FOTO- BROR OG SØSTER.

 

Som jeg savner å ha to hunder! 

 

I dag tok vi en liten rusletur i skogen. Ja, jeg legger ikke skjul på at vi bryter båndtvangen en gang i blant. Vi går tur midt i blant hyttefelt, noe vi har gjort de siste 7 årene uten å sa sett tegn til et eneste dyr, så jeg bryter båndtvangen noen få steder når hundene trenger utløp for litt energi. Shame on me. 

Det var et par av hyttefolkene som satt ute på terrassene sine og solte så hundene fikk ikke løpe så mye at jeg hele tiden måtte rope på de slik at jeg måtte forstyrre freden til hyttefolkene. De holdt seg med andre ord like i nærheten hele tiden. Uansett var det for varmt til at de orket å løpe helt bananas.


1. Fineste Sally.


2. Det er litt varmt i dag.


3. Se på det fjeset da.


4. Hu er like langbeint som Petter. 


5. Lille guttetassen min.


6. Hva mener du med at jeg får valpeører når jeg prøver å høre alt på en gang? 


7. Bror og søster.


8. Like lange bein begge to. 


9. Søteste.


10. De er ganske så like, syns jeg. 

De tok seg et par herjerunder, men det varte ikke lenger enn noen få sekunder om gangen. Det var veldig varmt i dag og det er lenge siden vi var i skogen her så Petter måtte liksom sjekke terrenget litt. Sally har aldri vært her før så hu måtte så klart sjekke terrenget litt hu også. Men frisk luft fikk vi.

Det var mer enn nok med 40 minutter i skogen i denne varmen. Vi er slitne hele gjengen her nå. Begge to har badet i myra så det lukter ikke akkurat blomster hjemme, men det får nå være. Det er bare et tegn på at de har kost seg på tur, tenker jeg. Nå blir det å slappe av litt før kveldsmaten blir servert. 

 

Har du vært på tur i dag?

 

______________________________________________________

#foto #hund #irskulvehund #bror #søster #sommer #skogstur #tur

______________________________________________________

20 kommentarer
    1. Åh, så fine begge to<3 Hva slags rase er det? Jeg pleier å slippe Leo løs av og til jeg og, når man er i skogen og det er ingen rundt går det greit 🙂

    2. Sharone: Tusen takk <3 Det er Irsk ulvehund. Noen ganger bare må man bryte båndtvangen- finnes ingen inngjerdet hundeplass her i nærheten. Men jeg passer på at det ikke er tegn til dyr der jeg er- det er jo for de båndtvangen er 🙂 Heldigvis møter jeg aldri mennesker i skogen som skal sladre på meg heller. He he

    3. Så herlige! ja de er like! og like søte!! Deilig å få strekt litt på seg..De må jo det..og de må jo få løpe når man har dem under kontrollerte former..som når de leker og herjer..da er de opptatt med det…og ikke dyra som evt er rundt.. Så dere har hatt finvær..her har det vært høst…:-) Så kos deg med sola!!

    4. Åh så fiine <3 Jeg syns at så lenge folk har kontroll på hundene sine, så til hællsikke med båndtvang ei stakket stund 😉 :))

    5. Så flotte bilder. Likte egentlig alle sammen, men kanskje spesielt likte jeg bilde nummer 5, og bilde nummer 7! 🙂
      Og nei, jeg kan nok ikke skryte på meg å ha gått noe tur i dag. Eller jo, når jeg tenker meg om, men det var bare en liten runde fra og til Domus, for å handle litt igjen. Så syns ikke vi trenger å telle med det. xD

    6. Herlige bilder av søskenparet..Ser snille ut, og litt skumle..hehe <3
      Kjøpte meg sykkel i dag så har testa den ei lita runde :)) God natt <3

    7. Flotte hunder du har, ble en liten tur i skogen på lørdag senere besøkte jeg slekt i Tønsberg. Dro hjem søndag. Det er mange fine hudner rundt forbi men jeg er glad for at jeg ikke har hund.

    8. Så fine bilder ! “Lille….” eh.. Jølle er da mikroskopisk :p Her luftes det x antall ganger, for å holde huset rent og pent for “valpeavfall” :p

    9. frodith: Ja, de er veldig like, selv om fargen er total forskjellig 🙂 De treffes med jevne mellomrom, så de kjenner hverandre godt og er gode venner <3

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Supersøte <3 Ja, når man ikke har noe tilrettelagt for hunder i nærheten, så må man bare bryte båndtvangen litt- men man ser selvsagt an hvor man velger å gjøre det 🙂 Spesielt mynden er jo avhengig av å få løpt skikkelig for at musklene ikke skal trekke seg sammen, så da bryter jeg båndtvangen da, når jeg må 🙂

    11. Helene: Ja, du sier noe der. Jeg har jo ganske god kontroll på hundene 🙂 Vi har aldri møtt verken elg, eller rådyr, så jeg veit jo ikke helt hvordan de ville reagert. Men, siden vi aldri har sett, eller hørt rådyr, eller elg på de 7 årene vi har bodd her så føler jeg meg ganske trygg på de få stedene vi faktisk bryter båndtvangen 🙂

    12. Aylar Von Kuklinski: Takk 😀 Men hei, tur er tur, selv om det kun var til butikken, så syns du helt klart kan skryte på deg en tur 😉

    13. Helge: Tusen takk 😀 Så koselig med en helg på besøk 😀 Jeg kunne aldri levd uten hund- da kommer jeg meg ikke ut dørene i det hele tatt 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg