FOTO- PÅ STRANDEN.

 

Stranden har mye å by på hvis man ser seg litt rundt. 

 

Jeg måtte hente en pakke på posten i dag. Noe som irriterte meg. Fordi, jeg bestilte kattemat på nettet før helgen. Det kostet ekstra for å hente pakken på posten, mens det var gratis levering hjem på døren. Siden jeg er lat, og i tillegg måtte betale frakt, valgte jeg levering hjem på døren. Enkelt liksom. 

Vel, i dag, åtte dager etter bestilling får jeg hentelapp om pakke på posten! Hentelapp på pakken som skulle være levert gratis på døren. Jeg hentet den så klart gratis på posten i dag, så det er ikke det. Det er bare irriterende siden jeg i utgangspunktet skulle betalt mer for å hente den på posten, etter 1-3 dager. 

Og så må jeg altså vente i 8 dager, uten å se de i gårdsplassen min, for å hente pakken på posten likevel, og i stedet for 1-3 dager tar det altså 8 dager! Ja, slikt irriterer meg. Men men. Hente pakken måtte jeg så da tok Petter og jeg en liten rusletur på stranden i samme slengen. Når  man først er der liksom.


1. De kan gjøre en fin stein så mye finere. 


2. Jeg syns den setter et eget preg på stranden, denne steinsirkelen.


3. Kun fordi jeg likte bakgrunnen. 


4. Kan dere se den som skiller seg ut? 


5. Nå ser dere den helt sikkert? 


6. En gul og fin liten sak.


7. Det blåser litt.


8. Jeg syns de er fine.


9. Ballonger med en blomst på, liksom.


10. Mikroskopiske små, nesten!


11. En fjær som bare lå der.


12. Og jada, pelsen er med.

Det var ikke så mange å se i kveld, selv om solen var fremme, men vi beholdt båndet på hele turen. Jeg tok det som en treningstur for Petter. Det å holde fokus, selv om det er mye som skjer rundt, og det å gå på plassen sin! Det er ikke bare lett for en jypling som trur han kan gjøre som han vil. 

På tide å trappe opp lydighetstreningen. Mer fokustrening er det som må til. Og tålmodighetstrening da, ikke minst. I dag var det en del gnåling for hver gang jeg stoppet opp for å ta et bilde. Her skal man helst være i bevegelse hele tiden. At han måtte gå på plass hele turen også gjorde stoppene mer kjedelig.

Jeg har ikke vært så veldig på treningsfronten i det hele tatt, så jeg får skylde meg selv og heller bare ta litt ekstra trening hver dag. 5 minutter innimellom er mer enn nok liksom. Han er fryktelig kjedsom for tiden også, nå når han ikke har noen å leke med, så det gjør jo ting ekstra kjedelig for han. 

 

Liker du å gå tur på stranden?

 

___________________________

#foto #stranden #blomster #fjær

___________________________

10 kommentarer
    1. Så kjedelig med kattematen..så klart forventer man at de holder det de lover…ish..du får høre om det er vanlig..eller om du kan forvente å få den på døren neste gang..Flotte bilder fikk du på turen! og ja..det er som regel vår feil når hunden ikke hører…Ha en god ny dag!

    2. Tone: Tusen takk 😀 Nei, ikke helt det som skiller seg ut- heller den lille krabaten som menger seg med måker, men som ikke flyr avgårde med de 😉

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er bare teit når de gjør det slik. Da hadde jeg jo heller betalt ekstra for å hente den på posten slik at jeg fikk den når jeg trengte den- ikke over en uke seinere liksom 🙂

      Tusen takk- blei ikke så mange bildene da jeg ikke orker å gå så langt, men 🙂

      Og, det er jo ikke det at han ikke hører, han bare gnåler så jævlig. Han står/ligger i ro når han skal, han må bare klage for alt det er verdt 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg