DET BLIR FORT MØRKT.

 

Husk refleks! 

 

Vi har nettopp kommet inn fra en liten rusletur, naboen, hundene og jeg. Det var ikke akkurat tur som fristet mest når man våknet fra en alt for lang powernap på sofaen, men det er jo alltid deilig å gå en tur bare man først kommer seg ut. Og det var veldig deilig altså. Vi gikk tur rett før klokken syv, mens det ennå var lyst ute, men jeg tok på refleksvest. Det blei mørkt før vi kom oss hjem. Det går fort i fra lyst til mørkt ute nå, så det er veldig greit å ha en refleks i lommen. 

Og de sier det jo så fint rundt omkring på sosiale medier nå; Til deg som ikke bruker refleks, husk å melde deg som organdonor, du kan redde liv! Og det er faktisk ikke tull en gang. Det er risikosport å gå uten refleks, og det er faktisk ikke gøy for den som eventuelt kommer til skade for å kjøre på noen som går helt mørk, gjerne svartkledd, ute i gatene. Du ødelegger faktisk et uskyldig liv, og familie, og da er det ikke ditt eget egoistiske liv jeg snakker om! Så, bruk refleks. 

Ellers har det vært en tung tirsdag i dag altså. Jeg er jo ikke særlig fan av tirsdager og i dag var en sånn dag. Slitsom. Jeg måtte gå litt tidligere fra jobb i dag da for å rekke veterinæren med Ellinor. Hu skulle ha den svenskepillen sin igjen. Herre jemenin så fort 28 dager går. Jeg syns ikke jeg gjør annet enn å fly til veterinæren jeg. Ja ja, ny tur i morgen, for andre grunner. Nå skal vi bare slappe av et par timer før det er natten. Jeg er fortsatt trøtt, så jeg kunne lagt meg nå jeg. 

 

Bruker du refleks? 

 

______________________________________________________

#hverdag #høst #mørkt #refleks #organdonor #reddliv

______________________________________________________

22 kommentarer
    1. JA! til refleks! Jeg er forsåvidt organdonor og, men jeg er ikke klar for å bli påkjørt, så her er refleks fast inventar på og i jakker og vester! Håper morgendagen blir bedre for deg <3

    2. superfunky: Jeg er også organdonor, men vil heller ikke bli kjørt ihjel altså 🙂 Så, da bruker jeg refleks både på meg og dyrene (de har i og for seg lys i halsbåndene også ved behov) 🙂

      I morgen blir sikkert en bra dag 😀 Takk 😀

    3. Ja refleks er livsviktig! Har du det på hundene også?
      Jeg bruker refleks hvis jeg er ute i mørket ja. Har refleks på ene jakka også, altså den er en del av jakka. Og har refleksvest om jeg måtte trenge det.
      Håper du får en god natts søvn <3

    4. Aina: Hundene er utstyrt både med refleks og lys 🙂 Petter har refleks i selen sin og et par av halsåndene. Noen ganger bruker jeg refleksvest på de (spesielt hvis det er litt ekstra kaldt) 🙂 Jeg låner jo en hund nå og fikk jo med refleks til henne, men gudene veit hvor jeg gjorde av det :O ha ha.. Ja ja, hu låner refleks og lys av Petter, så det går bra 🙂

      Noen ganger er jeg litt flink til å glemme refleks på meg selv, men da er i alle fall hundene utstyrt med det, så synlige er vi likevel når jeg er svikter 😛 he he..

    5. Ja, jeg bruke refleks mye. Og det er viktig. Er blodgiver og det er jo en fin sak. Det er altfor mange som ikke bruker refleks. Man burde tenke seg litt om og bruke det mye mere.

    6. Takk for at du minnet meg på at jeg må feste refleks på jakkene og sekken min. Jeg har ikke vært ute å gått i mørket enda, men det blir nok ikke lenge til. Jeg har ønsket meg rosa refleksvest, men det har hvert umulig å få tak i til min romslige kropp, men…. Her i forrige måned fant jeg faktisk en hos Clas Ohlsson ;o))

    7. Ja når blir det fort mørkt, og det er jo så lett å ha en rekleks av noe slag i lomma….Ja de 28 dagene går veldig fort….Jeg har jo gitt mine i sommer, for å kunne reise når vi vil….

    8. Om jeg er ute i mørket bruker jeg refleksvest ja.. unødvendig å ta sjansen på noe annet 🙂 Håper dagen din er bedre i dag enn i går.. Og det var et flott bilde med litt “mystisk” stemning 🙂 Klem <3

    9. Vera Lynn: Mørket kommer så brått på :O Jeg tenker jo ikke så ofte på det selv heller, nå i begynnelsen, men Petter har uansett refleks i selen sin, så vi er i alle fall synlige der hvis jeg skulle glemme meg 🙂 Og de har lys i halsbåndene som henger der hele tiden 🙂

    10. Toini: Ja, man må bare huske å feste den til jakken, så den faktisk er der 🙂 he he.. Men det er livsviktig med refleks så noen form må man i alle fall bruke 🙂

    11. annebe: Ja, fryktelig unødvendig å ta sjansen, og det er jo ikke bare en selv det går utover. Seg selv får man skylde på selv, men det er fryktelig for den som sitter i bilen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg