FOTO- REGN PÅ STRANDEN.

 

Selv om det regner er det alltid kjekt med en liten rusletur. 

 

10 mil i april utfordringen på jobb har begynt og allerede på dag tre ligger jeg 1.5 dager etter. Sånn går det når man drar på tur og blir sittende tilsammen 13 timer i bil. Da blir det ikke så mye tur. Men det er null stress, for det er ikke noe problem å ta igjen dette, bare jeg ikke går glipp av flere dager. 

I dag tok vi en rusletur bort til Reme for å rusle litt rundt på stranden. Båndtvangen har begynt så hundene fikk holde seg i bånd hele tiden. Jeg er litt flink og overholder båndtvangen innimellom. Jeg er den første til å innrømme at jeg ikke slavisk følger den regelen, men jeg tar hensyn der jeg må og bør.

Jeg tok med digitalkameraet mitt på tur i dag. Det regnet så da ville jeg ikke risikere å drukne speilrefleksen min. Jeg har et veldig gammelt digitalkamera, så da er det ikke så farlig. Jeg har aldri vært flink med digitalkamera, men jeg må si jeg blei positivt overrasket over resultatet likevel. 


1. Mye rart å se på.


2. Gummilignende greier på stein.


3. Jeg likte den litt “tåkete” effekten.


4. Hadde denne vært i live hadde jeg løpt!


5. Litt tåkete utover havet.

 

Det er mye fint å se på en strand, men jeg må innrømme jeg syns det er mye ekkelt også. Tang og slike ekle ting er ikke helt min greie. En del av tingene har fine farger, men det er jo som regel en ekkel, gummilignende konsistens på de, og det syns jeg er skikkelig ekkelt altså. 

Jeg kan ikke noe for det, jeg bare syns det. Det er en grunn til at jeg ikke bader i havet. Det og pga hai og brannmaneiter. Ekle greier alt som er. Men, det er jo egentlig litt fint å se på, mye av det, så jeg får bare la være å ta på tingene, så går det greit. Jeg er bare glad det ikke ligger en hai på lur. 


6. Egentlig var det for at jeg likte krusidullen oppe i venstre hjørne.


7. Fargerike gummigreier på alle strendene.


8. Samme bilde, bare en litt annen vinkel.


9. Jeg veit ikke om den er hard, eller myk, men vil ikke ta på den for å finne det ut. Kremt.


10. Slutt på stranden.

 

Det er ikke en veldig stor og flott strand at det gjør noe. Stranden er egentlig ganske lang, men den er liksom delt i tre, hvor den ene er passe stor og tp av de er mindre. Men det er en koselig tur for det om, selv om det ikke er så alt for mye spennende å se langs veien. 

Alt i alt gikk vi nesten 3.5 kilometer, så det er jo en grei tur sånn sett. Til helgen, eller en dag til uken, trur jeg nesten vi må ta en tur til stranden på vei til Spangereid. Jeg husker ikke sist jeg var på den stranden i det hele tatt. Å tusle rundt i sand er god trening, og det trenger vi alle sammen. 

Nå skal vi slappe av resten av dagen og kvelden. Det regner fortsatt ute, så jeg trur ikke vi orker å ta noen flere turer i dag. Uansett er Petter fortsatt litt slapp etter i går, så han greier seg fint med dagens tur. Iimo har gravd seg ned i en hundeseng så jeg trur hu blir liggende der en stund.

 

Har dere vært på tur i dag? 

Hvordan er været hos dere? 

 

_____________________________

#foto #strand #havet #regn #farger

_____________________________

26 kommentarer
    1. så flotte bilder!! Var jo en flott rosa ting du fant! Skikkelig herlig!! Aldri jeg sett før.. 🙂 Jeg har også vært på tur, litt mer tåke hos oss en hos deg ser jeg..og det regnet.. Men ut på tur! 🙂 Deilig når man kan gå inn å ta på tørt etterpå..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk for det 🙂 Blei jo positivt overrasket selv over kvaliteten på bildene liksom- det er gøy 😀 Ja, det var ikke så tjukk tåke i dag 🙂 Jeg “jukser” med regntøy. Fikk dårlig samvittighet for at jeg glemteregntøy til Iimo- hu har ikke så gode hofter så hu trenger å holde seg litt varm. Men, det gikk jo fint- hu har blitt tørket og ligger godt i sengen sin <3

    3. Jeg elsker nærbilder av natur! Så fine bilder!!! Jeg tror jeg er med på 10 mil greia jeg å! Haha følger bare det venninnen min sier, hun har mer peil:P Men hun nevnte en challenge på 10 mil:P Så det er sikkert det samme!

    4. detreraringene: Tusen takk 😀

      Ja, da er det sikkert 10 mil i april du er med på 🙂 For min del er det noe ála det jeg går i måneden med hundene til vanlig, men må jo sørge for at jeg har litt kontroll så jeg greier det 😉

    5. Jesus 4 a Reason: Tusen takk for det- kjempehyggelig å høre 🙂 Denne gangen fant jeg bare frem det gamle digitalkameraet mitt fra 2007- Nikon COOLPIX P1 heter det- men til vanlig bruker jeg speilrefleks Nikon 5200 🙂

    6. Takk for kommentaren på bloggen min igår! 🙂
      Utrolig nydelige bilder, og ekstra herlig at det er på stranda. Flink er du:-) Her er det også innevær, men vi tok likevel turen ut idag. Ligger et innlegg på bloggen nå, koselig om du tar en titt! Ønsker deg en strålende søndag videre ♥

    7. Så utrolig kule greier på stranda 🙂 Det rosa, er en plante , tang, blomst-sak, ikke sant ? Og det var ikke speilrefleksen? Bra ble det hvertfall, blir helt misunnelig 🙂

    8. Dette var virkelig flotte bilder 🙂 Er så glad i bilder der motiv er i fokus og bakgrunnen blir blur. Pluss at det er utrolig god trim å rusle sånn i sand, som du sier 🙂

    9. frodith: Ja, det kunne se ut som en plante, tang, blomst-sak av noe slag 🙂 Litt stilig i grunn, spesielt med så skarp farge 😀 Det var mange av de i ganske ulik størrelse 🙂

      Nei, denne gangen fant jeg frem det gamle digital kameraet mitt, så må si meg fornøyd med resultatet 😀 Tusen takk 🙂

    10. FotoSeljordslia: Tusen takk for det 🙂 Ja, jeg liker den effekten, men det var ikke så lett med helt ukjent kamera merket jeg- men gøy å se resultatet når jeg kom hjem 🙂

      Veldig god trening- Petter er litt svak i musklene i nedre del av beina, så da blir det nok en del stranturer på oss fremover så han får trent de litt ekstra 🙂 Og så er det jo litt greit for meg også med sandgåing 😉 he he

    11. Stilige bilder! 🙂 Jeg er også med på den utfordringen så jeg har også vært på tur i dag, ligger faktisk greit an til nå, så får vi se hvordan resten av måneden går. Veldig greit med slike utfordringer, for det gir i alle fall meg mer motivasjon 🙂

    12. Linn: Takk 😀 Så gøy- du er jo kjempeflink til å gå tur med hundene så dette greier du helt sikkert 😀 Jeg skal nok greie de veldig greit jeg også- bare jeg ikke går glipp av så mange dager. Mine er jo vant til en hviledag i uken, men det kan vi jo nesten ikke nå 😛 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg