HVERDAG- NU ÄR DET NATTEN.

 

Når man ikke har flere steder å sove! 

 

Det er svært lite som kan få meg lynraskt opp i fra sengen som det synet av en edderkopp gjør. I natt våknet jeg og var helt overbevist om at det krøyp en helt sinnsykt stor edderkopp på veggen foran av meg. Jeg lå feil vei i sengen, så jeg våknet med å se rett inn i veggen. Jeg hoppet ut av sengen.

Jeg slo på lyset i full fart, men kunne brått ikke se noen edderkopp. Heldigvis. På en annen side er det litt dumt også, for da veit jeg jo ikke helt sikkert om det bare var innbilling, eller om den rakk å gjemme seg. Jeg stengte døren i full fart og trampet videre ut på stuen for å legge meg på sofaen. 

Det skjer ikke at jeg ligger på samme rom som en edderkopp! Jeg sovnet etter hver på sofaen også. Ikke lenge etter jeg sovnet våkner jeg og var helt overbevist om at jeg så enda en edderkopp på veggen over meg. Jeg hoppet opp i fra sofaen og slo på lyset. Ingen edderkopp her heller. Flaks!

Jeg tenkte det bare var en drøm og at jeg innbilte meg at det var noe der. Jeg sovnet igjen, men våknet enda en gang av at jeg var sikker på at den krøyp på meg og løp videre bortover sofaen. Jeg så den så tydelig! Jeg kom meg på beina i full fart igjen, men kunne fremdeles ikke se noen når jeg slo på lyset. 

Jeg tørr i grunn ikke å legge meg inn på soverommet, tilfelle den faktisk er der, men nå tørr jeg jo heller ikke å sove på sofaen, tilfelle den er et eller annet sted her ute også. Det er ikke bare lett når man ikke har flere steder å sove. Jeg Får helt mark bare jeg tenker på det. Men det er innbilling, jeg veit det.

Det kjipe er bare at når jeg innbiller meg at jeg ser edderkopper overalt, så dukker det opp en edderkopp i løpet av få dager. Det slår aldri feil. Det er nesten som en sjette, eller syvende sans jeg ikke vil ha. Jeg er trøtt, men jeg veit ikke helt hvor jeg skal tørre å sove. Jeg får likevel si natta. Natta!

 

Ser du syner noen ganger?

 

_________________________________________

#hverdag #natten #trøtt #syner #redd #fobi #sove

_________________________________________

12 kommentarer
    1. Etdiktomdagen: Men jeg fant den ingen steder, så er nok bare jeg som innbiller meg ting, igjen :O I alle fall håper jeg det, ellers har den gjemt seg jævlig godt og da kan den brått hoppe frem og skremme livet av meg, bokstavelig talt :O :/ 🙁

    2. Uff..det var kjedelig! og ja, du må prøve å sove godt! De fleste edderkoppene sover nå… nattinatt!

    3. Før jeg kom til den delen om at du gikk å la deg på sofa tenkte jeg, ikke F*** om jeg hadde lagt meg tilbake i senga! Håper ikke den dukker opp, blir nesten enda eklere da. Du har en edderkopp som stalker deg rundt i huset 😮
      Håper du får litt søvn i natt <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Hos meg er de alltid våkne. Den har til og med fulgt meg til Halden i helgen- jeg får helt mark :O Men jeg er den neste som ser den alltid, så den kan jo umulig være der på ordentlig :O

    5. frodith: Disse synene har fulgt meg til Halden i helgen. Men jeg er den eneste som ser de, så den kan jo umulig være der på ordentlig, heldigvis. Men jeg blir jo like redd for det om jeg, for jeg ser den jo :O

    6. Etdiktomdagen: Den fulgte meg til Halden i helgen, dette krypet, men jeg er visst den eneste som ser den, så den kan jo umulig være der på ordentlig, men det hjelper jo meg fint lite som blir like redd for det om :O

    7. Mia: Nei, fysj. Og når jeg ser den to ganger i stuen også, men kort tid i mellom, så har jeg jo ikke flere steder å sove :O Og, jeg var i Halden i helgen og den var jo der også! Men, jeg er den enste som ser den hver gang så den kan jo umulig være der på ordentlig, men det hjelper jo fint lite for jeg blir jo redd for det om jeg :O

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg