BLIR ALDRI LEI SOPP.

 

Dagens andre tur blei en fin tur. 

 

Vi gikk en morgentur kl. 8 i dag og deilig var det. Det er noen ganger tungt å komme seg ut døren, men når man ført er ute, solen skinner og det nesten ikke er folk, da er det helt fantastisk altså. Perfekt høstvær i dag. Så tok jeg og ei venninne turen ned til byen før vi dro hjem til meg og hentet hundene for å gå en tur i nærheten av der hu bor. Jeg gikk mye tur der tidligere med min første hund, men jaggu har det forandret seg der siden den gangen. Fint er det fortsatt. 


1. De dør i alle fall på en fin plass. 


2. Rar sopp. 


3. Deilig å vasse litt. 


4. Ellinor vil helst ha kos. 


5. Sopp i mose. 


6. Fluesopp, endelig! 

Typisk at jeg kun hadde mobilen med når jeg fant noen fine motiver. Mobilen tar ikke så fine bilder som jeg vil! Men, det duger. Jeg fant i alle fall fluesopp i dag. Har lett lenge etter den. Jeg fant flere enn denne ene, men flue soppen er som regel ikke så fin. Enten er den halvspist, eller så er den helt bleik uten prikker, eller også ikke fin i formen. Jeg liker disse små og tjukke best. En fin tur blei det i alle fall. Nesten 50 minutter på 3 kilometer er en meget behagelig tur. 

 

Er det mye sopp hos deg? 

 

_______________________________

#foto #sopp #tur #hund #natur

_______________________________

14 kommentarer
    1. Så koselig morgentur og fine bilder :o)
      Ja, her er det MASSE sopp! Jeg har tatt mange soppbilder i det siste, og tenkte i går at jeg en dag må ha et soppinnlegg på bloggen. Det er mange fine, og en del søte :o)

    2. Mima: Jeg “samler” på soppbilder 😛 ha ha.. Hvert år er jeg på jakt etter det perfekte soppbildet. Jeg har ikke funnet det enda, men soppen forsvinner vel ikke helt riktig enda den heller 😛

    3. Var så fint vær her i dag at vi bada i et tjern…så litt sopp på veien også :)) Helt nydelige bilder her både av sopp og hund :)) Ha en fin kveld <3

    4. Flotte bilder! og jeg også fant fluesopp i går! ER ikke mye sopp her, så her må det letes..og mange av de man finner er stygge…Men du fant da mange flotte motiver! Deilig med tur i høstens natur!

    5. Vera Lynn: Takk- de duger 🙂 he he.. Fluesoppen er jaggu vinneren for meg også 😀 Petter er en selvskreven vinner uansett da <3 he he

    6. Toini: Takk 😀 Det er ikke så mye rundt dørene her, og bare et par typer i skogen likevel, men her vi var nå fant vi jaggu fluesopp og det er den jeg har savnet mest 😀 he he..

    7. frodith: Jeg liker også de små, men de var vanskelige å ta bilder av fordi de stp nede i en skråning og det er litt dypt vann der, så ville ikke dette uti- det resulterte i at jeg fikk en svær grein opp i rumpa! Ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg