JEG GLEMMER Å TA BILDER.

Før kunne jeg ta tusen bilder på en tur, nå er det flaks om jeg husker å ta ett.

Jeg har i veldig mange år, til og med før jeg begynte å blogge i 2011, alltid tatt mange bilder. Når jeg fikk mitt første speilreflekskamera i 2010 kunne jeg ta over 1000 bilder på en tur- det er fort gjort med speilrefleks- hvor av jeg var heldig om kanskje 10 av de kunne brukes. Etter hvert blei jeg flinkere og mer selektiv på hva jeg tok bilde av. Plutselig kunne jeg bruke 80 av 100 bilder, ikke at jeg gjorde det.

De siste årene har jeg mistet det helt. Jeg husker ikke sist jeg hadde med meg speilrefleksen på tur hvor jeg faktisk brukte det. Nå har jeg et av de sykeste kameraene på mobilen man får tak i så når jeg først tar et bilde blir det som regel bra, men det er noe eget med speilrefleks. Og selv med mobilen i lommen hender det jeg kommer hjem fra en 3 timers tur uten et eneste bilde i galleriet. Det er litt teit, i grunn.

Jeg veit ikke hva som skjedde, som fikk meg til å miste det, og uansett hvor mye jeg vil ta det opp igjen så blir det liksom ikke til at jeg gjør det. Jeg trur jeg har mast i over to år nå på at jeg må tørke støv av speilrefleksen min, men fremdeles har jeg ikke gjort det. Jeg har ikke svar på hvorfor jeg ikke har gjort det heller. Det henger helt sikket sammen med den elendige bloggingen. Ingen blogg, ingen bilder.

Jeg har jo nesten ikke blogget de siste årene heller, jeg har prøvd i perioder, men faller like fort ut igjen. Uansett hvor mye jeg vil så får jeg det bare ikke til. Jeg mister motivasjonen like fort som jeg prøver, og jeg veit ikke hvorfor. Det var ikke sånn at livet mitt var så mye mer spennende før, enn nå- det er ganske likt. Men det er klart, jeg hadde mye mer tid til meg selv før og orket mye mer. Det kan ligge noe i det.

Formen min har jo vært veldig svingende i flere år nå, energien har vært ganske lav i lange perioder. Nå føler jeg at jeg er på vei til å komme inn i gode rutiner og at energinivået bør bli bedre. Jeg får smøre meg med tålmodighet og heller begynne i det små. En liten fototur i uken kan være en god start, uten at det skal bli et krav. Et lite mål fremover. Jeg fikk i alle fall med meg en sommerfugl hjem fra dagens tur.

 

 

ELEVELE

 

#hverdag #foto #motivasjon

10 kommentarer
      1. Det er i grunn ganske kjekt å være tilbake her også, nå når de greier å gi beskjed om svar og slikt på kommentarer 😉 Savner likevel snarveien til alle kjekke folk på feeden, men greit nok, jeg overlever 😉

    1. Husk at det er ikke du som velger bildene. Det er bildene som velger deg.

      Men følern. Jeg var mye flinkere til å ta bilder selv før. Nå derimot er det stadig flere potensielle gullkorn bare blir forbipassert.. :/

    2. Det er vel med dette som mye annet, det går i bølger. Har av og til vurdert å avvikle bloggen. Men sp kvikner det litt til. Håper du finner gnisten igjen. Lykke til. 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg