TYPISK ELIN- JEG VAR REDD JEG MÅTTE KJØPE NY KJOLE, IGJEN!

 

Tanten min er heldigvis like lite tam som meg. 

 

Her om dagen fikk jeg et bilde av tanten min sendt på snapchat. Rettere sagt var det et bilde av beina hennes. Jeg husker ikke de nøyaktige målene, men det ene beinet var sånn ca. 20 cm større i omkrets enn det andre. Det er mye! Hu var ikke helt sikker på hva det var, men hadde legetime dagen etter.

Hu er ganske lik meg når det kommer til å gå til legen. Vi gjør det ikke med mindre vi blir tvunget. Hu dro til legen og mer enn det har jeg ikke helt oversikt over. Annet enn at jeg et par dager seinere fikk en ny melding der hu var nok så frustrert over å ha slått ut positivt på blodpropp på prøvene hos legen. 

Hu har tross alt sluttet å røyke for en måned siden, så å skulle få blodpropp var jo unødvendig da. Jeg har sett mye på tv der folk har vært i ulykker, men føler seg helt fine, og så dør de brått fordi de har hatt en blodpropp legene ikke har oppdaget. Hu hadde ny legetime dagen etter. Jeg syns det var seint!


Tanten min og meg, som veldig unge begge to. 

Jeg har tross alt ikke tid til å gå i en begravelse. Hu lo så klart av meg for hu hadde ingen planer om å dø. Vel, det hadde ikke de på tv heller, men de visste ikke at de hadde blodpropp og vips var de døde uten at de en gang visste det. Hu dro til legen dagen etter som planlagt. Det var heldigvis ikke blodpropp. 

Men hu hadde tappet kneet og slikt for masse vann og fått beskjed om at hu måtte holde seg i ro en stund fremover. Hu kommer altså ikke til å dø av blodpropp. Enda godt som jeg sa, for jeg begynte jo å bli redd for at jeg måtte kjøpe ny kjole, igjen! Det hadde jeg ikke orket, for å si det sånn. 

Tanten min er heldigvis like lite tam som meg, så hu skjønner selvsagt at min bekymring ikke lå i det om jeg måtte ha ny kjole igjen. Det er bare en måte å vri noe som begynte negativt over til noe humoristisk for å lette litt på stemningen. Jeg har litt sånn morbid humor, innimellom. Noen ganger er det greit.

 

Har du litt morbid humor?

 

___________________________

#typiskelin #svarthumor #humor

___________________________ 

20 kommentarer

Siste innlegg