KJEMPEGOD MAT!

 

Førsteinntrykket er veldig bra! 

 

I forrige uke, en av dagene, åpnet det et nytt spisested i Halden. Kokkekollektivet heter det og ligger midt på torvet. Tidligere var det visst et pannekakested, men det har aldri jeg fått med meg, selv om det lå der når jeg faktisk bodde i Halden. Jeg var veldig spent på dette stedet. Jeg var der forrige helg sammen med Kristoffer og et vennepar. Vi spiste alle en treretters. 


1. Forrett: Smørstekt havabbor. Ja, jeg begynte å spise før jeg tok bilde. 

Forretten var utrolig god! Vi er ikke så flinke til å spise fisk hjemme, det går mest i laks, så når man kan få fisk ute er det bare positivt. Fisken blei servert på et fat med salat og agurkdressing. Det var bare veldig, veldig godt alt sammen. Jeg blei positivt overrasket over agurkdressingen spesielt. Jeg liker agurk, men agurksmak på ting er jeg litt skeptisk til. Denne var veldig frisk og god. 


2. Hovedrett: Mørbrabiff med potetmos, grønnsaker og peppersaus. 

Jeg er egentlig ikke så veldig glad i kjøtt, og må i alle fall ha kjøttet godt stekt for å spise det. Det i seg selv kan noen ganger ødelegge smaksopplevelsen, i følge flere. Dette var bare utrolig godt. Jeg syns kjøttet var utrolig god på smak, og konsistens. Viktig begge deler. Potetmosen som var blå-grå i fargen var så sykt god at jeg nesten døde litt! Sausen var litt sterk, men veldig god. 


3. Dessert: Brownies, stivnet sjokolade med hvit sjokolade og salt lakris, kirsebær og en bringebærsaus. 

Desserten var helt syk! Herlighet jeg har aldri spist en så god dessert før. Brownieskaken var seriøst den beste kaken jeg har smakt noen gang, derfor var det også litt nedtur at stykket var mikroskopisk lite. Sjokoladen i shotkoppen var helt fantastisk god, men jeg blir fort litt kvalm av for mye sjokolade, så jeg skulle gjerne byttet den ut med en litt mindre kopp og større kakebit. 

 

I dag var jeg igjen på Kokkekollektivet, men denne gangen sammen med jobbkollegene mine. Vi var der såpass tidlig at vi måtte bestille fra lunjsmenyen, men det passet meg perfekt. Jeg hadde veldig vanskeligheter med å bestemme meg for hva jeg ville ha, men greide tilslutt å bestemme meg. De har en forholdsvis liten meny, men nok å velge mellom likevel. Det blei en toretters i dag. 


1. Hamburger med chips og en løkring. 

Jeg syns i grunn hamburgeren var veldig god, men med tanke på at vi faktisk har et utested som har spesialisert seg på hamburger så var denne litt kjedelig, hvis det er lov å si. Det var en enkel burger med salat, sylteagurk og en bbq-saus, og en løkring på toppen. Jeg syns som sagt den var veldig god, men kan nok bli nok så kjedelig for mange likevel. Jeg spiste alt jeg. 


2. Dessert: Melkesjokolade creme brulee med kirsebærsaus. 

Denne var skikkelig god! Jeg er ikke så fan av creme brulee, men denne syns jeg var veldig god på smaken. Og den kirsebærsausen var bare helt himmelsk! Det eneste som plaget meg var at den så ut som leverpostei når du fikk den på skjeeen. Jeg måtte ta meg litt sammen og tenke på noe annet når jeg så på den. Men utenom det var den kjempegod, helt klart. Jeg er fortsatt mett. 

 

Lokalene er kjempefine, de ansatte er veldig hyggelige og maten er fantastisk god. De bærer fremdeles preg av at de er nyåpnet, i form av at alt ikke er på plass enda, og at noen ansatte trenger litt mer erfaring, men jevnt over er førsteinntrykket meget bra. De har tidenes kuleste tapet på toalettet, bare for å ha sagt det. En plass som uten tvil anbefales på det sterkeste.  

 

Liker du å spise ute? 

 

________________________________________________

#hverdag #kokkekollektivet #mat #spisested #førsteinntrykk

________________________________________________ 

16 kommentarer
    1. Det så ut som masse god mat! også så flott lagt opp…ja..det er vel sånn overalt nå..bare jeg som aldri er ute å spiser noe særlig..Ser ut som et dyrt sted? Flotte matbilder, og ble litt sulten nå….Ha en god kveld!

    2. Det er alltid greit når man vil snuse på noe som er nyåpnet. Håper stedet dere besøkte fortsatt er der om 5 år, kampen om kunden er stor. Det er mye jobb og litt av et puslespill når man skal starte opp noe nytt. Fine bilder av god mat, god service skriver du og sikkert til en billig penge.

    3. Det så veldig herlig ut 😀 Har jo spist ute noen dager nå. Men er lenge siden jeg var i Halden. Var jo der av og til ifm jobben 🙂 Skulle vært artig å se hvordan det så ut på fabrikkområdet der nå 😀 Ha en nydelig dag 🙂

    4. Det så jo herlig ut alt sammen. Nå ble jeg sulten. Men her blir det ikke treretters akkurat. Tar det lettvint med hjemmelaget potetstappe og pølser. Sukk jeg skulle gjerne hatt de dessertene!!!!!

    5. Toini: Kjempegod mat og veldig billig! 445 kr for en treretters er virkelig ikke galt- spesielt ikke når maten er så god som den er 🙂

    6. Helge: Veldig kjekt med nye steder- spesielt når de skiller seg ut fra alt det andre, som er gjenganger i byens uteplasser fra før av 🙂

      Jeg håper også de er her om fem år 😉 De som driver det driver flere steder i Halden og Sponvika (som i og for seg hører til Halden), så de veit nok hva de driver med 😀

      Og prisen er faktisk veldig bra 😀

    7. dedicat: Det var det- gleder meg til neste tur ut 😛 he he

      Hvilket fabrikkområde mener du? Jeg tenker på Saugbruks som fabrikkområde, men veit ikke om flere blir sett på det også 😛 ha ha

    8. natheless: Det var nydelig fra første til siste tallerken 😉 he he.. Dessertene var himmelsk gode altså- gleder meg til neste tur 😛 he he..

      Åhh, hjemmelaget potetmos og pølse er min favoritt da 😀

    9. dedicat: Åja, Nexans er så klart en fabrikk ja 😀 Herlighet, skjønner jeg har bodd for lenge borte 😛 ha ha.. Fresenius Kabi går kanskje også for å være en fabrikk? 😛 Men Nexans liker jeg- syns bygget er fint å se på og det lyser fint opp 😀 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg