RESPEKT!

Alle de som får det til, koste hva det koste vil. 

Jeg trur mange kan føle seg igjen i det og ikke våge å satse, fordi det er skummelt, eller man tenker at man ikke har det som skal til. Har man sånn ca null støtte fra de nærmeste i tillegg og man føler man står på egne bein kan det være fort gjort å gjemme seg litt bak det også. Vi har mange unnskyldinger for å ikke hundre prosent våge å satse. Men så har vi de som bare hopper i det og får det til, uansett! Så dette er til alle de som får det til, koste hva det koste vil.

I går slapp Taylor Swift sitt 11 album, men hold dere fast, det er et dobbeltalbum med 31 – TRETTIÉN – sanger! Altså, hu er på tidenes største verdensturné som går over 2 år, og likevel greier hu å skrive, komponere og spille inn 31 sanger. Det står det respekt av! Man trenger ikke å like musikken til Taylor Swift, eller som person, hvis du er en av dem, men å ikke anerkjenne at dette er en meget hardtarbeidende business-woman kan man bare ikke si noe på.

Og likevel med all denne motstanden hu har hatt gjennom årene – det er ingen tvil om at det å være superstjerne koster – så står hu på og gir ikke opp! Det er imponerende og burde i grunn være ganske så motiverende for mange. Som sagt over, man trenger ikke å like verken henne, eller musikken hennes, men å bli inspirert og motivert av de som våger og får det til bør vi kunne anerkjenne, uansett hvilke drømmer vi har i livet; ikke alt handler om å bli superstjerne.

Akkurat nå sitter jeg på Studioet mitt – Studio Elevele – og skal pakke sammen noen bestillinger som har tikket inn de siste dagene. Jeg har utvidet hobbyene mine litt og målet er å utvide det enda litt mer på sikt, jeg må bare få få plass litt grunnleggende først. Ting tar tid, man må bare stå på og ta det i det tempoet som passer seg selv. Etter at jeg har pakket bestillingene skal jeg tørke støv og vaske ned hele studioet. Ikke gøy, men veldig nødvendig.

 

Sitter du med en drøm som bare venter på å få se dagslys? 

 

ELEVELE

 

#livet #business #drømmer #hobby

 

14 kommentarer
    1. Nei, har INGEN drømmer 😀 Men jeg kunne tenke meg å førtidspensjonere meg og kose meg litt noen år 😀 Det hadde vært deilig. Og da kunne jeg jo kanskje skrive litt dikt og noveller, male litt igjen og holde på med fjas. Men noen stor drøm, nei det har jeg egentlig ikke 😀

    2. Jeg elsket låten «Anti-Hero» på forrige album. I går hørte jeg det nye albumet i to omganger, men det blir for mye. Sikkert bedre å høre en sang nå og da, for det er ikke fælt, men det blir så mye og da veldig likt. Men det du skriver i innlegget støtter jeg. Madonna banet vei for slike som Beyonce, Taylor Swift og Lady Gaga. Ingen har hatt så mye motgang som henne. Hun har gjort så utrolig mye bra, likevel er det andre ting enn hva hun gjør som artist og for å bidra til samfunn osv som får fokus. Jeg sier som deg: RESPEKT!! 🐰

      1. Anti-Hero er fantastisk! Og det nye albumet like så. Men forstår hva du mener med at det kan bli for mye, for det er jo 31 sanger med samme vibe. Jeg elsker denne viben så jeg kan sette det på repeat, og selv om jeg elsker låten Blank Space – som er en rein pop-låt, så orker jeg ikke den sjangeren uendelig lenge – det blir litt for masete for min del 🙂 Men det er jo en av tingene som er så fantastisk med musikk – det finnes noe for alle 😀

        Og enig! Respekt også til Madonna 🙂

    3. Helt enig! Det er mange som er veldig flinke – og kommer dit de vil! Jeg har også en drøm………. om å slutte å jobbe på regnskapskontor og jobbe flere hundre timer ekstra hver eneste vår…………! <3

      1. Den overtiden frister ikke akkurat, nei :O Nå jobber jo jeg også på regnskapskontor og elsker det, men jeg har langt i fra så mye overtid, heldigvis 🙂 Vil du ha ny jobb, eller ønsker du pensjonstilværelse? 😀 Akkurat nå kunne jeg har tenkt meg et friår….

    4. Fint innlegg 🙂 Nei jeg har ikke mye fokus i retning Taylor Swift – men all respekt – og noe av musikken er jo bra 🙂 Og du verden hun satser! Well done!
      Det å tørre å satse er tøft gjort!
      Håper du får det til som du tenker, fremover, med det DU holder på med!

      1. Jeg skal ikke lye å si at jeg elsker alle låtene på hver eneste album hu har, men jeg greier lett å høre på alle sammen 😛 ha ha..
        Takk 😀

    5. Det å satse på noe man brenner for er tøft og krever mye innsats. Jeg er det første til å heie på de som får det til, og kan også glede meg på deres vegne uten å bli misunnelig. Hadde noen drømmer tidligere, men så begynte kroppen å svikte og jeg innså at jeg rett og slett ikke hadde energi til å jobbe så hardt som jeg trengte. For det er hardt arbeid for å lykkes. Gøy å se at du har fått det til, og lykke til videre 🥰 Ha en flotters søndag, klem 🤗

      1. Å heie på andre er en stor egenskap – kunne ønske det var flere av de 😀 Og ja, det er hardt arbeid og ha rman ikk ehelsen til det er det så klart vanskelig – da må vi finne en ny vei som passer oss <3 Takk 😀

    6. Har hørt om TS en nye stjerne som soper inn millioner på millioner. Så det gjelder og smi mens jernet er varmt for om 10 år er hun nesten glemt. Ellers er respekt noe man bør ha i alle situasjoner. Ha en fin kveld.

      1. TS er så absolutt ikke ny, hu har sluppet 11 album på 12 år (ca) og slår den ene rekorden etter den andre, eller vinner priser med alle album hu har slupper. At hu er veldig i vinden akkurat nå og at alle derfor hører mye om henne er pga den 2 år lange turneen hennes som går verden over – nå er det endelig Europa sin tur- som også naturlig nok drar inn masse penger 🙂 Det er ikke alle artister, som etter over 10 år i bransjen som kan fylle en stadio med over 70.000 mennesker 3-5 kvelder på rad i hver eneste by og land hu opptrer i 🙂 Hu begynner å bli voksen nå – 34 år – så jeg tenker livet naturlig tar en ny vending etter denne turneen og det siste albumet. Men at hu er nesten glemt om 10 år tør jeg faktisk å vedde i mot på 😀 he he… Elvis Presley har vært dø lenge – men aldri glemt <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg