LENGE TIL NESTE GANG!

 

Jeg har mest lyst til å banne. 

 

I dag var det ingen bønn om nåde- på IKEA skulle vi! Som jeg har nevnt tidligere har jeg mast på denne IKEA-turen i over 8 måneder. Det er jo et tiltak å dra dit, og jeg som hater IKEA godtar mange unnskyldninger for å ikke dra, selv om det er min idé. Kremt. Jeg seriøst hater IKEA. Jeg drar aldri på IKEA uten å vite 110% sikkert hva jeg skal ha, og det blir aldri med impulskjøp hjem. Her er det rett inn og rett ut som gjelder. Helst i lysets hastighet. Det er litt vanskelig, bare. 


Ting er ikke gratis, akkurat. 

Verken Kristoffer eller jeg skjønte skiltingen på IKEA, så vi endte med å gå hele runden oppe i 2. etg mens det viste seg at det jeg skulle ha var i etg under. Pokker altså. Og den øverste etg var jo evig lang da. I tillegg har Kristoffer vondt i kneet, så det gikk sakte. Ja ja, vi fikk i alle fall sett skapene vi skulle ha til badet oppstilt, så det var jo ikke bare negativt å gå feil. Ikke at vi ikke har sett skapene før, siden de over oss har de samme. Men nå fikk man sett litt mer. 

Når vi først kom oss til etg under var jo den like evig lang og ikke fant jeg det jeg skulle ha i riktig farge heller. Hva fasiken liksom! Ja ja, håper ikke fargeforskjellen er så stor at det syns så godt. Ellers løp vi rundt på laget og plukket med oss det vi skulle ha. 2.300 kr fattigere løp vi ut der i fra og det blir lenge til neste gang! Jeg skal sitte i sofaen mens noen andre skrur IKEA-møbler. Det er i alle fall helt sikkert. Jeg eier ikke tålmodighet til noe som har med IKEA å gjøre. 

 

Klarer du å skru IKEA-møbler uten å starte 3. verdenskrig? 

 

________________________________________

#hverdag #shopping #ikea #tålmodighet

________________________________________

20 kommentarer
    1. Ja da var det unnagjort…phuu…og du kan kose seg å se på puslespill bli til…hihih…ja jeg liker å sette sammen ikea møbler..om jeg har godt tid…for det gjelder og ikke stresse…Håper dere blir fornøyde…..

    2. Ikke så glad i Ikea selv om jeg ser i katalogen at di har mye fint ! Er der kanskje en gang hvert tredje år..men da blir det bare for å kjøpe noe småtteri som er lett å ta med seg og ikke trenger montering 🙂 Ønsker deg ei fin kommende uke <3

    3. Hahahahaha…. vi er fortsatt like gode venner etter et stort garderobeskap, en sofa og et skap på badet…. hihi… jeg leser bruksanvisning og Ivar gjør som jeg sier! 🙂

    4. Jeg elsker IKEA 😛 Men tror det er litt sånn, enten så hater man det, eller så elsker man det 😛 Ingen mellomting der 😛 Haha.
      Men ja, er IKKE billig akkurat ;s

    5. Nå kan jeg først starte med å skrive at jeg kun har vært på Ikea to ganger, og de to gangene har jeg faktisk likt det veldig godt. Første gangen var høsten 2011, sist gang var november i fjor.
      Men nå skal det sies at: Jeg har ikke kjøpt møbler på Ikea enda, bortsett fra et speil om det telles.
      Ellers har jeg kun kjøpt noen tallerkener, og diverse kjøkkenutstyr. Ting som ikke trenges å monteres, settes sammen også videre.

    6. IKEA er en utfordring i seg selv, skilting er satt opp slik at man må gå forbi vasse varer som man har lyst på. Og dette er gjort med vilje, leste jeg et sted. Og kassalappen blir deretter. Så det er ikke så ofte man går gjennom IKEA. Håper dere blir fornøyde med det dere kjøpte. Ha en fin dag.

    7. elsker IKEA og har montert mange møbler og designet flere kjøkken og bad derfra.
      Eg forstår ikkje helt IKEA hatet som så mange har inkludert deg , men vi er forskjellig og det er litt kjekt også
      Eg går ofte på IKEA alene eller med noen som er intressert som meg, for å gå med noen som raser igjennom er ikkje spesielt gøy-så det gjør eg ikkje. Men noen ganger har eg plan som deg og skal inn og ut…og som oftest holder eg det og belønner megselv med softis etterpå 🙂 🙂

    8. frodith: Kristoffer skrudde etter instruks fra meg, men han stoler jo ikke på meg litt en gang og måtte trippelsjekke alt jeg sa, så det første skapet tok evig lang tid. I dag solte han på meg og da gikk det fort 😉 ha ha..

    9. annebe: Jeg syns IKEA har kjempemye fint, av veldig mye, så jeg også blar gjerne i en katalog, eller sitter på nettet å titter når jeg faktisk trenger noe. Det er bare selve butikken jeg ikke liker. Måten den er bygge opp på, hvordan man må gå gjennom hele før man har skjønt at man har gått feil og for ikke å snakke om alle folkene som ikke har samme tempo som deg selv i de trange gangene 😛 ha ha

    10. Margrethe: He he.. I går leste jeg bruksanvisningen og Kristoffer skulle skru, men han stoler ikke på meg litt en gang og måtte trippeltsjekke alt jeg sa- det tok jo evig lang tid. Alt jeg sa var riktig også.

      I dag så han ikke på bruksanvisningen en eneste gang, bortsett fra når jeg ikke skjønte den ene skruen 😛 Gikk dritfort i dag liksom 😛 ha ha

    11. Søtmonsen ): Jeg trur heller ikke det finnes noen mellomting 😛 Jeg liker IKEA sine varer og sånn, de har kjempemye fint og har man tid og tålmodighet kan man jo få alt man trenger der 😉 Men jeg hater selve butikken- måten den er bygget opp på, måten man må løpe rundt å finne ting for så å måtte løpe rundt på et lager for å finne tingene etterpå. Greit nok at det holder prisene nede, men jeg bare liker det ikke 😛 ha ha

    12. Helge: Ja, de veit nøyaktig hva de gjør når de bygger opp en slik butikk og hvor de plasserer hva. Er jo mange andre butikker som har tatt mer etter der- Rustad, f.eks.

      Nå når alt er skrudd opp og satt på plass er vi veldig fornøyde 😀

    13. cuskima: Jeg forstår ikke at folk kan elske IKEA, så veldig fint at man er forskjellige ja 😛 He he.. Jeg liker IKEA- varene, prisene (stort sett), og de har jo alt på et sted hvis man er tålmodig og har tid 🙂 Det er bare selve butikken jeg ikke liker- måten den er bygget opp på, hvordan man må løpe rundt i trange ganger blant folk som ikke har samme tempo, og det at man må ned på et lager for å finne varene etter. Jeg sjekker alt på nettet og går rett ned på lageret for å plukke det jeg skal ha. Denne gangen trengte jeg dessverre et par rammer, så jeg måtte gå igjennom 😛

    14. cuskima: Men de leveringsprisene de skal ha på i utgangspunktet så lite så er det ikke verdt det- så god kvalitet er ikke IKEA at jeg betaler det dobbelte bare for å få det levert hjem- dessverre 😛

    15. eg har ikkje lappen og bil så må alltid leie sjåfør uansett eller hjemkjøring så eg tenker ikkje på det på den måten. Skal eg kune kikke litt eller kjøpe litt tar eg bussen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg