, Elin er lett å overtale med tiden. Sånn er det bare. 

Etter hvert som valpene vokste blei vi enige om at jeg kunne ha han, men da måtte han være nærmere et år først, slik at det ikke var fullt så krise at jeg jobbet fulle dager. Når jeg likevel måtte ha ferie i fjor sommer, og oppdretter hadde nok å styre med, var planen at jeg skulle passe han noen uker. 

Han var da 6 måneder og verdens mest sjarmerende valp. Herlighet for en herlig valp han var. Rolig, bedagelig og veldig, veldig kosete. Han var også veldig lydig når det kom til det å gå i bånd og det å komme på innkalling. Han var i grunn så eksemplarisk det gikk an å være. 

Han var nesten for enkel til å være valp. Litt utfordringer må man jo ha. Jeg angrer fremdeles på at jeg tenkte de ordene den gangen! Etter et par måneder fikk jeg nemlig en utfordring til tusen! Der og da virket det helt umulig å finne en løsning på det, og du skal vite jeg prøvde alt!

Det endte med at jeg måtte sende han hjem til oppdretter slik at jeg fikk pustet litt ut og komme meg til hektene igjen. Det var fryktelig stille de tre ukene han var på ferie hos oppdretter. Bortsett fra det tullballet hans så var han fortsatt en fantastisk og eksemplarisk hund på alle andre måter.

Og så er han så morsom. Faktisk er han hysterisk. Han har så mange ansiktsuttrykk at man nesten ikke skulle tru det var mulig. Å se på han er nok til å dette ut i full latterkrampe. En så herlig hund på absolutt alle måter. Men han har blitt en ramp etter hvert som han har vokst. 

Den store utfordringen har vi løst, så det er bare bra. Men der i mot har han begynt å tygge på ting. Og med ting så mener jeg sengene sine, og Iimo sin. Møkkabikkje altså. Det er snakk om dyre senger, så nå får han ikke flere føre han har sluttet med det, for å si det sånn. 

Lille rampen. Han har blitt mye bedre der, så jeg regner med han slutter med det om ikke så lenge, da det er sjeldnere og sjeldnere han finner på slike rampestreker. Bortsett fra det er han fremdeles en fantastisk hund på alle måter. Jeg er veldig glad for at Petter kom til oss, tross alt. 

 

Har du en hysterisk morsom hund?

 

_____________________________________________________________________________

#hundogkatt #hund #irskulvehund #hysterisk #morsom #flink #eksemplarisk #valp #fantastisk

_____________________________________________________________________________

13 kommentarer
    1. Han er hysterisk morsomt og verdens vakreste 🙂 Bra du tok han 🙂 Nå peprer jeg det med masing her, for du MÅ være med på det som skal skje snart på bloggen 😀

    2. Herlige lille Petter! hihih.. Min irske het Angus..og han spiste også på endel under oppveksten! bla. et elefantbord fra min tid i Afrika..og DET var surt!! Men nå har vi minner om Angus..som et avgnagd hjørne på dette flotte bordet..hihih. Ikke gøy når det blir sånn..for man må jo følge med hele tiden også..og da blir det fort stress!! JA det er slitsomt med valp! Men de blir voksne, og bedre med alt som hører med! Gode Petter blir nok snart voksen!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Angus <3 Herlig! Ja, herlighet, Petter tygger ikke på ting ellers- kun sengen sin noen ganger mens jeg er på jobb, eller en sjeldent gang om natten, men da hører jeg han så da gir han seg med en gang 😉 he he..

      Jeg er liksom ikke så fan av den helt lille vslpetiden, men tissing og tygging og alt det der :O Mer mas i grunn- men så klart, jeg liker valpetiden også, men syns det er greiest når de nærmer seg et år 😉

    4. eg har crazy hundejenter…..ikkje helt i samme scala men helt klart crazy nok….Fendi er en liten tullejente som spiser sengen sin og stjeler som en ravn 😀
      fineste nydeligste Petter <3<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg