TYPISK ELIN- GRAVIDTABBEN.

 

Som gammel medarbeider i en babybutikk har jeg tabbet meg ut mange ganger når det kommer til gravide folk. Noen tabber er verre enn andre. 

 

I går var jeg en kjapp tur innom butikken. Der møtte jeg ei eksvennine, om man kan kalle det det, og mannen hennes. Jeg og mannen er fremdeles venner, i den grad at vi hilser og sier hei når vi en sjeldent gang treffes. Hu er nok ikke så begeistret for det, men det driter jeg langt i, for å si det rett ut. 

Hu snudde i alle fall med en gang hu så meg og løp motsatt vei. Synet fikk meg til å spørre, før jeg tenkte som vanlig; Oi, er hu gravid igjen? Jeg fikk et kontant “nei!”, til svar fra mannen. Oops, sorry, liksom. Jeg trudde helt seriøst hu var gravid og skulle oppriktig gratulere med familieforøkelsen. 

Så feil kan man altså ta. Jeg veit ikke om hu hørte meg, men hu var ikke så langt unna, så jeg trur jo kanskje hu gjorde det. Jeg trur likevel ikke de tok seg nær av det. Det så i alle fall ikke slik ut når jeg gikk forbi de etterpå. Uansett var det er helt uskyldig feil fra min side. Noen tabber er verre enn andre. 

Hvis hu ikke likte meg fra før, så gjør hu det garantert ikke nå, i alle fall, men jeg kommer til å sove veldig godt om nettene for det om jeg. Har man tabbet seg ut er det uansett så ikke mye man får gjort med det. Det er jo så typisk meg uansett, så jeg trur ingen tar seg nær av noe jeg kan finne på å si. 

 

Har du spurt om noen er gravid uten at de er det?  

 

____________________________

#typiskelin #typisk #tabbe #gravid 

____________________________

16 kommentarer
    1. Hehe… Shitt happens er det ikke det man sier 😛
      Nei, tror ikke eg har det… husker det hvert fall ikke 😛 hehe..
      har vel tenkt tanken mange ganger, men ikke sagt noe 🙂

    2. Ja den er lei..men tror ikke jeg har gjort det..men har fått det spørsmålet selv! og man vet jo da som regel at man har lagt på seg..så jeg ble jo ikke fornærmet..bare lo jeg, og sa, nei du, er nok bare jeg som har begynt å spise godt…hun ble jo veldig flau..men herregud..det gjør da ingenting..:-)

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ikke sant. Folk liker å si det til meg også, men herlighet, som jeg sier; syns dere jeg har langt på meg er det bare til å si det- tenger liksom ikke å “pynte” på sannheten 😛

    4. Smiler,, verre tabber enn det er vel fullt mulig å begå uten at det bør oppfattes negativt. Min kjære mamma på snart 93 år spør smått om min kjære kone er gravid, og hun selv påstår hun er det med jevne mellomrom. Og en dag jeg sa at nå måtte jeg dra hjem (fra sykehjemmet..) så spurte hun hvem som skulle passe den lille. Ja, ikke jeg, svarte jeg. Da så hun morskt på meg og sa.. “Ja lage de kan du, men ikke å passe på de….” 😀

    5. dedicat: He he.. Mulig jeg tar feil men mistenker hu er litt senil på sine eldre dager? 😉

      Og ja, det finnes mange verre ting enn dette å tabbe seg ut på, helt klart 🙂 Jeg har greid det også jeg 😛 ha ha

    6. Mia: Ja, når jeg jobbet i babybutikk syns jeg helt klart det var innenfor å bomme litt. Men, jeg merker så klart at selvtilliten til noen mødre sank drastisk når jeg spurte hvor lenge til det var babyen kom og de svarte, med senket hode, at babyen var født for flere måneder siden- oi, her får du en gratisprøve som plaster på såret, liksom 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg