FOTO- NATUR #4

 

Maskros.

Noen ser på den som ugress. Jeg syns den er veldig flott! For meg er våren helt på plass når tussilago, hvitveis og maskros er å se. Blåveisen vokser ikke akkurat på trær, så den blir bare en bonus. Likevel har jeg faktisk sett alle disse fire vårblomstene i år, så nå er våren helt på plass, endelig! 

 

Hvilke blomster er dine absolutte vårtegn? 

 

______________________________________

#foto #natur #vår #vårblomster #blomster #gul

______________________________________

34 kommentarer
    1. suttung: Ja, men jeg syns den er kjempefin slik den er nå- gul og fin 🙂 Syns faktisk denne er en mye finere blomst enn den andre gule.. Tussilago (googlesjekk: hestehov) 🙂

    2. Sharone: Tusen takk 🙂 Ja, de er jo i grunn det- da er det liksom vår 🙂 Her begynte krokusen å blomstre allerede i februar, mens det var snø- hadde ikke mye vårfølelse da,men 🙂

    3. Kristin: Ja 🙂 Her begynte krokusen å komme allerede i februar mens det var snø, og da er det ikke mye vårfølelse fra min side- men det nærmer seg jo 🙂

    4. DU! Nå fikk du meg til å tenke på en sak igjen.. Hva heter de gule blomstene som gjerne er litt mindre enn løvetann og som på en måte er litt sånn smørglatte hvis man “koser” med de?
      Husker det var en spesifikk type blomst som jeg pleide å stryke fingeren langs en del som barn, men kommer ikke på hva den heter, annet enn at den var litt sånn smørglatt og gul.

    5. Aylar Von Kuklinski: Hmm, min første tanke er smørblomst? Veit ikke om det er det egentlige navnet da, men det er det jeg har lært den heter. Eller smörblomma, siden jeg er bittelitt svensk 😛 Den ligner i grunn på hvitveisen, bare at den er gul?

    6. Aylar Von Kuklinski: Ohh, flaks der altså 😀 Jeg husker vi som små trudde at blomsten kunne vise om du likte smør eller ikke. Hvis man tok blomsten opp under haken, litt i fra så klart, men det skinte gult under haken, så likte man smør. Likte man ikke smør kunne man ikke se noe gult. Ha ha.. Så lettlurte man er som barn 😛

    7. Becca Alexandra: Takk 🙂 Åhh, her finner jeg ikke blåklokker før det er sommer 🙂 Det er en fiin blomst som jeg ofte tar bilde av, så gleder meg til den kommer også 😀

    8. Ugressblomster kan være veldig vakre. Og det finnes mange av de vakre 🙂
      For meg er det blomster i hagen som gir den store vårfølelsen. Men i år er våren utrolig kald og høstlig. Så selv om jeg har sett mange blomster både i hagen og i naturen, føler jeg at det er høst.
      Nydelig bilde av en vakker gul og oppfriskende blomst <3

    9. Så fint bilde:) Jeg synes hestehov og hvitveis er kjempe fine vår tegn! Synes også smørblomst er fine:) Ha en fin søndag videre!

    10. Eva: Ja, jeg syns i grunn mange ugressblomster er fine, men trur dette er favoritten- sikkert fordi den er gøy å ta bilde av 🙂

      Vi har i grunn vært heldig når våren først er her, men så fort det er litt regn, vind eller overskyet så er det veldig kaldt :O Men, når solen titter frem er det veldig flott 🙂

    11. Maskros er løvetann skjønner jeg :-D? Den har jeg ikke sett ennå… Men snart…tenker jeg… Fint bilde 🙂 Jeg har sett MAAAASSSSE blåveis…Litt forskjellige steder på østlandet 🙂

    12. frodith: He he.. Ja, løvetann var det.. Jeg bare greier ikke å huske det, og orker ikke bruke ti minutter på å google “gule blomster” for så å lete meg frem til den riktige 😛 ha ha…

      Jeg finner kun blåveis et sted her nede, og der går jeg ikke så ofte siden det er tungt å kave seg opp fjellet 😛 he he..

    13. Ja denne gule løvetannen, eller hestehov eller hva den heter og blåvies er mine vårblomster! Så bra du har sett alle dine 4! ha en god kveld!

    14. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, husker nå at denne maskrosen er en løvetann 😀 Husker det sikkert i tre minutter til 😛 ha ha..

      Ja, nå er det virkelig vår altså, nå når jeg har sett alle fire 😀

    15. Jeg er veldig glad i løvetanna! Den er så gul og glad og den lukter godt også. Ja, den er til og med fin når den er “Gråhåret! Ellers var det veldig mye hvitveis der jeg vokste opp, så den er nok også et godt vårtegn for meg!:)

    16. karidansen: Ja, denne lukter faktisk godt 😀 Prøver å ikke lukte så nære da, siden man blir gul av den 😛 ha ha.. Og jeg syns den er spennende når den er gråhåret- og syns til og med dener fin når den har mistet alt det grå også, og bare har “bladene” under som minner om en stjerne 😀 Hvitveis er et sikkert vårtegn 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg