MATPREPPING.

Og jeg prøver noe nytt, som jeg ikke er så flinke til.

Inspirert av Linda Stuhaug har jeg prøve å mekke litt mat til lunsj på jobb. Jeg er så sykt lei brød og jeg er lei knekkebrød og jeg er lei kylling/kalkunpålegg. Jeg er jo ikke så veldig glad i pålegg generelt, så det går mye i det samme og jeg går fort litt lei. Nå er jeg så veldig, veldig lei!

Så da prøvde jeg å mekke noen protein-matmuffins. Jeg hadde ikke så god tid på søndag så jeg rakk kun én ladning. Det blei 10 stk av oppskriften og de 10 forsvant i løpet av to dager. Kristoffer har fått beskjed om å spise tilbehør også! Ellers får han spise brødskive som  han pleier.

De blei veldig gode så på tirsdag, altså i går, lagde jeg to ladninger. Da har vi i alle fall lunsj ut uken og kanskje litt ut i neste uke. Planen er å finne litt flere ting å lage opp som en enkelt å ha med seg på jobb, men enn så lenge har jeg ikke kommer lenger enn dette. Det er ikke bare lett.

Jeg har litt salat ved siden av så jeg klarer meg med én muffins til lunsj. De er nok så mektige. Det blir vel til at jeg en av dagene, til helgen kanskje, lager opp noen vanlige eggemuffins også. Vi får se hva jeg rekker. Vi skal på familieselskap på lørdag og jeg har møte på søndag.

Planen er i alle fall å bli flinkere til å preppe litt mat som kan fryses som er lett å ha med seg på jobb. Det er jo kjedelig å spise det samme hele tiden så litt variasjon er greit. Så da gjenstår det bare å finne litt flere ting som er enkelt og godt. Dette var en god start, syns jeg.

 

 

ELEVELE

 

#mat #livsstil #marprepping #lunsj #muffins

8 kommentarer
    1. Du verden så flink du er. Det så faktisk godt ut. Nå et jeg ganske så kjedelig på den måten. Jeg spiste to/tre skiver med leverpostei (1 sånn liten engangsboks)!til lunsj hver dag i flere år. Og jeg har et lite motto. At det er brødskiva som har hovedrollen, og ikke pålegget. 🤗

    2. Jeg tenker mye “lettvint å ta med på jobb” når jeg lager mat nå. Jobber ofte kveld og ar med middag på jobb. Jeg lager f.eks en stor porsjon som jeg deler i tre eller fire. Lykke til med fortsettelsen på matprosjektet.😊

    3. Dette er heller ikke jeg flink på. Så her ga du meg en god idé. Jeg har lest om å preppe grønnsaker og osv. Det er lurt på flere vis og så kan en slippe matsvinn.

      1. Ja, matsvinn er noe jeg jobber veldig hardt med, men det er vanskelig når man er aleine om det :O he he.. Men vi har blitt mye bedre på det og slike matpakker kan redde mye 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg