DÅRLIG PLANLAGT.

Man kan ikke alltid få den beste starten, selv ikke i et helt nytt år.

Jeg skulle en tur på Studioet slash kontoret mitt i dag for å ta unna en del forarbeid inn mot det nye året, men det gikk ikke helt etter planen når det viste seg at printeren min var tom for fargepatroner og den svarte var mer grå enn svart. Dårlig planlagt det der, altså. Jeg vurderer å kjøpe helt ny printer da jeg syns den jeg har er veldig dårlig! Det har jeg syntes fra dag én jeg kjøpte den, men har bare brukt den til litt småtterier her og der så har ikke tatt meg bryet med å plage meg nevneverdig over det. Nå bruker jeg printeren til ganske mye mer og irriterer meg over blant annet at jeg syns at fargene “blør” når jeg skriver ut noe med mye farger. Det er litt krise. Jeg fikk gavekort i julegave fra jobben i år igjen så en ny printer står høyt på listen der – da er den jo egentlig gratis også. Ingenting er bedre enn gratis!

Jeg har gått inn for å bruke mye mindre penger og spare mye mer, så alt jeg slipper å betale for selv er i grunn bare et stort pluss. I fjor sommer gikk det opp for meg hvor sykt mye penger jeg faktisk sløser, så jeg gikk inn for å gjøre en endring der og kan si så mye som at det har gått veldig bra. Jeg sløser fremdeles litt, på Red Bull hovedsakelig, men har også spart veldig mye mer enn tidligere, så jeg er veldig fornøyd med det. Målet for 2024 er å spare i alle fall kr. 20.000 i tillegg til den faste sparingen. Det blir ganske nøyaktig kr. 1.666,66 i måneden og bør være overkommelig. Går det skikkelig dritt det første halve året kan jeg alltid spe på med litt ekstra av feriepengene til sommeren – ha ha. Viktig å sette seg selv opp for suksess, har jeg hørt. Jeg har i alle fall et mål og det er en god start inn i det nye året.

 

Har du satt deg noen mål for 2024?

 

ELEVELE

 

#hverdag #kontor #mål #sparing

6 kommentarer
    1. Høres ut som et bra hårete sparemål! Jeg sparer mitt faste beløp i måneden, men i det siste har jeg måttet “ta av” det også….! I årsoppgjøret tjener jeg jo endel mer enn jeg klarer å bruke, så nå skal kontoen fylles opp…….! (så kommer bobilen ut og pengene fyker avsted, haha)! Jeg har kun to mål for i år – det er å videreføre trening og matopplegget mitt! Lykke til med printer-kjøp – viktig at alt funker! Klem <3

      1. Ja, vi får se hvordan det går – ha ha.. Jeg greide å spare over 12.000 fra august-desember, så jeg tenker at 20.000 på 12 måneder bør gå greit, i alle fall med litt ekstra hjelp av feriepenger hvis nødvendig 😛 Ser jo ikke ut som at jeg får dratt på noen ferie, eller noe neste år, så penger spart bare der 😛

    2. I en periode for 4-5 år siden sparte jeg litt. Men det klarer jeg ikke nå, lav inntekt men man kan jobbe med saken. Bra at man har et mål. Jeg har mye og jobbe med men en ting mange kan klare er og venne seg til nye vaner. Lykke til med dine mål for 2024. Ha en fin kveld.

      1. Det er ikke bare lett i disse dyre tider og det er i grunn ikke så motiverende å gå fra lite til enda mindre for å prøve å spare litt mer.Har man skikkelige dårlige uvaner som meg med alt for mye Red Bull så dør man ikke av å prioritere litt annerledes – det er jo bra for helsen også – men det er noen ganger vanskelig i starten 🙂 Jeg drikker fremdeles like mye Red Bull, jeg har b are blitt flinkere til å reise til Sverige og kjøper det til halv pris i stedet for 🙂

    3. Synes du er flink å spare 🙂 Har en god plan om å fortsette med trening og bli flinkere å spise mat som ikke er prosessert ihjel 🙂 Ha en super dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg