HVERDAG- SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN #3

 

Du spør- jeg svarer. Pinlig ærlig. 

 

CUSKIMA spurte:

1. Hvorfor ble det Ulvehunder på deg? Du hadde jo en annen type før, så eg lurte på hva gjorde at det ble det valget?

– Når jeg var liten vokste jeg opp med mange forskjellige dyr. Vi hadde fugler, kaniner, skilpadder, mus, hamster, rotte, katter, griser,fisk og for alt jeg kan huske hadde vi sikkert lus i perioder også. Og så hadde vi så klart hunder. Dachs, Schäfer og en blandingshund av Riesenshcnauzer og Belgisk fårehund; hvilken av typene er jeg usikker på. Som 14 åring fikk jeg min første, egne hund. En blandingshund. Som fireåring så jeg Irsk ulvehund for første gang. 2 store og grå vesener som var noe av det flotteste jeg hadde sett noen gang. Allerede da bestemte jeg meg for at jeg en dag skulle ha Irsk ulvehund. Det tok 20 år føre jeg fikk det. Det har vært drømmerasen siden jeg var ei lita fis. Hund er liksom mitt dyr og Irsk ulvehund er min rase. Du kan lese mer om det her hvis du vil. 

2. Blir det flere vovver hos deg?

– Enkelt og greit, ja! Selvsagt skal jeg ha en Irsk ulvehund snart. Det passer bare bitte litt dårlig med en liten valpetass akkurat nå. Etter at 2 av 2 omplasseringshunder har dødd i løpet av kort tid ønsker jeg ikke flere voksne omplasseringshunder på veldig lenge. Hadde det ikke vært for det hadde jeg hatt en ny for lengst, kjenner jeg meg rett. Jeg skulle egentlig hente ei tispevalp (litt stor valp) for litt siden, men valpen greide å rive i stykker hele beinet, så etter et par intensive måneder med trening uten fremgang blei det i samråd med veterinær bestemt at valpen skulle få slippe å lide. Men, når den rette valpetassen dukker opp, så blir det en Ulvehund til her i huset. 

3. Liker du jobben din? 

– Jeg elsker jobben min! Jeg har kun jobbet som regnskapsfører i snart 1.5 år nå, så jeg er fremdeles veldig ny i jobben, noe som gjør dagene nok så hektiske med alt nytt som skal læres, men jeg trives så utrolig godt. Her vil jeg bli for evig og alltid.

4. Hva er din særeste kvalitet?

– Oi. Særeste kvalitet. Det var et vanskelig spørsmål. Jeg liker ikke å se på meg selv som sær på noe vis, bare veldig spesiell og rar. Kremt. Mulig jeg mangler kvaliteter av alle slag, for jeg kommer ikke på noen. 


Cuskima liker å være anonym, så jeg sniker heller inn et bilde av de søteste Ulvehundene. 

 

ALTANNETENNA4 spurte: 

1. Keffør har du ikkje bart?

– Jeg lo høyt når jeg fikk dette spørsmålet. Jeg digger de reklamene, selv om de typ er ti år gamle og vel så det. Hysteriske alle sammen. Jeg er dessverre ikke utstyrt med bart, men hadde jeg hatt det hadde jeg garantert spart til en slik snurrebart. Det hadde vært litt stilig. Faktisk var jeg på et kurs for en tid tilbake, med en advokat som hadde slik snurrebart. Jeg var så misunnelig på barten hans! 


Den vakre jenta med den sterke historien. Kul er hu også. 

 

Tusen takk til Cuskima og Altannetenna4 for morsomme og tankevekkende spørsmål. Jeg er fortsatt imponert over alle spørsmålene dere kom på. Helt fantastisk gøy. Noen spørsmål har vært såpass vanskelige at jeg ikke en gang har funnet et skikkelig svar. Sånn er det noen ganger. 

Da har jeg i alle fall fått svart på alle spørsmålene jeg fikk i denne runden. Gøy har det vært, så kanskje det til og med blir flere runder siden. Jeg vil i alle fall takke alle igjen for de morsomme og tankevekkende spørsmålene. Jeg hadde ikke ventet så mange spørsmål, så det var gøy. Tusen takk.

 

Liker du å få spørsmål om alt mulig rart?

 

_____________________________________

#hverdag #spørsmålsrunde #spørsmål #svar

_____________________________________

12 kommentarer

Siste innlegg