PERSONLIG- SKAL, SKAL IKKE?

 

Gjør det! 

 

Vi har vel alle vært der at vi har stilt oss spørsmålet; skal, skal ikke? Mange av oss har vel på et, eller flere tidspunkt logget oss inn på facebook der venner har stilt det samme spørsmålet på veggen sin. Mange svarer enten skal, eller skal ikke, noen ganger uten at de en gang veit hva det dreier seg om. 

Hvis noen, eller jeg selv for den saks skyld, stiller spørsmålet “skal, skal ikke?” svarer jeg alltid “skal”. Er man i tvil skal man alltid gjøre det, er min mening. Hvis den aktuelle tingen faktisk har “skal” som et alternativ er det bedre å gjøre det, enn å angre på at man ikke gjorde det. Skal, skal ikke? Gjør det!

 

Går du oftest for skal, eller skal ikke? 

 

_________________________________________________

#personlig #meninger #skal #skalikke #gjørdet #angre #lev

_________________________________________________

22 kommentarer
    1. Det spørs veldig hva det er, så det blir vanskelig å svare. Men hvis det handler om opplevelser er jeg definitivt en “skal”. person 🙂

    2. Ingen av delene. Det kan jo hende det er noen som tenker hoppe fra et høyt bygg eller noe skikkelig dumt…da ville det i alle fall vært best og svare: skal ikke men for de fleste av oss er nok skal fint skulle en tro 🙂 Ha en fiiin dag <3

    3. ladyaugust: Selvfølgelig svarer man ikke “skal” om det er noen som spør om vedkommende skal ta livet sitt- det sier seg jo selv. Er man i tvil på vennene sine og de ikke oppgir grunn er det best å ikke svare- eller alltid svare “skal ikke” 😉 Her er det jo snakk om helt normale ting liksom 😉

    4. Nja, nesten helt enig. Men i en del situasjoner så tror jeg faktisk “skal” har en større angreverdi enn “skal ikke”.
      Foreksempel har jeg flere ganger havnet i en situasjon hvor jeg har vurdert å kutte ut enkelte fra livet mitt. De fleste gangene har jeg ikke angret så mye når jeg har gått for “skal”, og noen ganger ikke i hele tatt. Men så har det vært et par tilfeller hvor jeg likevel har angret VELDIG på at jeg faktisk gikk for “skal” når det kommer til akkurat det.
      Også kommer jeg plutselig på et par andre mindre “ekstreme” ting også nå hvor JEG ihvertfall ser en viss mulighet for at jeg fort ville angret på at jeg faktisk ikke gikk for “skal ikke”. Har angret et par ganger f.eks når det kommer til valg av shopping-tid, hvor “skal” rett og slett for min del har vært en dust… xD

    5. Aylar Von Kuklinski: Men noen ganger, som i det første eksemplet ditt, så er det jo i alle fall fint at man kan angre seg da (så lenge det var gjort på en ok måte, så klart) 🙂 Men så tenker jeg, hvorfor var det i det hele tatt et “skal” som alternativ?

      Ha ha- det var jo et morsomt eksempel da, om shopping-tid. Man kan dessverre ikke alltid styre både tid og mennesker, men man kan alltid gjøre et godt kjøp for det om 😉

    6. Jeg tenker nok at man aldri skal svare noe, før man vet hva man svarer på! :-p
      Også må jeg også si at jeg er uenig.. Jeg har nemlig flere ting jeg HAR gjort, og angret på, enn motsatt! Vanskeligere å ta tilbake noe man HAR gjort eller sagt! Så for meg, ville jeg automatisk sagt.. “skal ikke”!
      Ha ha..
      Flott vi er forskjellige! <3

    7. Jeg er jo så pinglete så jeg gjør somregel ikke ting ;p Ser hva du mener med at om man stiller det spørsmålet så burde man gjøre det, for man hadde vel ikke spurt om man ikke hadde hatt noe lyst 🙂

    8. EtVennligPuff: Nei, som regel er det best å ikke svare på noe man ikke veit hva er, så klart- jeg tenker jeg kjenner “facebook” såpass greit at det er innafor å svare. Man ser selvsagt an personene det gjelder- jeg har bekjente på facebook, for eksempel, sjeldent jeg engasjerer meg så mye der 😛

      Men nå tenker jeg du snakker mer om ting der “skal” i utgangspunktet ikke var et alternativ, men bare blei gjort i farten.. Om man kan si det slik. Altså.. Jeg sitter ikke i flere dager og vurderer om jeg skal, eller ikke skal kalle noen for “jævla f***e”, bare for å ta et tragisk eksempel. Det er noe jeg i så fall hadde slengt ut av meg i et svakt øyeblikk. Men hvis spørsmålet for skal, skal ikke gjelder å få seg en hund til, så blir det noe annet 😉

      Og så trur jeg også at det faktisk er litt viktig å angre litt i livet også 🙂 Men jeg trur likevel jeg heller ville ha angret på noe jeg hadde gjort, enn å angret på noe jeg ikke hadde gjort 🙂

    9. Silje: Ohh, jeg blir så glad, for du tok liksom poenget her da- man spør jo ikke om man absolutt ikke vil, og er man i tvil er det gøyest med ja 😉 he he..

      Men om man velger å gjøre det likevel, hva det nå måtte være (nei, selvsagt ingenting som handler om å skade seg selv, eller andre) så har man i alle fall tattlærdom av det, på et eller annet vis 🙂 Uansett kan man ikke si ja til alt her i verden 🙂

    10. Hhehe..ja..det var vrient..men om noen skriver det..så hadde jeg nok sagt SKAL jeg også..for jeg er så nysgjerrig..og ville da ha hørt, skal hva? og hvordan det gikk…også håpe det ikke var noe farlig..hihih..men om noen skriver det..så er de inne på tanken om de skal..for ellers hadde ikke tenkt tanken om de skulle eller ikke..:-)

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Nemlig- du tok poenget du også. Man spør jo ikke om man egentlig ikke vil 🙂 Derfor svarer jeg også skal- med mindre jeg veit spørsmålet handler om at bestevennen min skal flytte til Afrika da, bare for å ta et teit eksempel. Sikkert spennende for han, men utrolig kjipt for meg 😛 ha ha…

    12. ladyaugust: Hmm, kanskje vi har veldig forskjellige venner? 🙂 Men ja, innlegget dreier seg i grunn om det at hvis man faktisk spør, så er det jo fordi man føler en lyst til å gjøre det, men kanskje bare er litt usikker- eller de er kanskje av den typen som liker å si A, men ikke B bare for å gjøre folk nysgjerrige 🙂

    13. Haha ja her er det mange musikere i alle fall og de fleste har bare vært innom og prøvespilt, jeg kjenner de ikke engang. Og ja det er mange som spør og bare sier A 😉

    14. Jeg ville neppe angret uansett om jeg hadde gjort eller ikke gjort, for angring er noe tullete greier.. Men hva jeg hadde svart kommer helt an på.. Noe skal man absolutt og andre ting not so much 😉

    15. ladyaugust: Jeg liker best når man får vite B jeg altså 😉 Men, har noen på face som kun er ute etter oppmerksomhet- altså aldri sier annet enn A, uansett- slike bruker jeg ikke tiden på 😛

    16. frodith: Ja, anger er i grunn noe tull- men jeg trur det er fint å ha et par ting man angrer på likevel jeg altså 🙂 Man lærer jo av det også 🙂 he he..

    17. Vera Lynn: Ja, hvis det er noe man må svare på med en gang så er det som regel lettest å si nei, i alle fall for min del 🙂 Jeg kan liksom ikke slippe alt jeg har i hendene alltid 🙂 Og den ene dagen kan jeg være fast bestemt på nei, men så plutselig blir det ja likevel 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg