HVOR KOMMER NAVNET DITT I FRA?

 

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. 

 

Og jeg snakker så klart om bloggnavnet ditt. Min første blogg het elinslaaen, fordi det jeg egentlig ville ha var opptatt, så da blei det bare navnet mitt, sånn enkelt og greit. Jeg kom liksom ikke på noe annet den gangen, så da gjorde jeg det enkelt.

Etter fem år på den bloggen valgte jeg å bytte til en litt mer “anonym” blogg. Ikke fordi jeg var anonym, da jeg er åpen om hvem jeg er, men bloggnavnet blei litt mer anonymt. Elevele heter jeg nå. Et kallenavn jeg fikk en gang i tiden. Jeg veler litt.

Ikke akkurat en spennende historie bak det navnet kanskje, men det er nå meg. Men da er jeg jo veldig nysgjerrig på hvor du har fått bloggnavnet ditt i fra? Er det et kallenavn? Et navn som passer ut i fra du blogger om? Fortell gjerne.

 

♠ ELEVELE ♠

 

#hverdag #bloggnavn #kallenavn

29 kommentarer
    1. Mitt navn (WolfeRhino) kom egentlig bare til fordi jeg føler meg kjapp og fin når jeg er i mani og Rhino fordi jeg føler meg tung og hissig når jeg er nede. Så det føltes riktig. Selv om det ikke ved første øyekast betyr så mye, så er det det jeg syns er en god forklaring på en mani og en depresjon. Som er mye av hva jeg skriver om. 🙂
      Enkelt forklart på en bipolar måte. 😀

    2. Har ikke blogg men som du veit så heter jeg Helge – og det betyr Den hellige. Det var min far som fant på det navnet til meg. Hans far, min bestefar, mente at jeg skulle hete Salve. Men det ble det aldri noe av. Kjært barn har mange navn… Ha en fin dag.

      1. Helge den Hellige 😀 Elin betyr den Strålende, så jeg vurderer å bytte navn til Elin Den Strålende Slåen, slik at det blir hyggelig å få post, også regninger 😛 ha ha.. Oi, Salve er ikke så ofte man hører, men jeg har faktisk møtt på et par når jeg jobbet i banken- de var pensjonister 🙂 Og ja, kjært barn har mange navn- det må vi ha 🙂

    3. Hei!

      Mitt bloggnavn – ETDIKTOMDAGEN – ble fordi jeg egentlig bare skulle dele dikt her inne på bloggen, og jeg skulle legge ut ETT dikt hver dag 🙂
      Men slik blei det jo ikke – men jeg beholder navnet allikevel for orker ikke skifteblogg/starte på nytt 🙂

      Ønsker deg en fin torsdag!

      1. Jeg syns det er et flott navn selv om det kanskje ikke blei som du hadde tenkt, for du deler jo mange flotte dikt, selv om det kanskje ikke er hver dag 🙂 Uansett er jeg glad for at vi får bli kjent med deg også, og ikke bare gjennom diktene, men også flotte bilder og tekster om livet 😀

    4. Jeg tenkte på bloggen min som et vindu med både innsikt og utsikt, og derav navnet. Den tiden jeg begynte å blogge, blogget jeg også på engelsk, derfor valgte jeg engelsk bloggnavn. Nå dropper jeg engelsken, for de fleste som gidder å lese, bruker google translate om de ikke skjønner norsk. Godt jeg ikke blogger på dialekt 😉

      1. Jeg elsker bloggnavnet ditt- det har en sånn fin mening og betydning <3 Oi, jeg trur ikke jeg "kjente" deg når du blogget på engelsk? Kan i alle fall ikke huske at du har skrevet engelsk? Mulig jeg bare er glemsk- det er i alle fall ikke umulig 🙂 He he- har ei som skriver på dialekt på facebook innimellom, usikker på hva slags dialekt hu har, men det hender jeg ikke skjønner en dritt 😛 ha ha

    5. Jeg har i ettertid angret litt på at jeg tok navnet pittbulljedda, men det gikk jo ikke å endre navnet uten å opprette en ny blogg. Navnet er sammensatt av pittbull, som er en hunderase som ikke gir seg, en beskrivelse som passer på meg. jedda (ikke rett skrevet) en jo en luring som ligger å avventer før den går til angrep, noe som også passer godt på meg. Ikke på en voldsom måte da 😉 Nå er pittbulljedda snart historie, og en ny blogg har sett lyset nouw.com/veralynn hvor jeg valgte å bruke navnet mitt.

      1. Jeg har alltid digget Pittbulljedda- det er jo så kult 😀

        Ja, har fått med meg at du har ny blogg <3 Har du registrert den på Bloglovin'? Jeg har sikkert spurt før, men spør igjen- ikke at du kanskje ser denne kommentaren, men :/

    6. Mitt bloggnavn, margarites, er det greske ordet for perle, som er betydningen av mitt navn. Jeg startet å blogge når jeg flyttet et år til USA og da het jeg frustretfrueihouston. Det kunne jeg jo ikke hete når jeg kom hjem igjen, og dermed måtte jeg opprette ny blogg – altså margarites 🙂

      1. Åja, herlig 😀 Jeg trudde i grunn det var en blomst jeg- gøy å høre hva det faktisk er 😀 He he- Frustrertfrueihouston hadde kanskje blitt bittelitt feil i Norge ja 😛 Men artig bloggnavn likevel da 😀

    7. Bloggnavnet ja… Ja jeg hadde jo aldri tenkt å begynne med blogg. Bare en ren tilfeldighet som fikk meg til å lage blogg, og da spekulerte jeg litt på hvorfor det egentlig. Da fant jeg fort ut at det måtte være for å dele med andre, det jeg setter pris på av positive ting. Så prøvde jeg og fant ut at Dedicat kanskje kunne passe.. dedication var opptatt. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg