HVERDAG- SKAL JEG IKKE SI NOE JEG DA?

 

Noen dager!

 

Brått var vinteren her på ordentlig, enn så lenge. Snøen kom i går, det snør fremdeles og det ligger fremdeles snø på bakken. Det blåser noe veldig, så selv om det har snødd i mange timer er det ikke mer enn et par cm med snø likevel. Veiene er nok så bare, så det kan man i alle fall ikke klage på. 

Jeg er likevel ikke så veldig fornøyd med det været som er nå altså. Jeg liker best solfylte høstdager jeg. Men men, snart er det vår og da går det brått mot høst igjen. Hurra. Mens jeg er inne på ordet hurra, må jeg si hurra til tanten min som har bursdag i dag. Da blir hu sikkert veldig glad. Hurra!

Uansett. Noen dager. I dag er en sånn dag jeg ikke tenker før jeg snakker. Ei jentunge på butikken lurte på hvem jeg var mammaen til. Hu lurte på hvorfor jeg ikke hadde barn når jeg svarte at jeg ikke var mammaen til noen. Jeg svarte at det var fordi jeg hadde bedre ting å bruke tiden på. 


Det trynet, når man hater vinter. 

Blikket til moren sa meg at hu ikke var så fornøyd med akkurat det svaret. Vel, det var det svaret hu fikk så. Å tenke før man snakker må være for pyser som ikke tørr å ha egne meninger. Tenker jeg. Det hender jeg tenker før jeg snakker altså. Men, det er tydeligvis galt det også noen ganger. 

Jeg mener. Jeg får ofte beskjed om at jeg kanskje bør tenke før jeg snakker. Men jeg får minst like ofte beskjed om at jeg kanskje ikke alltid trenger å si det jeg tenker. Skal jeg ikke si noe jeg da? Man kan jo bli litt forvirret. Jeg bare sier det jeg sier jeg og ferdig med det. Det hender jeg er flink begge veier. 

Og noen ganger er jeg flink med begge tingene samtidig. Altså å tenke før jeg snakker og likevel ikke si det jeg tenker. Noen ganger jobber hjernen overraskende kjapt og rekker å sette en stopper for munne før den åpner seg. Hjernen er ganske imponerende sånn sett. Det må jeg si!

 

Snakker du ofte før du tenker? 

 

____________________________________________________

#hverdag #tanker #tenkeførmansnakker #snakkeførmantenker

____________________________________________________

22 kommentarer

Siste innlegg