FOTO- LEK MED KAMERAET.

 

Det som er bra med foto er at man aldri blir ferdig utlært så foto er gøy alltid, uansett. Selv når bildene er dårlige er det gøy, fordi man lærer noe av det også. 

 

Vi tok en liten rusletur på stranden for å se om det var noe spennende vi kunne ta bilde av. Vi fant i grunn ingenting, annet enn døde krabber. På noen steder så det ut som om det hadde vært en skikkelig krabbemassakre. Ikke akkurat et pent syn, eller spennende å ta bilde av. 

Men det er alltids noen blomster man kan ta bilder av. Siden det var litt begrenset hva man kunne ta bilder av brukte jeg heller tiden på å lære litt mer innen foto. I dag testet jeg derfor ut ulike bakgrunner. Man tenker kanskje ikke så mye på det, men det har mye å si for å fremheve motivet. 


1. 


2.


3.


4.


5.


6.


7.

Det var ikke bare lett å få motivet helt i fokus med all den vinden i dag, men det er jo god trening det også. Det er så typisk, for det kan være helt vindstille, men med en gang du har fått motivet i fokus så blåser det nesten storm! Det slår aldri feil. Men som sagt, god trening. 

Jeg merker det er lenge mellom hver gang jeg bruker kameraet så jeg må skjerpe meg litt der. Det blir nesten som å begynne på nytt hver gang. Men det er like moro hver gang også, så det gjør i grunn ingenting sånn sett. Men å lære litt mer hadde ikke gjort noe. Lek med kameraet.

 

Liker du å leke med kameraet?

 

______________________________________________________________

#foto #bilder #kamera #nikon #lek #lære #teknikk #bakgrunn #motiv #fokus

______________________________________________________________

18 kommentarer
    1. Jeg elsker å leke med det 🙂 Jeg har jo ikke noe GODT kamera, men det duger 🙂 Og får jo noen fine bilder. Disse her hos deg nå ble supre da 🙂

    2. Jeg elsker å ta bilder og finne motiver..men må innrømme at jeg er ikke noe flink til å prøve ut forskjellige innstillinger og sånt..Har liksom ikke tid til det..men er jo fordi jeg går med tre hunder i bånd også..som ofte ikke liker å stoppe så veldig lenge av gangen..hihih..Men håper å studere og prøve meg frem litt mer etterhvert..kanskje når jeg skal på bobiltur! Da er det jo ikke noe tv, så da kan jeg sitte ute å prøve meg frem litt..Flotte bilder! og ja, den vinden kan ødelegge mange bilder!! og lyset..ikke alltid lett..:-)

    3. Kjempefine bilder! Elsker å leke med kameraet mitt, men det blir som oftest best bilder når det er sol ute, for da kan jeg ta supermacro-bilder 😛 Og sola har nesten ikke vist seg de siste to ukene 😉

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, på båndtur gidder jeg såvidt å ha med kamera, med mindre vi er på spesielle steder 🙂 I skogen prøver jeg meg litt 🙂

    5. Etdiktomdagen: Tusen takk 🙂 Jeg var veldig i tvil på nr. 6 når jeg tok bildet- fikk ikke helt tak på det liksom, pga alt “rotet” i bakgrunnen. Men når jeg kom hjem og fikk bildet opp på skjermen, så likte jeg det likevel, på en måte 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg