HOGGORM.

 Det blei en fin tur i dag!

 

Vi tok som jeg nevnte tidligere i dag en tur opp til Erte og gikk en runde der. I følge kartet gikk vi i et åttetall. Det var ikke alltid jeg hadde kontroll på hvor vi var, men kollegaen min går seg ikke bort like mye som meg, så hu hadde kontroll, heldigvis. Vi så både frosker og hoggorm på tur. Jeg syns hoggormen er et fascinerende og vakkert dyr. Flotte!

Jeg visste ikke helt om kollegaen min var redd for de, eller ikke, så jeg sa bare forsiktig at det var en hoggorm ved siden av henne. Og så bad jeg henne ta Petter og løpe. Hu kunne ikke skjønne hvorfor hu måtte løpe- like god kondis som meg- men det var bare fordi jeg ville ta bilde og at de ikke skulle være for nære tilfelle jeg skremte den.

Det gikk bra, den blei ikke skremt, så den beveget seg ikke en millimeter mens jeg gikk rundt den for å ta bilde. Jeg skulle gjerne ha gått enda litt nærmere, siden jeg kun hadde med meg mobilen, men litt respekt må man ha. Greit å ikke plage de for mye så de iler avgårde. Vi fikk i alle fall en fin tur på 5.2 kilometer i nydelig vær. Kan ikke klage da!

 

♠ ELEVELE ♠

 

#foto #tur #hoggorm

12 kommentarer
    1. Fiiin tur 🤩 Jeg kjenner enda på stoltheten av å klarte å holde kontroll på Petter – men, hadde Ronaldo fått raptus – da hadde jeg vært ille ute og ikke fullt stå stolt 😂😂
      Flotte bilder av hoggormen, men jeg deler nok ikke din entusiasme rundt de krypa altså. Passet meg helt fint å ta Petter og gå litt unna. Springe du – halloooo 😂😂

    2. Uæææææææ!
      Hoggorm er IKKE greit å møte på tur – hverken med eller uten hund. Jeg er livredd i områder med huggorm………. redd for at hunden skal bli bitt. Men det er meget mulig ormen er redd og gjemmer seg……….. men ………..

      🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg