HVERDAG- DÅPSHELG.

 

Man kan aldri få nok tantebarn. 

 

I går var jeg i barnedåp til to av tantetrollene mine. Elof Jack Daniel på snart 4 måneder og Milo (uttales Majlo) Julian Remy på 1.5 år. To vakre gutter. Det er fælt å si det, men det var faktisk første gang jeg hilste på Elof. Ikke at jeg rakk å hilse så mye, siden han sov hele tiden! 


En nok så fersk Elof. Jeg så han nesten ikke i går, så fikk dessverre ikke tatt bilde.
 

Milo traff jeg for et år siden og da forelsket jeg meg helt. Jeg syns han var så utrolig søt at jeg nesten vurderte å ta han med meg hjem, helt til han spøy meg rett ned! Søt var han likevel, men det var ikke like spennende å skulle ta han med hjem. I går fikk jeg lyst til å kidnappe han igjen.


Se så søt han er!
 

Herlighet, han blir jo bare søtere og søtere den gutten der. Han ville til og med sitte på fanget mitt. Om det var fordi han faktisk ville, eller fordi han fikk sjokoladekaken min skal jeg ikke si sikkert, men gråt gjorde han ikke så da kan det være det samme for meg. Jeg blei glad uansett. 


Helt forelsket i tantetrollet. 
 

Strømpebuksen min satt klistret opp etter hele beinet mitt etter han var ferdig med å spise sjokoladekake og drikke vann, som han hadde dyppet sjokoladekaken i. Han fikk så klart spise helt på egenhånd og da kan man fort bli klinete da. Null stress. Jeg syns han var flink jeg.


Uglekake til Elof. Glutenfri med bringebær og vanilje. Så fin! Jeg er ikke så glad i vanlig marsipankake.
 

Jeg var så heldig at jeg fikk fikse dåpskakene til disse søte guttene. Jeg har bestilt gaver til de, men de er ikke ferdige enda, så da spurte jeg om jeg kunne få fikse kakene i stedet for og at de bare får gavene sine når de er ferdige. Jeg tar litt av når jeg først begynner. Skal det være så skal det være.


Traktorkake til Milo. Sjokoladekake. Ego fra min side som elsker sjokoladekake. Hele navnet var dessverre ikke bestemt når kaken blei lagd, derfor står kun det ene navnet på kaken. 
 

Jeg kunne ikke ha en vanlig dåpskake, så jeg satte ei veldig flink dame i arbeid. Det var ikke bare lett å bestemme seg, men jeg blei veldig fornøyd med sluttresultatet! De var kjempefine, og det så ut til at folk likte de godt. Det var nesten for fine til å spise altså.


Det var ikke akkurat sol i går, men det var i det minste opphold innimellom.
 

Til tross for mange utfordringer denne dagen, så blei det en fin feiring av to vakre gutter. Om ikke lenge, kanskje, så blir det dåp igjen. Milo skal ikke lenger bare være lillebror, men faktisk bli storebror. Og jeg skal bli tante for 10. gang. Hurra! Jeg føler meg ikke litt gammel en gang. Kremt.

 

Liker du å være tante/onkel?

 

___________________________________________

#hverdag #dåp #familie #tantebarn #dåpskake #søt

___________________________________________

14 kommentarer
    1. Kjempeherlig m:) Unger er jo bare helt herlige og sikkert masse glad i tanta si 🙂 Og klart de skal få lov å prøve sjøl.. makan 😛 Men jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt så mye over å være tante, 😀 Sikkert fordi jeg har vært så mye pappa og farfar og oldefar og selvsagt onkel 🙂

    2. dedicat: Åhh, jeg burde selvsagt ha skevet tante/onkel – tenkte kun på meg selv her 😉 ha ha.. Ja, når de er så store og flinke så må man spise selv, uansett hvor mye klin det blir 😀

    3. Så søte små! ja det blir gjerne sånn, man sees ikke så ofte..har det sånn hos oss også..Ser ikke ungene før de er store..hihih.. Tror livet er blitt så hektisk for alle..så det blir bare sånn.. Kjempe fine kaker!! herlig! Flotte og koselige bilder!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Før så jeg de hele tiden, men jeg flyttet jo mer enn 40 mil unna for 5.5 år siden, så da blir det dessverre sjeldent. Men da er gledes desto stor når jeg først treffer dem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg