HVERDAG- TEITE KJOLE!

 

Neste gang blir det en utvasket bukse! 

 

I går var jeg i 30 års lag og hadde til anledningen kjøpt en ny kjole. En svart, enkel blondekjole. Veldig fin, syns jeg. Men fasiken for en teit kjole. Jeg er som vanlig seint ute til alt og skal gjøre tusen ting på samme gang og da går så klart tiden veldig fort. Jeg fikk derfor bare hevet på meg kjolen og løpt ut døren.

Jeg satt på med tante-familien min så jeg kunne trekke pusten litt før vi kom til lokalet vi skulle være. Ikke lenge etter at vi kom inn dørene og hadde funnet oss en plass å sitte oppdager jeg at jeg er helt blå på hende. Blå liksom! Jeg skjønte ikke bæret, men løper inn på toalettet for å vaske hendene. 


Jeg ser kanskje skitten ut, men det er blåfarge! Dårlig mobilkamera. Bildet er tatt i dag, etter x-antall vask av hender i går.

Der viser det seg at jeg er blå i hele fleisen også! Pannen, skinnet og halsen hadde blå flekker. Seriøst. Blå liksom. Jeg kommer tilbake på plassen min og vi begynner å tenke høyt alle mann for å finne ut hvor jeg hadde blitt blå fra. Etter mye om og men viste det seg at den svarte kjolen min farget av, blått!

Jeg driver tydeligvis å tar på meg selv hele tiden, for jeg gjorde ikke annet enn å løpe frem og tilbake for å vaske hendene, selv om jeg var bevisst på å ikke ta på kjolen. Hjernen og hendene snakker tydeligvis ikke samme språk. På et tidspunkt var jeg så blå at jeg faktisk så syk ut. Det så ikke veldig greit ut. 


Ikke særlig festlig at det ser ut som at jeg er skitten under neglene, bare pga den teite kjolen. 

Det teiteste er at jeg har skylt kjolen før bruk. Jeg har ikke vasket den med vaskepulver, men jeg har skylt den på skylleprogram. Jeg er ikke så glad i sånn ny-lukt. Likevel har jeg ikke lagt merke til at den farger av når jeg har prøvd den. Teite greier altså. Jeg får prøve å vaske den med vaskepulver vel.

Det bør hjelpe. Hvis ikke ryker den i søpla! Lite teit å bli blå av en svart kjole. Jeg risikerer vel å få en hvit kjole etter en vask, eller to. Kremt. Ja ja, blå eller ei. Det var en hyggelig feiring i går med god og morsom underholdning, god mat og helt sykt gode kaker. Jeg er kakemonster til tusen. Just so you know. 

 

Har du hatt teite klær som farger av? 

 

___________________________

#hverdag #kjole #blå #farge #teit

___________________________

28 kommentarer
    1. Ja og det er sykt irriterende. Vet ikke hvor mange lyse vesker som har fått flekker på seg pga at klær som farger av. Fant bloggen din for jeg søkte etter hunden charlie😄 Har du fått tak i filme på norsktale?

    2. Det var en lei opplevelse. Kan lønne seg og forberede seg på alt, at klær kan farge i vask er en kjent sak. Men at en kjole farger sånn med engang var noe nytt. Har ikke opplevd noe slikt noe. Håper det var en festlig kveld for deg.

    3. I alle dager? Høres ut som en feilvare. Jeg ville nok gått tilbake med den, og forlangt en ny, eller pengene tilbake. Med mindre det ikke sto noe om avfarging i vaskeseddelen.
      Jeg har flere ganger sett i jeans og bukser at det opplyses om avfarging. Og selv om de da farger av, så er det nok ikke så ille som denne kjolen.
      Det er kjekt i sånne bursdager. Godt å komme seg ut litt 🙂

    4. Jeg hadde også en sånn episode. Tok bussen i ny dongeribukse og så ut som jeg hadde fått tyfus på hendene da jeg kom frem. Skulle i et møte, og kunne ikke kommet meg fort nok til en vask for å prøve å normalisere forholdene. Men det sitter jo så inderlig godt også…..

    5. Kjedelig at den farger når du likte den ellers.. håper det hjelper med vaskepulver da..
      Men det er bra du hadde det trivelig i 30 års laget :)) Tror jeg har hatt klær som farger av.. men mange år siden.. Ha en fin kveld <3

    6. Ja det er skummelt med sånne plagg..for tenk om du satte deg i en sofa som var hvit!! eller stol..herlighet så teit!! ja det spørs om du ikke har en grå kjole ihvertfall..for du må nok vaske den et par ganger…Jeg hadde en sånn buksen engang..men det ble til at jeg ikke brukte den..også fikk jeg en sånn serviett engang..tenk det…og den var rød..så når jeg tørket meg rundt munn…rød….helt ned på haka!!! ikke greit… Men det var godt du hadde en fin kveld!! Håper du får en god kveld i dag også!!

    7. Litt spesielt det der. Ikke særlig moro å bli blå på hendene og i ansiktet når man liksom skal være pyntet og fjong! Ja, jeg hadde en batikk-aktig kjole en gang som farget av. Den lyse strømpebuksa jeg hadde på meg, ble rødrosa! 😉

    8. Lille meg: Veldig irriterende! Og enda mer irriterende når det setter flekker på vesken og slikt da. Jeg hang fra meg vesken den kvelden, så det gikk mest ut over huden her bare 🙂

      Oi, så gøy at jeg da dukket opp når du søkte på Charlie 😀 Jeg har dessverre ikke funnet den igjen noen sted. Men leter og leter når jeg kommer over en brultbutikk/loppemarked 🙂

    9. frodith: He he.. Ja, hvis den slutter å farge etter en vask, eller to, så skal den jo i utgangspunktet brukes neste helg også, så da kan jeg vise den 😉

    10. Den lille Pandaen c:: Teite klær som farger altså! Ha ha- maling ja. Jeg kliner så sykt med slike ting- i hår, på klær, hender, ansikt, ja i grunn overalt 😛

    11. Helge: Ja, jeg vasker alltid ting jeg veit kan farge av i vask for seg selv en, kanskje til og med to ganger. Men jeg hadde jo bare skylt opp denne kjolen én gang. Men har jo kjent på den og prøvd den etter det og har ikke vist tegn til å farge av da. Og så plutselig! Ha ha.. Men men, var en fin kveld for det om- selv om jeg så ut som en Smurf 😛

    12. Eva: Jeg bestilte den på nett da, og det er så styrete 😛 he he.. Men det var ingen som nevnte noe som avfarging. Og, jeg skylte den jo i maskinen en gang før bruk og prøvde den etter det og tok en del på kjolen uten at jeg merket noe. Og så plutselig liksom 😛 Men men.. Får prøve å vaske den med vaskepulver så får vi se om det hjelper- hvis ikke klager jeg 🙂

      Ja, mørke jeans vasker jeg ofte både én og to ganger for seg selv når de er nye. Men har likevel aldri opplevd at buksene har farget av på ting når man bruker de liksom 🙂

    13. Kristin: Åhh, den er kjip da! Jeg var jo heldigvis bare på en fest med fulle mennesker 😛 Men ja, farger sitter godt! Jeg skrubbet meg så mange ganger den kvelden og på morgene etter at jeg følte jeg snart ikke hadde hud igjen på hendene 😛

    14. annebe: Ja, håper det hjelper med en vask, eller to 🙂 Den er jo veldig fin og skal jo egentlig brukes til helgen igjen, hvis det er fint vær 🙂

      Det var veldig hyggelig 😀

    15. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, hvis fargen forsvinner skal jeg i alle fall klage så det holder. Jeg veit jo at visse plass- jeans og sånn – kan farge av i vask, men har aldri opplevd at klær farger av på denne måten. Merkelige greier altså 😛

      Ånei, servietter som avfarger er lite teit da! Man oppdager det jo kanskje ikke før lenge etterpå, og det er jo ikke alltid folk sier i fra heller 😛

    16. karidansen: Ja, har aldri opplevd at klær har farget av på denne måten før, så blei jo litt paff liksom. At de kan farge av i vask har jeg vært klar over, men ikke slik. Åhh, kjempefint med rødroa strømpebukse 😛 he he.. Så kjedelig når slike ting skjer.

    17. Jeg hadde kjøpt meg nye jeans for et par år siden, og så var det litt varmt ute å det tok ikke langt tid før jeg også ble det…. Når jeg skulle en tur på toalettet, merket jeg at lårene og leggene mine var helt blå… Så nesten ut som jeg hadde malt dem! Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg vasket jeansen, før de sluttet å farge men det var noen ganger!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg