GUESS WHO’S BACK!

 

Ellinor! 

 

I går dro jeg og hentet Ellinor. Det er en god grunn til å ikke oppdatere her inne, syns jeg. Tiden går jo så fort når man først gjør noe, og på fredager er jeg så trøtt at jeg nærmest sovner stående midt på gulvet. Skuffelsen er like stor hver enste fredag, når jeg trur at klokken er 23 og det da er helt innafor å gå og legge seg snart, men så viser det seg at klokken ikke en gang har passert 21. Jeg la meg kl. 22.15 i går da, så jeg var en smule fornøyd likevel der jeg lå å siklet. 

Uansett. Ellinor er tilbake og blir her i en måneds tid nå. Det blir koselig. Petter har savnet henne veldig. Han er ikke aleine om det. Vi har nærmest telt dager til hu kunne komme på besøk igjen, så når jeg kunne hente henne i går var jeg fornøyd. Vi har vært på en liten morgentur i dag. Solen skinner og vi møtte ikke et eneste menneske. Akkurat slik jeg liker det på morgenen. Jeg trur det blir en fin dag i dag. Mulig vi finner skogen litt seinere i dag. Vi får se hva vi rekker. 

 

Har du noen planer for dagen? 

 

_____________________________

#hverdag #hund #morgentur

_____________________________

26 kommentarer
    1. Så deilig at to gode venner får komme sammen igjen og nyte hverandres selskap <3 :o)
      Jeg skjønner jo at Trier ikke er her mer, og ikke Lillemor.. Er det lenge siden? Vet ikke om du husker meg fra for lenge siden, da jeg var her på blogg.no under et annet bloggnavn. Men jeg husker veldig godt fine Trier og Lillemor, og lille Kaja <3
      I dag skal jeg nyte dagen, og det synes jeg er en god plan 😀
      Fin lørdag til dere, trekløveret :o)

    2. Mima: Veldig kjekt å få ha ei god venn på besøk når man plutselig er aleine <3

      Trier døde for 4 år siden, i går faktisk <3 Og Lillemor døde i begynnelsen av september for 3 år siden <3 Kaja døde dessverre rett etter Trier. Tunge tider altså <3 Har hatt et par omplasseringshunder etter det som også har gått bort, dessverre, så nå har jeg kun Petter igjen <3 Har ventet på valp i snart 3 år nå da, så får se hvordan det går 🙂

      Måtte inn på bloggen din og se og da kjente jeg deg igjen- hyggelig 😀

      Høres ut som en god plan 😉

    3. Åh er det SÅ lenge siden..?! Wow.. Ja det skjønner jeg var ei veldig tung tid – og alle tre i løpet av ca 1 års tid.. Jeg heier på at du og Petter snart får en valp <3
      Så koselig at du kjente meg igjen ;o)

    4. Vera Lynn: Hu er kjempenydelig- både på innsiden og utsiden <3

      Nei, absolutt ingen slektsbånd mellom disse to 🙂 Ellinor er import fra Ungarn, eller noe sånt 🙂 Eller Belgia, kanskje. Hu er i alle fall import fra et sted nedover 😛 ha ha

    5. Mima: Ja, og så hadde jeg noen omplasseringshunder som døde kort tid etterpå også, så jeg mistet 4 hunder og 1 katt på under 2.5 år 🙁 Og så måtte jeg avlive Iimo og Nakenkatten med bare et års mellomrom for 1-2 år siden nå, og i sommer var det noen som kjørte på Mini (katten min) <3 Maks uflaks! Håper Petter lever til han blir 20 år!

    6. Så koselig! ja det må være hyggelig for Petter også….å få noen å være sammen med…på samme størrelse…Kos dere, og ha en god lørdag!

    7. eg er så glad for Petter har en god venn som han kan leke med. Fendi har vært så alene siden eg mistet Tussi at eg ser hun har våknet til liv igjen nå da vi har lånt en hund. Vi har jo planlagt å få en omplasseringshund,men det er pinadø lettere å få audience hos Paven.seriøst. Eg har hatt hund i 17 år!!! alikevel så skal du undersøkes i hue og ræva,men valp kan man nesten kjøpe helt uten at selger bryr seg. Eg ønsket meg en voksen hund på Fendi sin størrelse med fint gemytt. Men du vet at når folk vil at du skal nesten invitere dem på middag og ha dem til jul så de kan følge med alt du gjør med hunden blir det for teit for meg. En omplassert voksen hund skal ikkje ha besøk av tidligere eiere før det minimum har gått 3 mndr…….hunden må få falle til ro i nye omgivelser med ny familie. Og selvsagt kan man ha en hund på prøve,men selv da må de andre eierene holde seg unna så ikkje hunden blir forvirret. Og selv da etter 3 mndr er det ofte vanskelig for både hund og tidligere eier å si hadet igjen. Sende bilder video og oppdatering er noe helt annet. Eg holdt kontakten med de som solgte med Tussi i 15 år , de elsket å få bilder og info om henne spsielt siden ingen av foreldrene hennes levde så lenge 🙂
      Kose deg med fineste Ellie <3 og ha en vakker helg, eg skal feire min brors bursdag 🙂

    8. cuskima: Jeg er helt for at folk “bakgrunnsjekker” folk som skal ha hund, uansett om det er valp, eller omplassering, men et sted må faktisk grensen gå, som du sier. Å holde kontakten med bilder her og der, eller bare at man har hverandre på facebook, som nå er veldig enkelt, er ofte mer enn nok. Skal man omplassere en hund, spesielt en voksen, så må man faktisk kutte båndene såpass at hunden faktisk kan få sjansen til å trives i nytt hjem.

      Takk- håper du får en superhelg med Fendi <3

    9. enig man skal ha en god magefølelse og sjekke ut de man skal omplassere til,men så må man gi slipp, man omplasserer for en grunn…hunden skal ha et godt liv <3
      Vi feiret min bror og hadde det supert i går/natt 🙂 så morsomt og god mat! Fine folk og Bergen Shantykor kom å sang for oss , de er flinke 🙂
      I dag er det rolige dager og vi har enda lånehunden så Fendi koser seg,men er jo bare snakk om dager før hun drar tenker eg 🙁
      Jaja, krysse fingrene for at vi finner den perfekte hunden for oss <3
      Ha en magisk søndag

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg