HVERDAG- SPISE, MALE, SPISE LITT MER.

 

Det går i maling og spising liksom. 

 

Første dagen på diett, jeg har spist 2 måltider og har igjen å spise 2 måltider. Når i alle dager skal man rekke å bli sulten? Dagen begynner med 3 dl kald te. Etter 15 minutter spiser man frokost og 15 minutter etter det skal man drikke 2.5 dl vann. Altså, jeg tvang i meg lunsj i dag selv om jeg egentlig ikke var sulten.

Og igjen venter middag og kveldsmat, med enda mer vann og drikke i mellom. Enda godt måltidene er forholdsvis små. Men men, om noen dager kommer sikkert sultefølelsen over at man kanskje spiser mindre, og mer sunt, enn vanlig. Heller det å gå sulten litt, enn å tvinge i seg mat når man er mett.

Uansett. De siste 3.5 timene har gått til å male her hjemme. Jeg dro avgårde tidligere i dag og kjøpte maling og alt det nødvendige for å kunne male. Jeg har snakket om det lenge, men har liksom aldri kommet i gang. Nå måtte jeg bare! I første omgang kjøpte jeg maling til pipemuren og kjøkkenet. Ny farge! 


Typisk meg å ta bilder underveis, og ikke før. Flaten til høyre er malt med et strøk. Flekkene på den smale kanten til venstre er blod fra halen til Lillemor.

Pipemuren var kjempestygg fra før. Den var skikkelig flekkete og stygg, både dårlig malt og stearinflekker fra tidligere. Har ikke peil på hvem som har malt her før, men mistenker han som bygde huset i 2007 med tanke på hvor ekstremt slurvete det er i hjørner og slikt. Det er mer maling på veggene enn pipen!

Og så har Lillemor pyntet en del av muren med blod fra når hu hadde gladhale. Altså, jeg har bodd her i 8 år straks, så det var på tide å male altså. Jeg skal male dørene også, pga gladhalen til Lillemor, så det blir en del maling fremover. Trur jeg holder meg til pipemur og kjøkkenet denne uken, men. 


Dårlig lys, så det er vanskelig å se riktig farge, men den er enten grå, men litt blå, eller blå med litt grå. Hjalp å få vekk blodflekkene i alle fall. 

Jeg har valgte samme farge på muren som jeg skal ha på kjøkkenet. Fargen blir nok likevel litt forskjellig siden muren i utgangspunktet var mørkere og veggene på kjøkkenet er hvite. Håper den blir så fin på kjøkkenet som jeg ser for meg. Hele leiligheten er hvit, noe jeg er lei, så det blir litt ny farge. 

Jeg har åpen kjøkkenløsning og i andre enden av kjøkkenet fortsetter det en gang, så det er kun de tre veggene som er direkte knyttet til kjøkkenet som skal males en annen farge. Resten skal fortsatt være hvitt. Jeg vurderer å male alle lister i leiligheten hvite også, men jeg får vel se hva jeg orker. 

Nå er jeg uansett lei maling for i dag, så nå skal jeg mekke meg litt middag. Det går fremdeles i kylling. Jeg har brukt ulike krydder, så det blir litt annerledes for hvert måltid likevel. Så får jeg bare se om jeg maler kjøkkenet i morgen, eller på fredag. Nå skal jeg ikke bevege en muskel resten av kvelden.

 

Liker du å male? 

 

_______________________________________

#hverdag #maling #farge #forandring #nytt #diett

_______________________________________

6 kommentarer
    1. Jeg trodde det var Petter du hadde malt jeg… Fint var det nå uansett :o)) Syntes fargen var frisk og fin, og fra her jeg sitter å kikker ser den blåaktig ut.

    2. Så flink du er! male og diett..Det ser kjempe fint ut! og du må ha en riktig god natt! håper du ikke blir alt for støl etter malejobben..

    3. Vera Lynn: He he.. Nei, det bildet fant jeg på nett 😉 Ja, den skal være blåaktig i fargen, og trur den vil bli enda finere på kjøkkenet 😀 Håper i alle fall det 😉

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg tenkte aldri tanken på at jeg kom til å bli støl etter malingen, før jeg sto opp i dag og hadde vondt i hver eneste muskel! :O ha ha.. Blei jo en del klatring på stol og peisen og henging over peis for å male bak og nede ved gulvet.. Jeg burde med andre ord male kjøkkenet i dag, slik at jeg ikke ligger rett ut- dag to er jo verst 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg