NÅR MAN IKKE VEIT.

 

Jeg veit ikke om jeg må begynne å stresse snart. 

 

Jeg er igjen på utkikk etter ny jobb. Vikariatet mitt gikk i utgangspunktet ut i midten av januar, men blei forlenget til ut mars pga forlenget permisjon på vedkommende jeg er inne som vikar for. Greit for meg, for da hadde jeg litt lenger tid til å søke ny jobb. Jeg har søkt på jobber siden før jul, men har ikke hørt tilbake fra så mange. I mars har jeg vært på flere intervjuer.

Der også blir det stadig forandringer på annonsene, som igjen har gjort at jeg er uaktuell for jobben likevel. Irriterende, men sånn er det. Jeg var på jobbintervju forrige fredag, som gikk kjempebra, men dessverre var det en annen som dro det lengste strået der. Jeg fikk likevel kjempegod tilbakemelding fra de på det stedet, så jeg er veldig fornøyd med det.

Nå har liksom intervjuene stoppet litt opp igjen, og det er ingen jobber å søke på. Mulig jeg må begynne å stresse snart. Jeg har i alle fall fått forlenget vikariatet mitt enda lenger, så det er jo bra. I første omgang har jeg sagt ja til å bli ut april, men det kan fort bli tre måneder også. Det er jo bra da, for da har jeg enda litt tid på meg til å finne ny jobb. Tiden går fort!

Vi får se hvordan det går. Jeg er inne på alle steder jeg veit for å søke jobber, men det er liksom svært lite å ta av akkurat nå. Jeg har som sagt søkt på en del jobber siden nyttår, så det har vært en del jobber ute, men nå er det helt stille liksom. Jeg får bare følge med så kanskje det dukker opp noe. Før, eller siden må jeg jo få meg en jobb. Desto før, desto bedre.

 

♠ ELEVELE ♠

 

#hverdag #jobb #stress

10 kommentarer
    1. Det er gjerne over hundre som søker på samme jobb. På nav.no er det en link til arbeidsgivere som kan sjekke navn og cv-er. Veit om en som kom til samtale via den måten men han fikk ikke jobben. Men jeg tror han var heldig uansett. Håper det lykkes for deg. Du har sikkert mange og gode referanser og kan sikkert mye med tall. Ikke lett det der – alt går mye bedre med en jobb. Ha en fin kveld.

      1. Jeg er jo en av de heldige som som regel kommer til intervju. Er ikke mange jobbene jeg har søkt som jeg ikke har blitt innkalt til intervju liksom, så det er en seier i seg selv 🙂 Men, man kan ikke alltid få alle jobber man søker på, noen ganger er det noen som er bedre, enten med bredere erfaring, eller at kjemien føltes mer riktig 🙂 Får bare fortsette å søke 😀

    2. Uff..så kjedelig å høre…det er ikke gøy å være i den situasjonen…krysser fingre for at du snart får drømmejobben! lykke til!

    3. Krysser fingrene for at du får napp snart – og det er jeg helt sikker på at du får 🙂 Men, frem til det skjer så er jeg veldig glad for at du er der du er – på samme sted som meg 🙂

    4. Hmmm – det er en kjedelig situasjon! Skjønner godt om du blir stressa! Vel og bra å komme på intervju – det gir et kick iallfall! Lykke til – jeg heier på deg! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg