NATUR #22

 

Natur.

 

Soldoggen er en spennende plante. En kjøttetende sådan. Denne er kun én av tre arter som finnes i Norge og vokser på næringsfattige myrer, hvor den fanger insekter med de spesielle bladene sine. Fin er den. Jeg fant den når jeg var på tur med hundene her om dagen. Jeg har aldri sett den der før, men nå var den nesten overalt. Ellers har jeg kun sett den i Fyresdal, faktisk. 

 

Har du Soldogg hos deg? 

 

_______________________________________

#foto #natur #soldogg #plante #kjøttetende #myr 

_______________________________________

12 kommentarer
    1. Åååå! <3 Jeg tror nesten med 100% sikkerhet at jeg har nevnt dette er eller der før, men: Jeg har litt lyst på en kjøttetende plante. Men har aldri helt tatt det steget å skaffe meg en, fordi jeg tror ikke den ville levd så veldig lenge her uansett, spesielt ikke om vinteren når det blir 25 minus eller kaldere. For denne leiligheta blir veeeeeldig kald når det er så kaldt ute. Også er jeg ikke helt gira på å ha på elektriske varmeovner på "full guffe" 24/7 heller.. :/

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg