KRONISK SYK- IKKE AKKURAT DE NYHETENE JEG VILLE HA.

 

Jeg burde bare ha latt være å ringe til legen for å få svar på blodprøvene! 

 

Når jeg var hos legen for tre uker siden for å ta blodprøver for å finne ut veien videre til en utredning fikk jeg beskjed om at jeg ikke kom til å bi sendt videre til utredning før etter ferien. Langt ut i august en gang. Null stress. Jeg vil jo egentlig ikke få påvist noe greier i det hele tatt. 

I dag blei jeg likevel litt nysgjerrig på blodprøvene. Jeg tenkte det var sånn at så lenge man ikke fikk beskjed om noe så var alt bare fint og flott. En smule optimistisk, for å si det sånn. Ikke for det, legen har jo allerede gitt meg fibromyalgi diagnosen, så jeg veit ikke helt hva som er verst.

Jeg har ikke peil på hva jeg egentlig har blitt testet for, men det er visst ikke så lite. Alt kom tilbake negativt, og det er jo bra. Helt til hu leste lenger ned på arket og det slo ut positivt på noen prøver for leddene. Liker ikke! Med min flaks kommer jeg vel til å bli diagnostisert med leddgikt! 

Legen er jo helt overbevist om at jeg har fibromyalgi, så er jeg maks heldig får jeg vel like gjerne to diagnoser i slengen da vel. Irriterende. Jeg hadde et håp om at blodprøvene skulle komme tilbake helt fine. Jeg hadde i alle fall ikke lyst til at det skulle være leddproblemer av alle ting. 

Ja ja. Jeg må gå uvitende for resten frem til legen er tilbake fra ferie, så da kan jeg fortsette som før da. Bortsett fra at jeg går som en pingvin når jeg har vondt er det ikke noe jeg legger med ned for å dø av, akkurat. Har jeg overlevd hele livet overlever jeg et par måneder til, som legen så fint sa.

Nei, nå skal jeg få rumpen opp i fra sofaen straks og finne frem noe treningstøy. Jeg må trene litt i dag også så jeg ikke detter helt ut av det. Jeg er ikke helt motivert kjenner jeg, men det hjelper ikke akkurat å sitte plantet i sofaen heller. Selv om det frister mer enn noe annet. Tirsdag! 

 

Har du flaks i livet?

 

____________________________________________

#trening #utredning #diagnose #blodprøver #motivert

____________________________________________

16 kommentarer
    1. Håper det er noe du kan gjøre noe med, og at du lever lenger en et par mnd..det var jo litt lite så ung som du er…hehe..
      Jeg har vel hatt min porsjon med flaks og uflaks i lett blanding som de fleste andre :)) Alle gode ønsker til fine deg <3

    2. huff, ikke greit ;s Ventingen er verst.. Skal ikke tilbake til Revmatologen før i august. Hater å vente. Men de mener jo fibromyalgi og psoriasis artritt.. Må jo bare lære seg å leve med det, det er det verste. Blir nok aldri kvitt det.
      Håper du finner ut av det. Man kan tenke positivt da, at de kanskje finner ut av hva det er <3 Verre å gå å ha vondt, men alle sier det ikke er noe som feiler en ;o

    3. Åh så kjedelig å få den diagnosen. Har en venninne som har den samme, men jaggu så trening har gjort henne til et nytt menneske.. uten vondt…og hun hadde veldig mye vondt.. type kan ikke stå opp vondt.
      Håper det har samme effekt på deg!
      Klem. Og god trening eller moegen alt ettersom 🙂

    4. Uff..men du må ha lykke til! Fint å få en diagnose så du vet hvordan og hva du skal gjøre fremover… Lykke til! og trøsteklem fra meg!

    5. annebe: Ja, hvis det først er noe annet enn, så håper jeg også det er noe som kan holdes i sjakk så jeg kanskje til og med kan få litt mindre vondt 🙂 He he- legen min er morsom som sier sånne ting 😛 Satser på jeg ikke stryker med altså 😉

    6. Søtmonsen ): Jeg blir vel ikke sendt videre før i august, så er det vel sikkert litt ventetid der også, vil jeg tru 🙂 Men det går fint- jeg har jo overlevd så lenge så jeg overlever litt til, som legen min så fint sier 😉 ha ha..

      Ja, hvis det først skal være noe så håper jeg jo det er noe jeg kan gjøre noe med for å i alle fall kontrollere det litt 🙂 Jeg har høy smerteterskel- derfor har jeg gått med det i over 20 år uten å bry meg så mye- men nå begynner det å bli virkelig ille :O

    7. lithanna: Ja, jeg håper trening vil hjelpe med tiden også. Og skulle det være noe mer så håper jeg i det minste man kan ha litt kontroll på smertene med noen medisiner av noe slag- lei av å ha vondt uten å kunne gjøre noe med det liksom 🙂

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det er jo noe med det å vite. Får bare vente å se 🙂 Satser på at det i alle fall er noe som kan behandles ganske så greit 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg