FOTO- FRA EN RUSLETUR.

 

Høsten er herlig!

 

I går bestemte jeg at Petter og jeg skulle på tur, uansett vær! Heldigvis for meg har det vært fint vært i hele dag. Litt overskyet innimellom, med litt vind, men for det meste sol. Flott vær, med andre ord. Vi gikk opp til Havsyn, for en liten pause, før vi gikk videre mot Åvik. Vi tok en lang runde i dag, med andre ord. 


1. Humlerumpene står enda i fin blomst. 


2. Så fornøyd med å være på tur. 


3. Flotteste Petter.


4. Lille sjarmtrollet mitt. 


5. Mange sopp i en klynge. 


6. Ganske mange sopp her også. 

Vi hadde et par småstopp så Petter kunne drikke fra bekkene langs veien. Det var ganske varmt i dag, og da er det kjekt med rennende vann langs veien så jeg slipper å bære med meg så mye ekstra vekt. Petter er ikke så godt trent med kløven enda at han kan gå med den så langt med så mye vekt i. 


7. En skog full av sopp.


8. Ganske så flott sopp. I alle fall den som enda står.


9. Kanskje ikke en fluesopp, men den er i alle fall litt rødlig. 


10. Det er ikke alltid like lett å komme på noe å si om en sopp man ikke veit navnet på. 


11. Det er i alle fall mange forskjellige sopper å finne her.


12. Noen av de har likevel sett sine bedre dager, håper jeg. 

Jeg hadde en liten pause jeg også, for å spise en Proteinbar. Litt energi på veien er greit. Ikke lenge etter på kom vi til et lite skogområde jeg håpet det skulle være noen sopper å se. Og det var det. Det var sopp nesten overalt, i alle mulige fasonger. Petter fikk gå fritt i skogen mens jeg tok bilder av soppene. 


13. En søt liten sopp.


14. En sliten sopp.


15. Det er stor forskjell på soppene når de er fine i formen, og ikke fult så fine i formen. 


16. En liten gul sopp.


17. Jeg fant tidenes største kongler! De må jo stamme fra dinosaurtiden.


18. Se så store de er da. Og dette var ikke en gang den største jeg fant. Holy crap liksom. 

Mens jeg satt bak et tre og tok bilde av en sopp stoppet det plutselig en bil. Jeg ropte på Petter slik at jeg fikk tatt han i bånd. De håper vel på å plukke sopp. Jeg tok et par bilder til før vi tok fatt på de siste 1.5 km hjem. Vi endte på nesten 7 km og brukte 1 time og 46 minutter, så nå er vi fornøyde og slitne begge to.

 

Har du sett så store kongler før? 

 

______________________________

#foto #skog #sopp #høst #kongle #tur

______________________________

12 kommentarer
    1. Verdt å komme seg ut for å ta slike flotte bilder.. også er det deilig å bevege seg litt og få litt frisk luft :))
      Litt av noen kongler ja.. usikker på om jeg har sett så store..hehe.. Kos deg med dagen videre <3

    2. annebe: Ja, det var såååå deilig! Selv om betennelsen i knærne absolutt ikke er enig- spesielt ikke når jeg tryna i ei grøft. Ha ha.. Men det er deilig å bevege på skrotten, så vi er fornøyde begge to <3

      Ikke sant var de gedigne? Jeg har aldri sett så store kongler før altså, men så levde jeg ikke på dinosaurtiden heller- ha ha 😛 Jeg tittet opp i trærne for å se om jeg så noen der, men det gjorde jeg ikke :/

    3. Wow…for en stor kongle!! aldri sett maken nei…herlighet så stor….og masse flotte soppbilder!! Deilig med en god og lang tur…ha en god kveld!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ikke sant de var gedigne? Har aldri sett så store jeg heller før! Prøvde å finne en som ikke var halvspist for å ta med hjem, men fant ingen som ikke var tygget på. Og disse “skallene”, eller hva man kaller de lå strødd i hele skogen der- jeg skjønte ikke med en gang hva det var, men det gikk jo opp et lys når jeg fant den første konglen 😀 Trur jeg må ta en ny tur snart for å lokalisere disse konglene altså 😛 ha ha..

      Tusen takk 😀 Det var såååå deilig med tur i dag, selv om betennelsen i knærne absolutt ikke er enig 😛 he he..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg