FORMEN ER SÅ SYKT DÅRLIG!

 

Det er flaut, rett og slett! 

 

Torsdag for snart to uker siden lurte Kristoffer meg med på joggetur. Det kom veldig brått på, men jeg sa ja jeg. Jeg har jo mast på han i en evighet om at han må jogge litt med meg så jeg kanskje blir en smule sprek jeg også. Jeg trudde helt seriøst jeg skulle stryke med. Kristoffer mener likevel at jeg prater alt for mye på joggeturen til å stryke med når som helst, så han trur ikke det er så ille. Det er bare han som ikke skjønner at jeg kan multitaske på høyt nivå.  


Noen tøyer ut, andre jogger. 


Viktig å tøye begge beina.

Den runden vi jogger er ganske så tung altså. Det er liksom så bratt med en gang og lenge, før det går nedover. Når det først går nedover og det faktisk er nok så lett å jogge, så har jeg så sykt melkesyre i beina at jeg nesten ikke orker å jogge likevel. Litt fortere går det jo, men absolutt ikke fort. Jeg trur Kristoffer har skjønt at jeg faktisk er i veldig, veldig dårlig form, og ikke overdriver når jeg sier det. Jeg har jo nærmest maks puls 300 meter etter at jeg har begynt. 

Når vi har jogget ferdig runden oppe i skogen ender det alltid med at jeg må ta meg en hvil på benken mens Kristoffer løper en runde uten meg. I dag løp han faktisk to runder. Jeg er flink og bruker tiden på å tøye ut da, selv om jeg må få igjen pusten i et minutt først. Og så løper jeg et par runder i trappene, før Kristoffer kommer. I dag rakk jeg 6 runder i trappene. Det er ikke mer enn 28 trinn i trappen, men mer enn nok form min del altså. Det er bratt. 


Legge litt press på tøyingen. 


Det er litt ekkelt å være i skogen her aleine. Mange rare lyder. Mulig det bare er oppe i hodet mitt. 

På vei hjem fikk jeg 3 minutter forsprang til å komme så langt som mulig før han tok meg igjen. Jeg orker ikke en gang å løpe i 3 minutter, så han fant meg sittende på en trestamme. Seriøst, jeg løp så fort jeg kunne. Det er i alle fall ingen tvil om at jeg er i dårlig form når vi brukte 18 minutter på 1.8 kilometer. Det er nesten det jeg går til vanlig. Kremt. Ja ja, jeg får bare bli flinkere til å jogge litt oftere, så kan man jo håpe at formen blir bedre etter hvert. Nå suger den. 

 

Pleier du å jogge? 

 

_____________________________________________________________________________

#trening #jogge #trim #løping #bratt #tungt #terreng #skog #uttøying #iform

_____________________________________________________________________________

8 kommentarer
    1. Dere er flinke som kommer dere på trening da! Liker faktisk ganske godt å jogge selv, men det er ikke alltid like lett å motivere seg 🙂

    2. Syns du er flink jeg…for det er ikke bare å starte opp med å jogge..når man ikke har gjort det på en stund..og formen kommer seg nok etterhvert….tar sin tid…..Blir sliten bare av tanken på å jogge…hihihi

    3. Silje: Han var jo først på en crossfit trenigsøkt, så jeg sa ja fordi jeg trudde han var dritslitne og skulle holde mer mitt nivå – tydeligvis ikke 😛 ha ha

    4. Toini: Jeg må jo si jeg er litt imponert over meg selv som i det hele tatt får på meg joggeklær og kommer meg ut dørene 😀 Men jeg syns ikke det er noe gøy- føler jo jeg skal spy og dø og stryke med på samme gang 😛 ha ha… Men, formen kan jo ikke bli dårligere hvis jeg fortsetter og gjør det litt mer enn én gang hver 14 dag 🙂

    5. Løp mye på 1990-tallet med 26 halvmaraton så jeg har litt erfaring. Start i det små, så hvorfor ikke prøv med rask gange så jogge litt seinere. Men dere er flinke og det er fint i skogen.

    6. Anonym: Oi, det var ikke lite heller det 😛 Jeg går jo nesten i rask gange på hver enste tur med hundene, så syns jo jeg burde overleve en liten joggetur, men nei 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg